  • 1. Data: 2004-04-18 14:05:43
    Temat: Szkolny zespół
    Od: "Mateusz Klimek" <m...@N...gazeta.pl>

    Czy szkolne zespoły i w ogóle rózne kapele czy zaespoły muszą płacić za
    granie piosenek innych wykonawców?? Jak patrzy na tą sprawę prawo?? Proszę o
    odpowiedź.

  • 2. Data: 2004-04-18 14:21:48
    Temat: Re: Szkolny zespół
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Mateusz Klimek <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Czy szkolne zespoły i w ogóle rózne kapele czy zaespoły muszą płacić za
    > granie piosenek innych wykonawców?? Jak patrzy na tą sprawę prawo?

    Co to znaczy "szkolny zespół"? Gdzie gracie i na jakich warunkach?

  • 3. Data: 2004-04-19 06:05:28
    Od: Drwal <w...@s...com>

    Mateusz 18 kwietnia 2004, 16:05:43, szrajbnął:
    > Czy szkolne zespoły i w ogóle rózne kapele czy zaespoły muszą płacić za
    > granie piosenek innych wykonawców?? Jak patrzy na tą sprawę prawo?? Proszę o
    > odpowiedź.

    Jesli czerpiecie dochod i macie wystepy publiczne na ktore np. sa
    bilety dla ludzi z zewnatrz to musicie odprowadzac czesc wplywow do zaiksu
    (albo oplata zryczaltowana, dokladnie nie wiem co za co).
    --
    Drwal GG:2006587 [ROT13!]q...@b...cy
    zdjecie.moje.prv.pl /\ drwal.ws.prv.pl

  • 4. Data: 2004-04-19 15:14:01
    Od: "Mateusz Klimek" <m...@g...pl>

    Roman G. <r...@g...pl> napisał(a):

    > Co to znaczy "szkolny zespół"? Gdzie gracie i na jakich warunkach?

    Szkolny zespół to zespół stworzony w szkole. Grają w nim uczniowei i jedne
    nauczyciel. Zespoł ten gra na szkolnych imprezach jak np. Święto szkoły w
    którym wziąść mogą udział wszysycy mieszkańcy miasta. Jak z tym jest? Czy
    granie utworów tych zespołów nie jest przestępstwem. Czy nie jest to
    kradzież dóbr intelektualnych? Czy jeśli np. na Święcie szkoły szkoła
    uzyskuje pieniadze z innych źródeł a zespół tylko urozmaica czas to zcy jest
    to legalne? Proszę o odpowiedź. Z poważaniem, Mateusz Klimek

  • 5. Data: 2004-04-19 15:15:18
    Od: Drwal <w...@s...com>

    Mateusz 19 kwietnia 2004, 17:14:01, szrajbnął:
> [...]
    > uzyskuje pieniadze z innych źródeł a zespół tylko urozmaica czas to zcy jest

    Jest to nielegalne, trzeba uiscic stosowna oplate zaiksowi.
    Teoretycznie taksowkarz czy sprzedawca wlaczajac radio nie zwieksza
    dochodow ale zaplacic zaiksowi za to trzeba.

    P.S.

  • 6. Data: 2004-04-19 23:06:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c60qbp$jgv$1@inews.gazeta.pl>, Mateusz Klimek wrote:
> [...]
    > uzyskuje pieniadze z innych źródeł a zespół tylko urozmaica czas to zcy jest
    > to legalne? Proszę o odpowiedź. Z poważaniem, Mateusz Klimek

    Jesli z tym graniem i imprezami na ktorych sie to odbywa nie wiaze sie
    jakiekolwiek osiaganie dochodow a szkola nie jest szkola prywatna to jest
    to dozowlone:

    Art. 31.
    Wolno nieodplatnie wykonywac publicznie opublikowane utwory literackie,
    muzyczne i slowno-muzyczne, jezeli nie laczy sie z tym osiaganie korzysci
    majatkowych. Dotyczy to w szczególnoci okazjonalnego wykonywania na zywo,
    zwizanego ze sprawowaniem kultu religijnego, uroczystosciami pastwowymi,
    szkolnymi, obchodami i imprezami powszechnie dostepnymi, z wylaczeniem
    jednak imprez reklamowych, promocyjnych i wyborczych.
    (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych)

    PS. Nie jestem prawnikiem, ale chcialo mi sie przeczytac tresc Prawa
    Autorskiego.

    --
    Marcin