  • 1. Data: 2006-06-28 22:38:13
    Temat: madat a nieobecnosc sprawcy.
    Od: JFK <s...@g...com>

    Witam.
    Do mojego domu przyszedl wlasnie ladny list od pewnej strazy gminnej w
    ktorym jest ladna (i pewnie droga) fotka.
    Do tego momentu wszystko ok. Tylko jest jeden drobiazg.
    Sprawca wykroczenia (nieznaczne przekroczenie predkosci) jest wlasciciel
    auta ktory obecnie przebywa za granica i bedzie tam jeszcze kilka miesiecy.
    W papierach ktore przyslano sa wszystkie dane i oswiadczenie w trzech
    wariantach:
    1) przyznanie sie do winy i przyjecie mandatu
    2) odmowa przyznania sie i formularz wskazania sprawcy
    3) odmowa przyznania sie i przyjecie mandatu za brak wskazania sprawcy.
    Przesledzilem wszytskie watki dotyczace tego typu mandatow wiec tu
    wszystko jasne, ale nie bardzo wiem co powinnismy z zaistaniala sytuacja
    zrobic.
    W oswiadczesniach wszytsko jest wypelnione poza miejscami na kwote
    mandatu i ilosc ptk karnych. Sprawdzilem w taryfikatorze i o ile punkty
    sa okreslone jasno o tyle kwota mandatu jest w formie widelek.
    Kto ma to uzupelnic? Sprawca? to wpisze tam 5 pln i 1 ptk ;-) Straz? To
    czemu tego nie zrobili przed wyslaniem. Teraz sprawca musialby podpisac
    kwote in blanco.
    No i podstawowy problem to taki ze formularz jest wypelniony na dane
    osobowe wlasciciela auta czyli osoby nieobecnej. Wiec mimo tego ze jako
    rodzina chetnie zalatwilibysmy cala sprawe z naleznym w koncu mandatem
    to nie mozemy tych papierow wypelnic.
    W skrocie: nie zalezy nam na uchyleniu sie od odpowiedzialnosci, a juz
    tym bardziej na pakowaniu sie w sady grodzkie za kilka miesiecy po
    powrocie sprawcy calego zamieszania.
    Jeszce jeden drobiazg: fotka jest z konca maja tego roku wiec terminy
    zaczynaja sie powoli kurczyc.
    Jakub Kasica

  • 2. Data: 2006-06-28 23:04:17
    Temat: Re: madat a nieobecnosc sprawcy.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    JFK [###s...@g...com.###] napisał:

    Po pierwsze nie odbierać korespondencji urzędowej kierowanej do osób
    nieobecnych. Bo powstają właśnie takie problemy. Ale skoro już "mleko
    się wylało", to odpisać do rzeczonej Straży Miejskiej, że właściciel
    pojazdu przebywa za granicą i nieznany jest termin jego powrotu. Podać
    dla porządku adres za granicą (pewnie nie będą do niego pisać, ale
    jakby chcieli). I nic więcej zrobić nie możecie.

  • 3. Data: 2006-06-29 09:12:25
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    JFK <s...@g...com> napisał:

    >rodzina chetnie zalatwilibysmy cala sprawe z naleznym w koncu mandatem
    >to nie mozemy tych papierow wypelnic.
    Po za wyjasnieniem (Robert już napisał) nie może nic zrobić za kogoś.
    List jest do własciciela pojazdu i (na razie tylko wy wiecie kto jest
    na zdjeciu) w jego imieniu nie możecie podejmowac decyzji.

    --
    Artur Golański