  • 1. Data: 2004-11-25 08:05:13
    Temat: Portal z tekstami z innych portali
    Od: "ulka Niepodam" <b...@N...gazeta.pl>

    Prowadzę portal regionalny w dość małym mieście (30 tys). Niema u nas żadnego
    medium które mogło by podawać na bieżąco aktualności z regionu, niema radia
    ani telewizji regionalnej. Sa dwie gazety które udało mi się zwerbować i
    zamieszczają one co tydzień po 2 -3 artykuły. Jednak tak jak wspomniałem
    częstotliwość tych informacji to raz na tydzień i często to dość stare info
    (artykuły o czymś co wydarzyło się ponad kilka dni temu). W regionie, w byłym
    mieście wojewódzkim istnieją dwa radia i dwa portale powiązane z tymi radiami
    które prezentują informacje codziennie. Wpadł mi pomysł o umieszczanie na
    swoim portalu informacji zaczerpniętych z w/w portali przy pomocy
    odpowiedniego skryptu który by robił to automatycznie. Moje pytanie dotyczy
    legalności wobec polskiego prawa takiej czynności. Oczywiście moim zamiarem
    nie jest zasysanie wszystkich informacji ale tylko tych w których znajdą się
    zdeklarowane przeze mnie słowa czyli najprawdopodobniej nazwa mojej
    miejscowości, powiatu, ważniejszych osób i instytucji. Chcę także umieszczać
    pod informacją źródło czyli jedno bądź drugie radio. Proszę o pomoc w tej
    sprawie, na co pozwala mi prawo a czego robić nie powinienem. Wspomne także
    że zamieszczane na portalach informacje mozna uznać za krótkie informacje
    prasowe pozbawione komentaży autorów, poprostu 4-5 dań na temat jakiegoś
    wydażenia.

  • 2. Data: 2004-11-25 11:33:14
    Temat: Re: Portal z tekstami z innych portali
    Od: "ulka Niepodam" <b...@g...pl>

    Proszę o pomoc... napiszcie klika słów na ten temat... plisssss... mam tylko
    was ;-)

  • 3. Data: 2004-11-25 11:37:11
    Od: Mik <a...@e...w.sygnaturce.pl>

    Musisz się skontaktować z administratorami portalu, dopiero po ich
    zgodzie, możesz wykorzystać teksty z ich strony.. Chyba możesz to
    obejść, poprzez kilka zdań, link w rodzaju "więcej" i link ten
    powoduje otwarcie ich strony.
    Ogólnie, jak byś miał taki portal, a ktoś od Ciebie by ściągał
    dane i na swojej stronie byś prezentował, to nie było by chyba Ci
    miło. Zacząłbyś bronić swoich praw/pieniędzy. Musicie się dogadać.

    pozdrawiam Mik

    --
    X=AleExtra, Y=poczta.onet.pl,
    w prosty sposób uzyskujemy recepturę na e-mail - X@Y

  • 4. Data: 2004-11-25 11:47:35
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 25 Nov 2004 12:37:11 +0100, Mik napisał(a):

> [...]
    > dane i na swojej stronie byś prezentował, to nie było by chyba Ci
    > miło. Zacząłbyś bronić swoich praw/pieniędzy. Musicie się dogadać.

    Jeżeli portale które chcesz wystawiają nagłówki newsów w formacie RSS, to
    to można brać. Są nawet gotowe skrypty do tego. Ale tam zazwyczaj niewiele
    treści jest, po zasadniczą trzeba iść już na tamte strony - i na tym
    właśnie polega udostępnianie RSS.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Internet Explorer służy do przeglądania zawartości internetu

  • 5. Data: 2004-11-25 11:55:18
    Od: "ulka Niepodam" <b...@g...pl>

    Waldek Godel <n...@o...info> napisał(a):

> [...]

    To jak to jest z czasopismem AGORA - czy jakos tak.. czy ona zalacza do
    kazdego swojego numeru gazete z której publikuje treść danego artykulu? Nie..
    podaje tylko zródło zkad zaczerpnieto tresc.

    Wiem ze to troche niewporzadku ale co mam zrobic innego chcac miec swieza
    informacje?

    Niema takiej opcji.

  • 6. Data: 2004-11-25 13:06:18
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 25 Nov 2004 11:55:18 +0000 (UTC), ulka Niepodam napisał(a):

    > To jak to jest z czasopismem AGORA - czy jakos tak.. czy ona zalacza do
    > kazdego swojego numeru gazete z której publikuje treść danego artykulu? Nie..
    > podaje tylko zródło zkad zaczerpnieto tresc.

    Zastanów się, czy aby na pewno oni to robią bezpłatnie.

  • 7. Data: 2004-11-25 22:41:02
    Od: "sandra" <s...@w...pl>

  • 8. Data: 2004-11-26 21:53:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <co43np$m8k$1@inews.gazeta.pl>, ulka Niepodam wrote:
> [...]
    > prasowe pozbawione komentaży autorów, poprostu 4-5 dań na temat jakiegoś

    Jeśli są to krótkie informacje prasowe to nie są one chronione prawem
    autorskim vide art.4. u.4 wiadomej ustawy:

    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=
    WDU19940240083

    --
    Marcin