    From: "Koju" <k...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: linux, a firma
    Date: Thu, 14 Mar 2002 15:15:41 +0100

    witam
    Zalozylem firme. Mam dwa komputery. I czas zakupic oprogramowanie. Legalne.
    Ceny Microsoftu sa 'dosc" wysokie. Zastanawiam sie nad Linuxem i Star
    Office'em zamiast Windows i MS Office (sam bede tego uzywal, a chce
    zminimalizowac koszty). I teraz moje pytania:
    1). Czy Linux + Star Office sa legalne (darmowe) dla firm czy tylko dla
    uzytkownikow indywidualnych?
    2). Czy Urzad Skarbowy nie bedzie sie czepial, ze nie zaplacilem za to
    podatku (darowizny itp). Slyszalem, ze moga mi wycenic moje oprogramowanie i
    kazac za to zaplacic podatek/darowizne. Ale jak wycenic Linuxa, ktory jest
    darmowy i nijak sie na dobra sprawe ma do Windowsa (w sensie wyceny-jesli
    chodzi nam o stabilnosc powinien byc od Win sto razy drozszy, jesli chodzi o
    prostote i kompatybilnosc z popularnymi programami to sto razy tanszy
    itd....)-chyba ze wyceniaja go moze tak jak DOS ver 2.0 ;))
    No i to na tyle-jak zadzwonilem dzis do Microsoftu to mi sie wlosy
    zjezyly;)))
    Mozna nawet nie wiedziec ze sie lamie prawo........
    Pozdrawiam
    Michal