  • 1. Data: 2002-06-25 13:30:10
    Temat: lojalka :-((
    Od: "Michal" <a...@p...onet.pl>

    Witajcie wszyscy!
    Bede musiał podpisać lojalkę ze względu na szkolenia.
    Pracodawca chce zebym podpisał ją na 3 lata. OK. Z tym że nie wiem jak
    powinna brzmieć taka lojalka żebym nie skończył np z jednym szkoleniem za
    1000 zł i lojalką na 3 lata tudzież bez podwyżki(mam lojalkę to nie mogę się
    zwolnić i za 3 lata mam tyle ile teraz:-((). Może troszkę asekuracyjnie ale
    wole się zabezpieczyć. Bardzo proszę o porady

    Michał

    --
    "Gdy wszyscy wiedzą, że coś jest niemożliwe
    przychodzi ktoś, kto o tym nie wie i robi to".

  • 2. Data: 2002-06-25 13:54:53
    Temat: Re: lojalka :-((
    Od: "Jaszyn" <l...@s...sie.z.idiotow.org>

    Michal napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >zwolnić i za 3 lata mam tyle ile teraz:-((). Może troszkę asekuracyjnie ale
    >wole się zabezpieczyć. Bardzo proszę o porady

    No więc to w duzym uproszczeniu to tak wygląda, że musisz odpracować koszty
    poniesione przez pracodawcę przez 3 lata po skończeniu szkolenia . Ale ważne
    jest też to, że proporcjonalnie, to znaczy, że jeśli zwolnisz się po 24
    miesiącach od ukończenia szkolenia, porzucisz pracę lub zwolnią cię
    dyscyplinarnie, to musisz im zwrócić tylko 1/3 (2/3 już odpracowałeś)
    poniesionych nakładów na twoje szkolnie.
    Jeśli zaś pracodawca tobie wypowie umowę, zwolnisz się z powodu zmiany
    miejsca zamieszkania z ważnych powodów osobistych (np. ślub i przeprowadzka
    do miasta zamieszkania małżonka), utrata możliwości pracy ze względu na
    inwalidztwo lub szkodliwy wpłw pracy na zdrowie pracownika, to nie musisz
    opłacać reszty kosztów. tako rzecze rozporządzenie MPIPS oraz MEN w sprawie
    podnoszenia kwalifikacji i wykształcenia dorosłych.
    No i taka lojalka ma plusy w postaci dodatkowego urlopu na szkolenia na
    przykład. ;-))

    --
    Pozdrawiam,
    Mariusz "Jaszyn" Łukasz

  • 3. Data: 2002-06-25 19:47:48
    Od: "budowa-2" <b...@n...pl>

    I w lojalce musisz miec napisane jakie szkolenia bedziesz odpracowywal i ile one sa
    warte

    mat

  • 4. Data: 2002-06-26 06:25:24
    Od: "Michal" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "budowa-2" <b...@n...pl> napisał w wiadomości
    > I w lojalce musisz miec napisane jakie szkolenia bedziesz odpracowywal i
    ile one sa warte

    > mat

    A czy ktos moglby mi podac np link do jakichs wzorow lojalek? Bylbym 100
    krotnie wdzieczny

    Michal

  • 5. Data: 2002-06-26 06:45:26
    Od: "Jaszyn" <l...@s...sie.z.idiotow.org>

> [...]
    >ile one sa warte

    >A czy ktos moglby mi podac np link do jakichs wzorow lojalek? Bylbym 100

    Porównaj po prostu paragrafy z umowy (którą zapewne ma pracodawca-oni też
    jadą na gotowcach ;-)) z rozporządzeniem MEN i MPIPS w sprawie podnoszenia
    kwalifikacji zawodowych i wykształcenia osób dorosłych (chyba to tak sie
    nazywało)...

    --
    Pozdrawiam,
    Mariusz "Jaszyn" Łukasz