  • 1. Data: 2002-06-25 13:33:34
    Temat: 1/2 etatu, cały ZUS ?
    Od: "LukasMWS" <L...@i...pl>

    Przeanalizujmy taką sytuację:
    Jestem synem właściciela niewielkiej firmy.
    Zaocznie studiuję i w celu zarobienia na czesne i wspomożenia rodzinnej
    firmy chciałbym w niej pracować. Jednak w celu pozostawienia sobie więcej
    czasu na naukę pasuje mi 1/2 etatu.
    Doszły jednak słuchy, że syna można zatrudnić tylko jako współpracownika
    (współwłaściciela?...), a nie jako pracownika i w związku z tym "za mnie"
    pracodawca (ojciec) płaci pełną stawkę ZUS.
    O ile orientuję się w sprawie, to wygląda mi conajmniej dziwnie...
    Przcież jeśli jestem zatrudniony na połowę wymiaru czasu pracy i dostaję
    (oficjalnie) połowę wypłaty, to czemu stawka ZUS nie miałaby być podzielona
    też na dwie części za każdego "półetatowicza" po połowie... (?)

    Za rozwianie wątpliwości wielkie dz(w)ięki z góry!
    Pozdrawiam!
    --
    Nadawał dla Państwa: (prawie zatrudniony) LukasMWS
    ----------

  • 2. Data: 2002-06-28 16:21:09
    Temat: Re: 1/2 etatu, cały ZUS ?
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "LukasMWS" <L...@i...pl> napisał:

    >Przcież jeśli jestem zatrudniony na połowę wymiaru czasu pracy
    Sek w tym ze NIE jestes zatrudniony.

    >(oficjalnie) połowę wypłaty, to czemu stawka ZUS nie miałaby być podzielona
    >też na dwie części za każdego "półetatowicza" po połowie... (?)
    Składki ZUS zależa od wysokosci wynagrodzenia, a nie od etatu lub jego
    czesci. Dla wlasciciela oraz osob wspolpracujacych sa z gory ustalone.
    Jednak studeci nie podlegaja ubezp. ZUS. Nie wiem jak to wyglada w
    przypadku "współpracujacego studenta" - dowiedz sie w ZUS-ie.

    Artur Golański

  • 3. Data: 2002-06-29 17:51:54
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Jun 2002, Artur Golański wrote:
    [...]
    >+ Składki ZUS zależa od wysokosci wynagrodzenia, a nie od etatu lub jego
    >+ czesci. Dla wlasciciela oraz osob wspolpracujacych sa z gory ustalone.

    W kwestii formalnej: sprzeciw do ostatniego zdania, są "widełki"
    do przyjęcie wedle własnego uznania.
    (reszta się zgadza ! -:))

    Pozdrowienia, Gotfryd