  • 1. Data: 2004-04-18 14:37:03
    Temat: limit hałasu w bloku
    Od: "chiniol" <c...@p...onet.pl>

    moi sasiedzi z I pietra (ja mieszkam na parterze) codziennie wlaczaja
    radio/cd na cala pare w godzinach 12-15 do tego male dziecko biega po
    mieszkaniu jak jakies nienormalne przez kilka godzin, a oprocz tego sa
    straszliwe awantury 22-24.

    Raz o 23 zadzwonilem na policje, przyjechali ale skutek po tej interwencji
    byl zaden.

    Jaki jest dopuszczalny poziom halasu do 22 o po 22? Dodaje ze mieszkam w
    bloku.

    dzieki za odpowiedz

    pozdrawiam

    chiniol :)

  • 2. Data: 2004-04-18 15:25:51
    Temat: Re: limit hałasu w bloku
    Od: Paul <paul1981@ANIHILUJ_TO.interia.pl>

    On Sun, 18 Apr 2004 16:37:03 +0200, "chiniol" <c...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >byl zaden.
    >Jaki jest dopuszczalny poziom halasu do 22 o po 22? Dodaje ze mieszkam w

    A co chcialbys im zrobic? Pozwac? Wywalic za razace utrudnianie
    korzystania ze swojego mieszkania? Nawet, jakbys mogl to uzasadnic...
    Czasem rozwiazania niekonfrontacyjne sa lepsze.

    W dzisiejszych czasach ludzie uwazaja, ze jezeli jest mozliwosc
    nasylania Policji / Strazy Miejskiej, albo jezeli jest mosliwosc
    pozywania do sadu, to trzeba koniecznie z niej korzystac.

    Mozliwosc to jest mozliwosc, a nie oczywistosc skorzystania. W
    niektorych spoleczenstwach (amerykanskim i chyba juz tez polskim) ta
    granica jest dla niektorych niezrozumiala.

    Wyobraz sobie, ze ze jest noc, idziesz miastem, masz nóż w kieszeni
    do obrony, nie oznacza, ze musisz go wyciagnac, gdy naskoczy na Ciebie
    kilku drabów w ciemnej uliczce. Masz mozliwosc, ale - jak wyciagniesz
    nóż, to nie tylko dostac mozesz po glowie, ale mozesz tez zginac od
    noza.

    Zaczynasz w ogole od zlej strony. Trzeba porozmawiac w dzien, trzeba
    porozmawiac jeszcze raz. Trzeba pomoc sasiadowi. Trzeba zaskoczyc inna
    osobe wlasna kultura i uprzejmoscia. POTEM - trzeba uruchomic miekka
    droge administracyjna, trzeba isc do administracji budynku, wspolnota,
    spoldzielnia. Lekko informowac, wnioskowac delikatnie, prosic. Potem
    nasilac srodki, zbierac dokumenty, moze wezwac jakis sluzbistow
    (woznego?), potem moze Straz (czy ona sie tym zajmuje?)...

    Pozew i Policja to jest ostatnia droga. Gdybys czlowieku wiedzial,
    ilez ci policjanci i ci sedziowie widzieli juz takich pieniących sie,
    bulgoczacych sasiadow. Gdybys wiedzial ilez wscieklosci, nienawisci
    plynie z ich rynsztokowych konfliktow. Gdybys wiedzial jak bardzo
    bezsensowne sa wzajemne zarzuty. Gdybys wiedzial JAK WSZYSTKIE SLUZBY
    MAJA DOSYC kolejnych Kargulow i Pawlakow...

    To bys poszukal innej drogi i zaoszczedzil swoj czas,
    ktory jest pewnie drogocenny. Juz nie mowiac o emocjach. Ludzie to
    tylko ludzie. Nawet ludziska to tylko ludzie. Kazdego mozna latwiej
    lub trudniej wychowac i zmienic. Tylko trzeba chciec. Ani Policja ani
    Sad nie przyjdzie zeby kogos w Twoim imieniu zalatwic na dobre.

    Przypadki prawdziwej patologii wymagajacych ostrych interwencji
    prawnych to tak niewielki procent sporow sasiedzkich...
    --
    Paul icq 325435693
    "Nobody rules these streets at night like me, the atomic punk"

  • 3. Data: 2004-04-18 18:43:29
    Od: "chiniol" <c...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Przypadki prawdziwej patologii wymagajacych ostrych interwencji
    > prawnych to tak niewielki procent sporow sasiedzkich...

    Oczywiscie sie z Toba zgodze ale:

    - z tymi sasiadami juz grzecznie rozmawialem, zwracalem uwage przez kilka
    tygodni, a na policje zadzwonilem tylko dlatego ze mialem goscia i bylo tak
    glosno ze nie mogl zasnac, a sasiedzi byli pijani - czytaj agresywni.
    Oczywiscie ze trzeba zalatwic to w jakis pokojowy sposob. Chce ich przekonac
    ze zachowuja sie ponizej norm nie tylko zwyczajowych - o czym ich
    wilokrotnie informowalem ale rowniez prawnych. Nie chce zeby mi
    "przypadkowo" zalali mieszkanie bo maja upierdliwego sasiada. Kazdy
    przypadek jest inny w takim sporze ale naprawde przez caly dzien nie mozna
    sie skupic przychodzac na kilka kilkanascie godzin do miejsca gdzie sie chce
    miec 1 rzecz - spokoj.

    Nie uwazam sie za drobiazgowego czlowieka, ale chyba kazdego by wkurzaly
    libacje 4-5 razy w tygodniu.

    Chcialem sie po prosu dowiedziec o te normy halasu i swoja prosbe
    podtrzymuje.

    pozdrawiam

    chiniol :)

  • 4. Data: 2004-04-18 19:03:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "chiniol" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Żaden przepis prawa tego nie określa w sposób jednoznaczny, czyli na
    przykład poprzez poziom hałasu.

  • 5. Data: 2004-04-18 21:25:55
    Od: "Snoopy" <s...@a...pl>

    chiniol wrote:
    > Jaki jest dopuszczalny poziom halasu do 22 o po 22? Dodaje ze mieszkam w
    > bloku.

    Nie wiem, czy trafie w "10", ale chyba to bedzie to:

    "W odpowiedzi na Pańskie zapytanie, uprzejmie informuję, że czyn o jakim Pan
    wspomina, czyli "puszczanie muzyki na cały regulator", wyczerpuje w pełni
    znamiona wykroczenia z art. 51 § 1 kodeksu wykroczeń, w przypadku, gdy
    muzyka ta jest puszczana w taki sposób, że zakłóca spokój w miejscu
    publicznym.
    Dla istoty popełnionego czynu nie jest ważne, że źródło dźwięku znajduje się
    w lokalu mieszkalnym, ważne jest, że dźwięk ten słyszalny jest na zewnątrz
    budynku, czyli w miejscu publicznym.
    Czyn taki zagrożony jest zgodnie z cytowanym wyżej artykułem karą aresztu,
    ograniczenia wolności albo grzywny.
    Strażnik miejski, wezwany w takim przypadku, nie może jednak ukarać
    popełniającego czyn niedozwolony grzywną w postaci mandatu karnego, może
    natomiast na wniosek osoby, której spokój został zakłócony skierować wniosek
    o ukaranie do sądu grodzkiego, po przeprowadzeniu odpowiedniego postępowania
    wyjaśniającego. Z-ca Komendanta ds. Operacyjnych"

    Grzesiek *** www.oldtimerfiat.club.prv.pl ***
    GG: 458449 *** www.snoopy.com ***

  • 6. Data: 2004-04-19 06:03:49
    Od: Drwal <w...@s...com>

    Paul 18 kwietnia 2004, 17:25:51, szrajbnął:
> [...]
    > kilku drabów w ciemnej uliczce. Masz mozliwosc, ale - jak wyciagniesz
    > nóż, to nie tylko dostac mozesz po glowie, ale mozesz tez zginac od

    To po co miec ten noz w kieszeni? Zeby jak przypadkiem wlozysz tam
    reke to sie pociac? 0_o ? Rozumiem, ze najlepsze rozwiazanie to uciec
    z rykiem na ustach, ale po cos chyba zdecydowana wiekszosc mlodych polakow
    chodzi z bronia (artykul w zeszlotygodniowym Newsweeku).

> [...]
    > nasilac srodki, zbierac dokumenty, moze wezwac jakis sluzbistow
    > (woznego?), potem moze Straz (czy ona sie tym zajmuje?)...

    A moze on chce miec po prostu do jasnej cholery spokoj?

    Pare razy w jakims mieszkaniu byla imprezka, to w okolicach 23 po
    prostu sasiedzi nam korki wyjeli i no coz... :P

    > To bys poszukal innej drogi i zaoszczedzil swoj czas,

    Raczej to ty mu proponujesz sposoby, ktore czasu zabieraja ze hoho... A
    to spoldzielnia, a to wozny, a to administracja, wspolnota...

    > Przypadki prawdziwej patologii wymagajacych ostrych interwencji
    > prawnych to tak niewielki procent sporow sasiedzkich...
    > --

    Masz patologiczny delimiter... popraw go na [-- ].
    --
    Drwal GG:2006587 [ROT13!]q...@b...cy
    zdjecie.moje.prv.pl /\ drwal.ws.prv.pl

  • 7. Data: 2004-04-19 16:40:56
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <c5uicn$84c$1@nemesis.news.tpi.pl>, chiniol wrote:

> [...]
    > tygodni, a na policje zadzwonilem tylko dlatego ze mialem goscia i bylo tak
    > glosno ze nie mogl zasnac, a sasiedzi byli pijani - czytaj agresywni.

    Nie masz co się tłumaczyć. Miałeś prawo wezwać policję, wezwanie było
    uzasadnione, więc nie warto przejmować się czyimiś pouczeniami.
    A do rzeczy, norm nie ma, tzn. nikt nie przyjdzie z żadnym narzędziem
    pomiarowym, normy dotyczą tylko, nazwijmy to, hałasów industrialnych.
    Sąsiad zakłóca Ci spokój i jest to wykroczenie. Podstawy znajdziesz
    tutaj: http://lwzhow.republika.pl/prawo.htm

    > Oczywiscie ze trzeba zalatwic to w jakis pokojowy sposob.

    Dlaczego "oczywiście trzeba". "Oczywiście trzeba" to jak się da,
    ale jak się nie da, to przecież nie wyprowadzisz się z własnego
    mieszkania, ani nie będziesz sobie wtykał stoperów do uszu.

    > Nie uwazam sie za drobiazgowego czlowieka, ale chyba kazdego by wkurzaly
    > libacje 4-5 razy w tygodniu.

    Nie ma żadnych norm na to, może cię wkurzyć nawet jedna libacja w
    roku/na dwa lata/trzy/itd.

    Renata

  • 8. Data: 2004-04-19 18:49:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Snoopy" <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    Dość kontrowersyjny pogląd. Po pierwsze trudno uznać mieszkanie pytającego
    za miejsce publiczne. Po drugie zupełnie nie rozumiem, z jakiego powodu
    policjant nie mógłby ukarać sprawcy mandatem takim wypadku - oczywiście
    pod warunkiem że są spełnione pozostałe przesłanki do ukarania.

  • 9. Data: 2004-04-20 06:44:32
    Od: Paul <paul1981@ANIHILUJ_TO.interia.pl>

    On Mon, 19 Apr 2004 08:03:49 +0200, Drwal <w...@s...com>
    wrote:
    >Rozumiem, ze najlepsze rozwiazanie to uciec z rykiem na ustach

    Alez skad. Trzeba byc dzielnym. Jak Jurand ze Spychowa!

    >A moze on chce miec po prostu do jasnej cholery spokoj?
    >Pare razy w jakims mieszkaniu byla imprezka, to w okolicach 23 po
    >prostu sasiedzi nam korki wyjeli i no coz... :P

    Prad wylaczyli? ;-) IMHO to bylo smieszne rozwiazanie, oczywiscie,
    ktos zaraz powie, ze komus moglo cos sie zepsuc i skonczyloby sie
    odszkodowaniem. Ale....

    >Raczej to ty mu proponujesz sposoby, ktore czasu zabieraja ze hoho... A
    >to spoldzielnia, a to wozny, a to administracja, wspolnota...

    ... ale wiadomo, ze to jeszcze nie byl

    "The Prawny Spor Sasiedzki"...

    Czyli - to nie jest jeszcze...

    "zapychacz czasu sadow, strazy miejskiej i policji",

    Czyli - lekcja prawa, jak mozna bezsensownie stosowac wszelkie
    mozliwe narzedzia dla sprawy czesto tak prostej, jak wymiana
    zarowki...

    >Masz patologiczny delimiter... popraw go na [-- ].

    Teraz jest post-patologiczny ;-)

  • 10. Data: 2004-04-20 06:53:43
    Od: Paul <paul1981@ANIHILUJ_TO.interia.pl>

    On Sun, 18 Apr 2004 20:43:29 +0200, "chiniol" <c...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >tygodni, a na policje zadzwonilem tylko dlatego ze mialem goscia i bylo tak
    >glosno ze nie mogl zasnac, a sasiedzi byli pijani - czytaj agresywni.

    OK, dobrze rozumiem, dobrze ze probowales. Chodzi tylko o to, ze sam
    widywalem takie akcje. Sasiad lubil czasem libacje, a jego sasiadki
    bardzo libacji nie lubily. Telefony szly w ruch, przyjezdzala policja,
    nienawisc na pietrze rosla, niewiele sie zmienialo.

    Dopiero powazna i spokojna rozmowa przedstawicieli administracji z
    czlowiekiem uspokoila sytuacje na dobre. Kto wie, moze i w Twoim
    przypadku lepiej wyszloby dzialanie kilku sasiadow razem, a nie
    wszczynanie prywatnej wojny...?

    Nie wiem co mu powiedzieli, ale zadzialalo lepiej niz policja.

    I troche mi smutno, ze mozna bylo to zrobic dawno temu, a przez to ze
    policjanci traca na takie proste rzeczy czas, gdzie indziej ich
    zabraknie i ktos stanie sie ofiara powazniejszych przestepstw.