  • 1. Data: 2004-04-18 14:37:11
    Temat: OGNISKO
    Od: "Małpka" <m...@p...onet.pl>

    Witam!

    Mam mały problemik. Otóż chciałbym się dowiedzieć w jakich miejscach można
    bez żadnych pozwoleń rozpalić ognisko. A jeżeli trzeba starać się o
    pozwolenie to gdzie należy się zgłosić? Jeżeli chodzi o plaże nad morzem -
    jak tutaj sprawa wygląda? Z góry dziękuję i pozdrawiam.

    Malpka

  • 2. Data: 2004-04-18 17:53:21
    Temat: Re: OGNISKO
    Od: "Pussy" <i...@w...pl>

    Użytkownik "Małpka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    orzem -
    > jak tutaj sprawa wygląda? Z góry dziękuję i pozdrawiam.

    z tego co wiem, to w okolicach miast i w lasach tylko w wyznaczonych do tego
    miejscach. podejrzewam, że jeśli chodzi o plaże- jest podobnie.
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2004-04-18 19:01:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    orzem -
    > jak tutaj sprawa wygląda? Z góry dziękuję i pozdrawiam.

    Teoretycznie rozpalić ognisko możesz za zgodą właściciela terenu. Warunek,
    że nie może to zagrażać pożarem i musi się znajdować minimum 100 metrów od
    lasu (chyba, bo nie pamiętam z czego to 100 m wynika).

    W praktyce, to najlepiej albo coś takiego zrobić nad rzeką, bo teren
    przyległy z reguły należy do Skarbu Państwa, więc raczej nie ma się kto
    przyczepić, albo w specjalnie przystosowanym do tego miejscu. W rejonach
    turystycznych są takie i z reguły przy nich wisi informacja na jakich
    zasadach to można robić. No i pozostają oczywiście prywatne tereny, gdzie
    za zgodą właściciela można palić.

  • 4. Data: 2004-04-18 22:00:14
    Od: "Małpka" <m...@p...onet.pl>

    a Czy jakieś akty prawne regulujące to są? gdzie ich szukać? I gdzie
    zgłaszać się z zapytaniem o pozwolenie na ognisko na plaży w dowolnym
    miejsu - bo z miejscem wyznaczonym do tego jeszcze się nei spotkałem...

  • 5. Data: 2004-04-18 22:01:30
    Od: "Małpka" <m...@p...onet.pl>

    a kto jest właścicielem plaży?

  • 6. Data: 2004-04-19 18:41:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > a kto jest właścicielem plaży?

    Nadmorskiej Skarb Państwa z tego co pamiętam. Do iluś tam metrów od
    brzegu. Nad rzekami podobnie. Wątpliwości mogą być ze stawami i innymi
    stojącymi zbiornikami, bo tam właścicielem najczęściej jest właściciel
    samego akwenu.

  • 7. Data: 2004-04-19 23:07:59
    Od: "wieols" <w...@z...pl>

    Użytkownik "Małpka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > a kto jest właścicielem plaży?

    Właścicielem plaży jest właściwy Urząd Morski, n.p. dla plaż Wybrzeża
    Środkowego
    UM w Słupsku i tam należy najprawdopodobniej "uderzyć"

    Pozdrawiam i życzę powodzenia
    szelest

    P.S.
    Czy zamierzasz spłynąć Parsętą i zakończyć ogniskiem na plaży w Kołobrzegu?

  • 8. Data: 2004-04-20 07:47:26
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    wieols wrote:

> [...]
    > Środkowego
    > UM w Słupsku i tam należy najprawdopodobniej "uderzyć"

    Moze zarzadca ?
    Tak mi sie nie che wierzyc, by urzad byl wlascicielem..

    Boguslaw

  • 9. Data: 2004-04-20 07:56:54
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>

    Użytkownik "wieols" <w...@z...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Środkowego
    > UM w Słupsku i tam należy najprawdopodobniej "uderzyć"

    Wlascicielem jest Skarb Panstwa a Urzad Morski administruje wybrzezem - takze udziela
    roznych zgod na to i owo :)

    A.