  • 1. Data: 2006-02-15 12:35:00
    Temat: Czy moge sie ostrzeliwac?
    Od: WW <w...@v...pl>

    Witam

    W swietle ostatnich doniesien o p. Rutkowskim.

    Na co dzień nosze broń ostra do ochrony osobistej
    zgodnie z prawem - posiadam zezwolenie.
    Nagle z samochodu wypada kilku panow w
    kominiarkach i celuja do mnie.
    Na kamizelkach maja jakies napisy, ale to nie
    policja !!!!
    Korzystam z prawa do ochrony koniecznej i zaczynam
    sie ostrzeliwac.
    Wszak kazdy bandyta moze zalozyc kominiarke i
    kamizelke z napisem np. Czerwinski.

    Jesli kogos ranie lub zabije to przekroczylem
    prawo do obrony koniecznej czy nie ?

    Pozdrawiam
    WW

    Zagadnienie nie do koncateoretyczne :-)

  • 2. Data: 2006-02-15 13:00:32
    Temat: Re: Czy moge sie ostrzeliwac?
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 15 Feb 2006 13:35:00 +0100, WW napisał(a):

    > Jesli kogos ranie lub zabije to przekroczylem
    > prawo do obrony koniecznej czy nie ?

    To zalezy od sytuacji. Jesli rzuca sie na Ciebie z lapami, to mozesz
    strzelac (a nawet powinienes); jesli beda tylko krzyczec - to imho
    przekroczysz granice obrony koniecznej.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2006-02-15 13:10:31
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    O testamentach było parę wątków wczesniej...
    JaC

  • 4. Data: 2006-02-15 13:11:23
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    scream napisał(a):

    > To zalezy od sytuacji. Jesli rzuca sie na Ciebie z lapami, to mozesz
    > strzelac (a nawet powinienes); jesli beda tylko krzyczec - to imho
    > przekroczysz granice obrony koniecznej.

    No nie wiem czy strzelanie do kogoś, kto mierzy do Ciebie z broni jest
    przekroczeniem obrony koniecznej.

    Już szybciej nad przekroczeniem obrony koniecznej bym się zastanawiał w
    sytuacji kiedy zastrzeli się kogos kto "rzuca się z łapami", niż kogoś
    kto mierzył z broni.

  • 5. Data: 2006-02-15 13:12:02
    Od: WW <w...@v...pl>

    scream napisał(a):

    > To zalezy od sytuacji. Jesli rzuca sie na Ciebie z lapami, to mozesz
    > strzelac (a nawet powinienes); jesli beda tylko krzyczec - to imho
    > przekroczysz granice obrony koniecznej.

    Nawet jak jednoczesnie celuje we mnie z broni
    palnej ??

    Pozdrawiam
    WW

    p.s.
    Podobno wiekszosc z nich nie ma prawa do broni i
    nosza atrapy :-)

  • 6. Data: 2006-02-15 13:13:30
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    WW napisał(a):

    > Korzystam z prawa do ochrony koniecznej i zaczynam sie ostrzeliwac.

    Po wygłoszeniu wszystkich wymaganych prawem formułek i oddaniu w
    powietrze wymaganej liczby strzałów ostrzegawczych? ;>

    > Jesli kogos ranie lub zabije to przekroczylem prawo do obrony koniecznej
    > czy nie ?

    Myśle, że jeżeli zostaniesz zaatakowany przez uzbrojonych ludzi i
    obronisz się skutecznie, to IMO będzie to właśnie obrona konieczna.

  • 7. Data: 2006-02-15 13:16:54
    Od: "fart" <a...@w...pl>

> [...]
    > Na kamizelkach maja jakies napisy, ale to nie policja !!!!
    > Korzystam z prawa do ochrony koniecznej i zaczynam sie ostrzeliwac.

    Wg mnie powinieneś się najpierw dać zabić ... a potem może sz zabić
    napastników. W takim przypadku będziesz miał niepodważalne dowody pod
    warunkiem, że udowodnisz kolejność zejścia :)

    > Wszak kazdy bandyta moze zalozyc kominiarke

    Nie ... kominiarka to wyłącznie ubranie ochronne kominiarza i pozostali mają
    zakaz jej noszenia pod karą grzywny lub kolegium

    pozdrawiam
    fart

    chyba dobrze kątempluje ??? :))

  • 8. Data: 2006-02-15 13:18:29
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 15 Feb 2006 14:11:23 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > No nie wiem czy strzelanie do kogoś, kto mierzy do Ciebie z broni jest
    > przekroczeniem obrony koniecznej.

    A to ludzie Rutkowskiego chodzą z bronią??? :O

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 9. Data: 2006-02-15 13:25:12
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    scream napisał(a):

    > A to ludzie Rutkowskiego chodzą z bronią??? :O

    O ile wiem, to każdy kto ma pozwolenie może chodzić z bronią.

    W dodatku w tym przypadku chyba nie jest najważniejsze, czy to prawdziwa
    broń ostra, czy może gazowa, a może RMG, czy nawet plastikowa atrapa.

    Jak ktos napada drugiego na ulicy i mierzy do niegoz przedmiotu
    przypominającego broń, to ten do którego celuje IMO ma prawo bronić się
    najskuteczniej jak potrafi - ze strzelaniem do tamtego włącznie.

  • 10. Data: 2006-02-15 13:32:51
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 15 Feb 2006 14:25:12 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Jak ktos napada drugiego na ulicy i mierzy do niegoz przedmiotu
    > przypominającego broń, to ten do którego celuje IMO ma prawo bronić się
    > najskuteczniej jak potrafi - ze strzelaniem do tamtego włącznie.

    No tak. Ale ja pisalem o czyms innym:

    > jesli beda tylko krzyczec - to imho
    > przekroczysz granice obrony koniecznej.

    Widzialem raz w tym jego programie na TVN, ze otoczyli goscia i krzyczeli
    na niego :) Stad moja wypowiedz. Zastrzelenie ich w przypadku kiedy tylko
    na Ciebie krxycza, byloby naduzyciem.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl