  • 1. Data: 2004-08-17 09:17:16
    Temat: list polecony
    Od: "wojtaszek" <w...@t...pl>

    Witam,

    Nie dotarł do mnie list polecony. Nadawca pomylił numery bloków. A że było
    to miesiąc temu a nadawca nie dostał zwrotu postanowiłem zapytać pod
    wskazanym adresem czy przypadkiem go nie odebrali. Z rozmowy wywnioskowałem,
    że list odebrali, bo wiedzieli co było w środu. Poza tym oświadczyli, że
    wrzucili go do innej skrzynki, w co już nie wierzę.
    Co może nadawca zrobić w takiej sytuacji? Dlaczego listonosz zostawił list
    obcym ludziom, pomimo że przynosi mi korespondencję od 20 lat ? Czy wolno
    jest przyjąć i otworzyć list którego adresatem jest inna osoba?

    Proszę o radę.
    Pzdr
    Wojtek

  • 2. Data: 2004-08-17 10:15:17
    Temat: Re: list polecony
    Od: HOWARD<...@w...pl>

> [...]
    Czy wolno
    > jest przyjąć i otworzyć list którego adresatem jest inna osoba?

    Spróbuj zapytać Naczelnika poczty macierzystej lub docelowej.
    Takie rzeczy do nich należą.

    Serdecznie pozdrawiam,
    HOWARD

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-08-17 12:30:51
    Od: "wojtaszek" <w...@t...pl>

    Dzięki. Reklamacja to jedno. Jest zgłoszona.
    Ciekawi mnie jeszcze czy można bezkarnie otworzyć cudzą korespondencję a
    potem ot wyrzucić pomimo pokwitowania odbioru.

    Wojtek

  • 4. Data: 2004-08-17 12:34:53
    Od: "Sebastian" <B...@o...pl>

    no raczej nie :)
    poczytaj tutaj np. : http://wydawca.com.pl/sinfo/rw/r0014.html

  • 5. Data: 2004-08-17 13:03:28
    Od: "Sebastian" <B...@o...pl>

    > no raczej nie :)
    > poczytaj tutaj np. : http://wydawca.com.pl/sinfo/rw/r0014.html

    a przede wszystkim chyba ten fragment Cie interesuje:
    "Obok przestępstw polegających na nielegalnym uzyskaniu informacji, przepisy
    prawa karnego zakazują niszczenia, uszkadzania, usuwania lub zmiany zapisu
    informacji przez osobę nieuprawnioną, a także udaremnianie lub znaczne
    utrudnianie zapoznania się z informacją przez uprawnionego"

  • 6. Data: 2004-08-17 13:27:19
    Od: "wojtaszek" <w...@t...pl>

    Wielkie dzięki :-)