  • 1. Data: 2003-01-08 11:02:37
    Temat: Zwrot urządzeń po wygasnięciu umowy
    Od: "administrator" <g...@g...pl>

    Mam problem dotyczy prawie 10000 zł więc jest duży :(

    W padździerniku zeszłego roku podpisałem umowę z pewną firmą o świadczenie
    usług internetowych zgodnie z nią zostały użyczone mi 2 modemy kablowe które
    po rozwiązaniu umowy miałem oddać. (terminu oddania urządzeń nie podano,
    podano za to informację że w razie nie możności zrócenia w/w firma dokona
    wyceny urządzeń i obciąży mnie powstałą kwotą)

    W lutym tego roku firma zostałą zamknięta na jej miejsce utworzono nową.
    zamknięcie firmy spowodowało wygaśnięcie umowy pomiędzy nami a co za tym
    idzie konieczność zwórcenia modemów - co uczyniłem. Pracownik starej i
    jednoczesnie nowej firmy (ta sama osoba) przyszedł do mnie podpisał protokół
    odbioru starego urządznia i zastąpił stare nowym.

    Zamiana urządzeń była konieczna ze względu na konieczność zwrotu w/w byłej
    firmie.

    Mój problem polega na tym że nie dostalem (przynajmiej nie upomniałem się
    wtedy ) protokołu przyjęcia nowego modemu a co za tym idzie nie mogłem
    wiedzieć że urządznei musze oddac tak jak to pisało w umowie z firmą
    poprzednią.

    W listopadzie rozwiązałem umowę z nową firmą (było to konieczne ze względu
    na nieołacalnośc przedśięwzięcia). Przy założerniu że podpisałem protokół
    przyjęcia modemu (niestety nie mogę tego stwierdzić, nie dysponuję takim
    dokumentem) powinienne, był zwrócić modem a w przypadku niemożności zwrotu
    został bym poinformowany listownie.

    List z informacją jednak nie doszedł -(choć jak się później dowiedziałem
    został wysłany ) ja czekałem podobnie jak pół roku wcześniej na przyjście
    pracownika firmy i osobisty odbiór urządzneia. W poowie grudnia dowiedziałem
    się ze nowa firma postanowiła bez poinformowania mnie o tym wycenic modemy i
    wnieść sprawę do sądu o zwrot należności. Modemy posytanowilem osobiście
    oddac, niestety pracownicy firmy nie przyjęli ich zasłaniając się
    zaskarzeniem mojej osoby.

    Moje pytanie brzmi: czy firma miała prawo odmówić przyjęcia modemów jesli
    nie podano terminu ich zwrotu ( wg starej umowy z poprzednią firmą sprawa
    rozstrzygana jest wg nastepującego punktu umowy: .......... Po wygaśnięciu
    umowy o korzystanie z usług Abonent jest zobowiązany do zwrotu uzyczonych
    urządzeń w stanie niepogorszonym ponad uzycie wynikające z normalnej
    ekspolatacji. W przypadku niemożliwości zwrotu przez abonenta uzyczonych mu
    urządzeń lyub zwrotu urządzen w stanie gorszym niż wynikało by z normalnego
    urzycia abonen zobowiazany jest zwócić firmie kwotę umożliwiajacą
    odtworzenie takich samych urządzeń jak użyczone) - jeszcze raz pisze ze
    nie jestem w stanie ztwierdzic czy taki punkt znalazł się róznież w umowie z
    nową firmą bo go nie posiadam nie jestem wogóle pewny czy taki dokument
    został wogóle podpisany.

    Pytanie 2. Czy istnieje jakiś sposób zmuszenia firmy do przyjęcia urządzeń
    (są w nienaruszonym stanie) czy tez nie.

  • 2. Data: 2003-01-08 11:13:10
    Temat: Re: Zwrot urządzeń po wygasnięciu umowy
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

[...]

    i nie pamiętaz czy go podpisałeś?

[...]

    tego nie rozumiem, firma poinformowałaby Cię, że nie możesz zwrócić jej
    modemu?

    : List z informacją jednak nie doszedł -(choć jak się później dowiedziałem
[...]

    śmiem twierdzić, ze to firma powinna przyjść po te modemy, a nie Ty je
    zanosić,
    pięęęęęęęęęęękna sprawa sądowa :)

    : Pytanie 2. Czy istnieje jakiś sposób zmuszenia firmy do przyjęcia urządzeń
    : (są w nienaruszonym stanie) czy tez nie.

    tak, możesz je złożyć do depozytu sądowego

    pytania moje:
    gdzie toczy się sprawa?
    czy dostałeś już pozew?

    pozdr. i nie martw się - wygraną masz w kieszeni :)

  • 3. Data: 2003-01-08 11:32:49
    Od: "administrator" <g...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Surowiec" <s...@d...pl> napisał w wiadomości

    > i nie pamiętaz czy go podpisałeś?

    Prawda jest taka że w segregatorze z dokumentami od tej firmy takiego
    świstka nie znalazłem a wiec go nie mam. Jedyne co podpisywałem to umowa z
    firmą o świadczenie usług internetowych tyle ze w niej nie ma słowa o
    modemach (tak jak w przpadku pprzedniej firmy informacje o modemie miały sie
    znalezc na osobnej umowie .

    > tego nie rozumiem, firma poinformowałaby Cię, że nie możesz zwrócić jej
    > modemu?

    Wg mnie wygląda to taż że firma odczekuje pewien czas (nie podaje ile) i
    wysyła list że mam powiedzmy 2 tygonie na wysłanie odemów jesli ich nie
    wyśle to mam wpłacić kwoteę którą widnieje na fakturze - tyle że jestem
    pewny że listu takiego nie otrzymalem)

    > śmiem twierdzić, ze to firma powinna przyjść po te modemy, a nie Ty je
    > zanosić,
    > pięęęęęęęęęęękna sprawa sądowa :)

    mam nadzieję ze tak włąśnie jest choć sam już nie wiem kto powienien to
    zrobić jeśli w umowie z poprzednią firmą nie podano onkretnego terminu
    zwrotu a tylko zobowiązanie no i przede wszystkim wg mnie jesli firma
    wystosowala by do mnie list z ponagleniem to powienien być co najmniej żeby
    obie strony miały dowód w razie takiej sytuacji jak moja :(

    > pytania moje:
    > gdzie toczy się sprawa?
    > czy dostałeś już pozew?

    Zasadniczo sprawa się jeszcze nie toczy dopiero zostałem poinformaowany
    listownie (juz listem poleconym) że mam za modemy zapłącić prawie 10000 zł
    mimo że na allegro mozna je kupic za 2000 zł komplet ale to niewazne-
    najwazniejesze jest to że w liście nie ma ponaglenia do zwrotu urządzeń -
    jest tylko wystawiona faktura i to wszystko. A to że toczy sie przeci w mnie
    jakaś sprawa, postępowanie egzekucyjne albo coś kło tego dowiedziałem się od
    wspólnych znajomych. Wspominali też o komorniku ( jestem studentem i nic w
    mieszkaniu nie należy do mie zastanawiam się co komornik w takiej sytuacji
    moze zrobić gdyby już przyszedł)

    Pozwu jeszcze nie dostalem w ięc złożenie modemów w depozyt też chyba
    narazie nie wchodzi w grę.

  • 4. Data: 2003-01-08 11:45:21
    Od: "administrator" <g...@g...pl>

    Właściwie mam jeszcze jedno pytanie bo też słuszałem już tyle odpowiedzi ilu
    osób pytalem. Każda umowa jaką podpisywałem z poprzednią i obecną firmą była
    sporządzzana w dwóch kopiach po jednej dla każdej ze stron. Skoro nie
    posiadam tak ważnego dokumentu jak protokół przekazania mi modemu jego kopię
    (jesli istnieje taki dokument) powinna mieć firma.

    Czy istnieje jakiś przepis który zmuszałby firmę do udostepnienia mi kopii
    ich dokumentu ? czy ujrzę go dopiero na procesie?

  • 5. Data: 2003-01-08 11:45:40
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

[...]

    a jak to wygląda według umowy? :)
    czy w umowie określono, że masz je dostarczyć do firmy?

[...]

    zasada jest taka:
    po wszystko inne niż pieniądze przychodzi wierzyciel do dłużnika,
    w Twoim przypadku, jeśli inaczej nie ustalono w umowie,
    firma zgłasza się do Ciebie po modemy

    : Zasadniczo sprawa się jeszcze nie toczy dopiero zostałem poinformaowany
    : listownie (juz listem poleconym) że mam za modemy zapłącić prawie 10000 zł

    a dlaczego masz za nie płacić?
    napisz do nich list (może być zwykły, chociaż może lepiej polecony), że
    prosisz o podanie podstawy prawnej ich żądania. Ten list o którym mowa niżej
    możeszwlożyć do tej samej koperty :)

    : A to że toczy sie przeci w mnie
    : jakaś sprawa, postępowanie egzekucyjne albo coś kło tego dowiedziałem się
    od
    : wspólnych znajomych.

    oki, rozumiem, że zgodnie z prawem nic o tym nie wiesz :)

    : Wspominali też o komorniku ( jestem studentem i nic w
    : mieszkaniu nie należy do mie zastanawiam się co komornik w takiej sytuacji
    : moze zrobić gdyby już przyszedł)

    komornik?
    chłopie ja tu przed Tobą roztaczam wizję zwycięstwa w chwale a Ty mi o
    komorniku :)

    : Pozwu jeszcze nie dostalem w ięc złożenie modemów w depozyt też chyba
    : narazie nie wchodzi w grę.

    oj wchodzi wchodzi,
    to nie ma ze sobą nic wspólnego.

    A robisz tak,
    piszesz do firmy (inwestujesz w list polecony, którego kopie wraz z dowodem
    nadania strzeżesz pilnie jak oka w głowie), że w związku z wygaśnięciem
    umowy wzywasz ich - w trybie art. 454 § 1 (czy ty prowadziłeś firmę? jeśli
    tak to zmień numerek z 1 na 2) kodeksu cywilnego do odbioru modemów w
    terminie powiedzmy 7 dni od otrzymania tegoż wezwania.

    I czekasz.

    Po tym terminie napisz na grupę jak się składa wniosek o złożenie przedmiotu
    świadczenia do depozytu sądowego (692 - 694 k.pc.), albo do mnie na priv:
    s...@f...id.pl_a to na spam.

    pozdr.

    Jakbyś przypadkiem chciał się odwdzięczyć a znasz się na SQL-u to chętnie
    skorzystam :)

  • 6. Data: 2003-01-08 11:48:01
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 7. Data: 2003-01-08 11:49:56
    Od: "administrator" <g...@g...pl>

    Użytkownik "Albercik" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    stwierdzajacy
    > odebranie od nich modemów, podpisanie weksla i inne zgody na warunki
    No własnie - idx i poproś jak narazie słyszałem dwie opinie prawników na
    konieczność udostepnienia mi ich dokumentów. Odpowiedź pierwsza była na TAK
    druga na NIE w sumie to troche dwuznaczne a ja musze miec paragraf żeby nie
    tracić na bilet na tramwajna próżno. POza tym średnio mam ochote spotkać się
    z przedstawicielami tej firmy.

> [...]
    > swoich modemach kupionych na allegro i pomachaj na pozegnanie.
    > Powiedz jeszcze ze jak chca odkupic te modemy to mozesz im je sprzedac po

    Jestem tak samo pewny jak i nie pewny że mają ten dokument ale sprzedac im
    je za 10000 zł ;) - z chęcią

    > A jak wytocza sprawe w sadzie i oczywiscie przegraja to chciej
    odszkodowania
    > za straty moralne, czasowe i psychiczne (denerwowanie sie).

    Ważne żebym sprawę wygral bo ze stupendium raczej nie spłące długu a co do
    strat moralnych - wystarczy mi satysfakcja że wygralem z draniami.

  • 8. Data: 2003-01-08 11:50:01
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : Właściwie mam jeszcze jedno pytanie bo też słuszałem już tyle odpowiedzi
    ilu
    : osób pytalem.

    witaj w świecie prawników,
    btw, jeśli chcesz zweryfikować to co ktoś Ci doradza w prawie pytaj zawsze o
    podstawę prawną :)

    : Czy istnieje jakiś przepis który zmuszałby firmę do udostepnienia mi kopii
    : ich dokumentu ?

    nie

    :czy ujrzę go dopiero na procesie?

    chyba, że im zginął :)

  • 9. Data: 2003-01-08 12:03:01
    Od: "administrator" <g...@g...pl>

> [...]

    Heh jak już mówilem w przypadku starej firmy wyglądało to tak że w umowie
    pisano o swiadczeniu uslugi i ani słowa o modemach, modemy byy na osobnej
    umowie w której pisano o wypożyczeniu ich mi i o zwrocie .. przytoczę
    jeszcze raz ten punkt o zwrocie :

[...]

    Tak było wg umowy ze starą firmą - tyle że były pracownik starej firmy a
    jednocześnie nowej przyszedł po odbiór sam i dostarczył nowy. Podpisał
    protokół odbioru starego modemu a o nowym nic mi nie wspomniał (przynajmiej
    nie mam takiego dokumentu)

    Umowy z nową firmą powinny być więc znowu dwie - umowa o świaczenie uslug i
    umowa o dzierżawę modemu. W pierwzej nie ma nic o modemach a druga jesli
    istnieje to pewnie zawierałą by dokladnie taki sam paragraf jak ten cytowany
    powyżej - czyli brak podania daty oddania urządzenia i informacja o
    listownym ponagleniu (którego jeszcze raz powtarzam nie było)

    > zasada jest taka:
    > po wszystko inne niż pieniądze przychodzi wierzyciel do dłużnika,
    > w Twoim przypadku, jeśli inaczej nie ustalono w umowie,
    > firma zgłasza się do Ciebie po modemy

    Nie wiem jak było w umowie ale wg wersji z firmy poprzedniej powiniennem je
    kiedyś dostarczyć -kiedyś znaczy sie ... jak mi się zachce ? mówa była też o
    liście z ponagleniem ale taki list powinien chyba byc polecony (mieli by
    przynajmniej dowód że go dostalem a tak nawet nie wiem czy go wyslali czy
    jak to się wyrazil prrezes - oni się tylo ze mną drażnią)

> [...]
    > napisz do nich list (może być zwykły, chociaż może lepiej polecony), że
    > prosisz o podanie podstawy prawnej ich żądania. Ten list o którym mowa

    Sytuacja zaczyna mi się coarz bardziej podobać - zaczynam pisac list :)

> [...]
    przedmiotu
    > świadczenia do depozytu sądowego (692 - 694 k.pc.), albo do mnie na priv:

    Świat powoli staje się piekniejszy !!

    > Jakbyś przypadkiem chciał się odwdzięczyć a znasz się na SQL-u to chętnie
    > skorzystam :)

    Za tą poradę skontaktuję cię z mooim najbliższym sprecjalistą - sąsiadem zza
    sciany ;)

    Pozdro z Częstochowy i dzięx :)

  • 10. Data: 2003-01-08 12:05:08
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)