  • 111. Data: 2011-05-30 09:40:48
    Temat: Re: małżeństwa osób chorych psychicznie
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Mon, 30 May 2011 08:49:06 +0200, Andrzej Ława napisał(a):

    > W kwestii formalnej: alkoholik to człowiek uzależniony od alkoholu ale
    > niekoniecznie człowiek pijący alkohol.

    > Ależ odpowiadają, czasem nawet bardziej (wyższe sankcje za złamanie
    > prawa "pod wpływem").

    Albo nie odpowiadają.

  • 112. Data: 2011-05-30 09:43:39
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Mon, 30 May 2011 10:04:26 +0200, Liwiusz napisał(a):
    /.../
    > Na szczęście i kobiety i mężczyźni starają się dokonywać jak najlepszych
    > wyborów na swoich partnerów, a że ze statystyki wynika, że zawsze
    > znajdzie się dwóch głupich, którzy w dodatku mają jeszcze głupsze
    > dzieci, to nie powód, aby wywracać cały ten działający od tysiącleci
    > system do góry nogami. Margines zawsze będzie.

    Taki osobnik chory psychicznie może np. dziedziczyć majątek jakiś i
    dzięki tej nowelizacji będzie go można przejąć.

  • 113. Data: 2011-05-30 10:31:32
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 29 May 2011 22:11:52 +0200, Alek napisał(a):

    > Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w
    > wiadomości news:4de2a697$0$2486$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ale co ty chcesz udowodnić listą znanych nazwisk? To że ktoś jest
    > wybitnym pisarzem czy kompozytorem nie znaczy że do czegokolwiek
    > innego się nadaje. Wręcz przeciwnie, ludzie wybitni w swojej
    > dziedzinie często bywają nieporadni w najzwyklejszych sprawach
    > życiowych.

    Dokładnie tak.
    --
    XL
    człowieka." Roberto de Mattei

    Prawda o GMO:
    http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20o
    f%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf

  • 114. Data: 2011-05-30 10:32:40
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    > W kwestii formalnej: alkoholik to człowiek uzależniony od alkoholu ale
    > niekoniecznie człowiek pijący alkohol.

    > Ależ odpowiadają, czasem nawet bardziej (wyższe sankcje za złamanie
    > prawa "pod wpływem").

    Oczywiście, ze odpowiadają. A psychicznie chorzy - nie.

  • 115. Data: 2011-05-30 10:37:01
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 29 May 2011 17:24:48 +0200, medea napisał(a):

    > Założę się, że te same osoby, które tak obstają za zakazem małżeństw dla
    > osób chorych psychicznie ze względu na ich ewentualne potomstwo,
    > równocześnie są zdecydowanie przeciwne antykoncepcji u takich osób, a
    > tym bardziej aborcji w sytuacji stwierdzenia uszkodzenia/choroby płodu.

    Bo to są DWIE RÓŻNE sprawy. Odległe od siebie merytorycznie o całe lata
    świetlne albo i bardziej. Że też tego nie łapiesz!

    Należy zapobiegać skutkom (więc i potomstwu) takich małżeństw pre facto
    samych małżeństw. Własnie dlatego, żeby nie było eskalacji żądań aborcji
    popartych żółtymi papierami (a co w ślad idzie - eutnanazji).

  • 116. Data: 2011-05-30 10:42:12
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 29 May 2011 17:15:32 +0200, Maruda napisał(a):

    > Jeśli wracamy z polemicznej na poważną płaszczyznę, to odpowiedź jest
    > prosta: Nie musi pytać i koniec. Państwu nic do tego.
    > Nie wiem czy nadal, bo słyszałem o tym dość dawno: małżeństwo kościelne
    > z automatu staje się nieważne, jeśli jeden z małżonków zataił ch.ps.

    Tak jest nadal i słusznie. Ale co tu ma do rzeczy małżeństwo koscielne? -
    problem dotyczy TYLKO małzeństw zawartych TAKŻE lub JEDYNIE wobec państwa.
    Koscielne prawo reguluje sferę duchową małżeństwa, nie administracyjną. Z
    administracyjną państwo próbuje sobie jakoś radzić - własnie zakazem
    małzeństw osób chorych psychicznie. Choćby TAKZE po to, aby ich potem nie
    musieć rozwiązywac. W Kosciele nie ma rozwodów, są tylko unieważnienia.
    Państwo musi dzialać tak, aby nie stwarzać okazji do zawierania małżeństw o
    z gruntu wiadomej złej podstawie. To przeciez zupełnie logiczne i
    prawidłowe.

  • 117. Data: 2011-05-30 10:43:13
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 29 May 2011 20:53:33 +0200, robercik-us napisał(a):

    > Mam propozycję, żeby ci, którzy obstają za tym 'uszanowaniem praw
    > jednostki' własnym majątkiem ręczyli za skutki takiego 'przedsięwzięcia'
    > jak małżeństwa osób chorych psychicznie. Razem z tą deklaracją, o której
    > mowa proszę o dołączanie notarialnie potwierdzonego zobowiązania, że
    > będą łożyć na wychowanie dzieci takiej pary i wsparcie ich w
    > najdrobniejszych sprawach.

    Popieram - podobnie jak dopiero co uchwaloną odpowiedzialność urzędników za
    złe decyzje :-)

  • 118. Data: 2011-05-30 10:47:05
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 30-05-2011 12:32, Ikselka pisze:

    > Oczywiście, ze odpowiadają. A psychicznie chorzy - nie.

    Ktoś w ogóle zauważył, że podany w pierwszym poście przykład dotyczył
    osoby z dziecięcym porażeniem mózgowym, które nie równoznaczne z
    upośledzeniem umysłowym (zdarza się, ale to nie norma) a już w ogóle nie
    jest choroba psychiczną.
    Kobieta której odmówiono udzielenia ślubu jest poczytalna, inteligentna,
    skończyła studia. Tylko porusza się na wózku, "dziwnie" wygląda
    (przykurcze kończyn) i niewyraźnie mówi, bo taka jest natura tej choroby.
    I na tej podstawie urzędniczka USC orzekał, że ta pani może być
    niepełnosprawna umysłowo i zażądała zaświadczenia, że nie jest.
    Zaświadczenia, którego nikt jej nie chce wystawić, bo przecież jest w
    pełni sprawna umysłowo i nigdy nie było inaczej.

    Steven Hawking z naszym USC nie miałby szans.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 119. Data: 2011-05-30 10:48:59
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 29 May 2011 21:27:17 +0200, medea napisał(a):

    > Jak najbardziej - takie testy dla wszystkich. Wtedy nie będzie
    > dyskryminacji.

    "Testem dla wszystkich" jest istniejące w państwie PRAWO. Trzeba go
    przestrzegać, a nie próbowac dostosowywac i naginać do absurdalnych,
    marginalnych sytuacji. Bo wtedy ono przestaje być prawem stworzonym DLA
    WSZYSTKICH, a staje się terenem lobbowania i przekrętów.

    Ty naprawde nie zauważasz tutaj niebezpieczeństwa? Myślisz, że za tymi
    chorymi biedakami to się ktoś tak ujmuje z serca, nie z interesu?
    To sobie teraz wyobraź (specjalnie przerysowuję) małżeństwo posiadającego
    tzw "żółte papiery" szefa wielkiej korporacji finansowej... który zyski z
    niej przerzuca na prywatne konta swoich dzieci albo żony czy teściowej. W
    momencie wykrycia tłumaczy się (go), że nie wiedział, co robi!

  • 120. Data: 2011-05-30 10:57:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-30 12:47, Maddy pisze:
> [...]
    > Zaświadczenia, którego nikt jej nie chce wystawić, bo przecież jest w
    > pełni sprawna umysłowo i nigdy nie było inaczej.

    To dlaczego nie chcą wydać takiego zaświadczenia?

    --
    Liwiusz