  • 1. Data: 2006-02-15 14:36:35
    Temat: majatek spoldzielni prywatna wlasnoscia jej czlonkow
    Od: newdem <n...@w...pl>

    Witam

    Zastanawiam sie co ma niby znaczyc art. 3 Prawa spoldzielczego :

    "majatek spoldzielni prywatna wlasnoscia jej czlonkow"

    i jak to sie ma do statusu spoldzielni jako osoby prawnej odpowiadajacej
    za swoje zobowiazania (i do prawa i odpowiedzialnosci czlonka do udzialu)

    Wg mnie to jakis dziwny przepis

    pozdrawiam
    newdem

  • 2. Data: 2006-02-15 15:06:45
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    newdem napisał(a):

> [...]
    > za swoje zobowiazania (i do prawa i odpowiedzialnosci czlonka do udzialu)

    2003.07.09 wyrok SN III KK 334/02

    Artykuł 3 Prawa spółdzielczego, w jego brzmieniu po nowelizacji z 1994
    r., nie pozbawia spółdzielni własności jej majątku i nie czyni
    spółdzielców współwłaścicielami w rozumieniu prawa cywilnego, a jedynie
    zalicza własność należącą do spółdzielni, jako osoby prawnej, do
    kategorii własności prywatnej, a nie jak ongiś spółdzielczej. Własność
    taka w rozumieniu przepisów prawa karnego pozostaje jednak własnością
    cudzą, a jej przedmiot jest cudzym mieniem, także dla członka tej
    spółdzielni.}

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 3. Data: 2006-02-16 14:42:01
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Johnson wrote:

    > 2003.07.09 wyrok SN III KK 334/02

    Jak widać dylemat dotyczący art. 3 Prawa spółdzielczego został
    rozwiązany dopiero w 2003 r. Powstaje jednak pytanie - czyją własnością
    jest w takim razie spółdzielnia?
    Fonon

  • 4. Data: 2006-02-16 15:57:08
    Od: roburkov <r...@g...ciach.pl>

    Piotr pisze:

    > Jak widać dylemat dotyczący art. 3 Prawa spółdzielczego został
    > rozwiązany dopiero w 2003 r. Powstaje jednak pytanie - czyją

    Nigdy takiego dylematu nie bylo. Przeczytaj sobie uzasadnienie zacytowanego
    orzeczenia. Tam jest wszystko co Cie moze zainteresowac.

    --
    Pozdrowienia,
    roburkov

  • 5. Data: 2006-02-17 09:26:34
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    roburkov wrote:
    > Nigdy takiego dylematu nie bylo. Przeczytaj sobie uzasadnienie zacytowanego
    > orzeczenia. Tam jest wszystko co Cie moze zainteresowac.
    Tu się niestety grubo mylisz. Gdyby dylematu nie było - pewnie nie
    byłoby wyroku SN. Uzasadnienie chętnie bym przeczytał - ale go nie mam.
    Może zechcesz go podesłać?
    Fonon

  • 6. Data: 2006-02-17 10:45:54
    Od: roburkov <r...@g...ciach.pl>

    Piotr pisze:

    > Tu się niestety grubo mylisz. Gdyby dylematu nie było - pewnie nie
    > byłoby wyroku SN. Uzasadnienie chętnie bym przeczytał - ale go nie mam.
    > Może zechcesz go podesłać?
    > Fonon

    Przeslalem na priv.

    --
    Pozdrowienia,
    roburkov

  • 7. Data: 2006-02-17 12:31:31
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    roburkov wrote:
    > Przeslalem na priv.
    Wielkie dzięki. Jednak trzeba będzie przeczytać owego A. Stefaniaka.
    Pozdrawiam,
    Fonon