  • 1. Data: 2006-06-28 23:11:36
    Temat: Zerwanie umowy zlecenie.
    Od: Grupowicz <m...@m...pl>

    Witam wszystkich grupowiczów.
    Początkiem czerwca podpisałem umowe zlecenie na okres 2 miesiecy.
    Kilka dni temu dowiedziałem się o wolnym miejscu pracy, dziś byłem na
    rozmowie no i udało się zaczynam za 2 tygodnie, nic tylko się cieszyć.

    Przeglądałem grupę no i nie wiem czy tak do konca powinienem się
    cieszyć, ponieważ najpierw muszę się pożegnać z obecną firmą, a ta firma
    może ode mnie chcieć odszkodowania za, no właśnie za co ...
    Cytat z umowy ... Zleceniobiorca zobowiązuje sie do wykonywania na rzecz
    Zleceniodawcy czynności :obsługa informatyczna firmy, wykonywanie prac
    graficznych ... to cały mój zakres obowiązków,
    Oprócz tego jeden z paragrafów jest następujący
    W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową zastosowanie mają przepisy
    KC. Wszelkie spory mogące wynikać z tytułu umowy rozstrzygane będą przez
    sąd właściwy dla siedziby zleceniodawcy.

    Nie podpisywałem żadnych weksli, itp dokumentów.
    Czy opuszczając obecną firmę, powinienem raczej nastawić się na
    najgorsze i oczekiwać wezwania do sądu pracy, odszkodowania itp. czy
    raczej wszystko powinno się ułożyc polubownie, wiem że to rzecz
    indywidualna, ale jakiś są statystyki :) Jakie są kwoty tego
    odszkodowania, czy to raczej jest wyrażane w procentach, czy liczbowo.

    Proszę o porade i odpowiedź na powyższe pytania.
    --
    Pozdraiwam arek m.

  • 2. Data: 2006-06-28 23:27:14
    Temat: Re: Zerwanie umowy zlecenie.
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Grupowicz" <m...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > Zleceniodawcy czynności :obsługa informatyczna firmy, wykonywanie prac
    > graficznych ... to cały mój zakres obowiązków,

    Masz w umowie godziny pracy? Pewnie nie masz, więc powiedz, że będziesz
    pracował np. od 15-tej, jeśli tej firmie to nie odpowiada, to mogą rozwiązać
    umowę. Jeśli natomiast zmuszają Cię do pracy w określonych godzinach to już
    o umowę o pracę zahacza i postrasz ich, że zwrócisz się do sądu pracy o
    uznanie tej umowy, za umowę o pracę.

  • 3. Data: 2006-06-29 00:21:28
    Od: "mkj" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > godzinach to już o umowę o pracę zahacza i postrasz ich, że zwrócisz się
    > do sądu pracy o uznanie tej umowy, za umowę o pracę.

    Witam, ponieważ zadałem zbliżone pytanie ("wypowiedzenie umowy o współpracy
    [długawe]") dwa posty niżej mam pytanie, czy mogę zastosować podobne
    powiadomienie Usługobiorcy w moim wypadku?

    Pozdrawiam
    mkj

  • 4. Data: 2006-06-29 01:01:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Grupowicz [###m...@m...pl.###] napisał:

    Umowy nie zrywaj, tylko świadcz usługi w innych godzinach i tyle.
    Przecież to będą tylko dwa tygodnie. Zresztą w wypadku umowy-zlecenie
    z zakresu obsługi informatycznej, to nie wyobrażam sobie, w jaki
    sposób zleceniodawca chciał by dochodzić roszczeń za niewywiązanie się
    z umowy. Przecież umowa nie określa zakresu prac, z którego
    ewentualnie mógł byś się nie wywiązać.

  • 5. Data: 2006-06-29 03:50:13
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > sposób zleceniodawca chciał by dochodzić roszczeń za niewywiązanie się
    > z umowy. Przecież umowa nie określa zakresu prac, z którego

    Dokładnie.
    Natomiast zerwanie umowy spowoduje, ze na ten czas zatrudnia sobie
    kogos, a kase ściągną z niego.

  • 6. Data: 2006-06-29 07:24:31
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Marcin Wasilewski napisał(a):

> [...]
    > określonych godzinach to już o umowę o pracę zahacza i postrasz ich, że
    > zwrócisz się do sądu pracy o uznanie tej umowy, za umowę o pracę.

    I wtedy będzie go obowiązywał ,,normalny'' okres wypowiedzenia? I czy do
    tego trzeba sądu pracy? Tzn, jeżeli wiemy że umowa spełnia wszystkie
    cechy umowy o pracę to ja jako pracownik mam traktować ją jako umowę o
    pracę, czy dopiero po ew. wyroku sądu?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 7. Data: 2006-06-29 15:22:03
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Piotr Kubiak" <p...@m...liamg> napisał w wiadomości

> [...]
    > tego trzeba sądu pracy? Tzn, jeżeli wiemy że umowa spełnia wszystkie
    > cechy umowy o pracę to ja jako pracownik mam traktować ją jako umowę o

    Sądu Pracy, jak sobie to wyobrażasz? Idziesz do pracodawcy i mówisz, że
    od dzisiaj należy Ci się urlop, fundusz socjalny i trzynastka, bo Ci na
    umowę o pracę tak mają?

  • 8. Data: 2006-06-29 21:22:31
    Od: Grupowicz <m...@m...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > sposób zleceniodawca chciał by dochodzić roszczeń za niewywiązanie się
    > z umowy. Przecież umowa nie określa zakresu prac, z którego

    dziekuję Wam wszystkim za odpowiedź.
    --
    Pozdraiwam arek m.

  • 9. Data: 2006-06-30 16:32:42
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

> [...]
    >
    > Sądu Pracy, jak sobie to wyobrażasz? Idziesz do pracodawcy i mówisz,
    > że od dzisiaj należy Ci się urlop, fundusz socjalny i trzynastka, bo Ci

    No, ale zgodnie z art. 22 par 1(1) kp, to *jest* stosunek pracy (czyli
    to co mówisz się należy). Pytanie tylko, czy automatycznie, czy dopiero
    jak sąd tak zasądzi.

  • 10. Data: 2006-06-30 17:03:43
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Piotr Kubiak wrote:

    > No, ale zgodnie z art. 22 par 1(1) kp, to *jest* stosunek pracy (czyli
    > to co mówisz się należy). Pytanie tylko, czy automatycznie, czy dopiero
    > jak sąd tak zasądzi.

    jak sąd zasądzi jeśli pracodawca sam nie chce się do tego przyznać.