    From: "h...@g...com" <h...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: lojalka proszę o poradę
    Date: Sat, 02 Jun 2007 01:38:54 -0700

    witam,
    2 miesiące temu szukałem pracy. Po przejściu dwóch etapów rozmowy
    kwalifikacyjnej otrzymałem pracę. Zostałem wysłany do siedziby głównej
    firmy na tygodniowe szkolenie i podpisanie umowy. Szkolenie było
    prowadzone w siedzibie firmy przez jednego z pracowników firmy. W
    pierwszym dniu podpisywaliśmy umowy o pracę. Do tego dołączyli
    oddzielną "umowę o podnoszenie kwalifikacji w formach pozaszkolnych".
    Na tej umowie jest zawarte, że jak się zwolnię sam lub zwolnią mnie
    zgodnie z art 52 KP w czasie trwania umowy na okres próbny, to muszę
    im zwrócić koszt szkolenia 2000zl. Na spłatę mam 7dni. O umowie tej
    nie wiedziałem jadąc na to szkolenie, zostałem postawiony tam przed
    faktem. Sytuacja życiowa (nie mogę pracować w oddelegowaniu, a firma
    tego ode mnie teraz oczekuje) zmusiła mnie do rozwiązania umowy o
    pracę za wypowiedzeniem. Czy jest jakakolwiek możliwość odwołania się
    od tej płatności lub choćby jej odroczenia? Co mi grozi za nie
    płacenie tej kary?