eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawolist zwykly / list polecony / list z potwierdzeniem nadania/odbioru › Re: list zwykly / list polecony / list z potwierdzeniem nadania/odbioru
    From: Kamil Jońca <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: list zwykly / list polecony / list z potwierdzeniem nadania/odbioru
    Date: Thu, 25 Nov 2004 11:58:27 +0100

    on 2004-11-25 11:26 Tiger said the following:
    > Witam,
    >
    > Jedno pytanie... chodzi mi o postepowanie reklamacyjne i korespondencje od
    > firmy do klienta. Czy jezeli firma wysle do klienta list zwykly z
    > odpowiedzia na reklamacje, a klient tej odpowiedzi nie dostanie (z blizej
    > nieokreslonych przyczyn - na przyklad zawartosci skrzynki pocztowej), to
    > mozna to uznac prawnie za brak odpowiedzi? Chodzi o to, ze nie mialem szansy
    W przypadku listu _nie_-poleconego, to można uznać, że listu nie było.

    > zlozyc odwolania w ciagu 7-miu dni po wrzuceniu do skrzynki pocztowej listu
    > poleconego (mam na to zezwolenie w skrzynce - zalozone przez moja Mame).
    No to teraz już wiesz dlaczego takich rzeczy _nie_ powinno się robić.
    List niestetety jest uznany za doręczony.
    > Zawsze wydawalo mi sie, ze zeby prawnie korespondencja byla doreczona (byl
    > dowod) - musi byc moj podpis na potwierdzeniu odbioru. Jak sie miewa sprawa
    Źle Ci się wydawało.

    > w przypadku pozostalych form korespondencji:
    >
    > - list polecony
    > - list polecony z potwierdzeniem nadania
    Czym sie różnią te 2 przypadki ? Tzn. Może być polecony bez
    potwierdzenia nadania ?

    > - list polecony z potwierdzeniem odbioru
    Zwykłe udogodnienie - szybciej wiesz kiedy list dotarł. teoretycznie
    taką informację możesz uzyskać składając reklamację na poczcie.

    KJ

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl