  • 11. Data: 2008-06-29 15:16:11
    Temat: Re: lekarz i legalna aborcja
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 29 Cze, 15:57, Shinead <S...@S...com> wrote:

    > A odpowiadając na Twoje pytanie, taka technika aborcyjna nazywa sie
    > Partial birth abortion - aborcja przez częściowe urodzenie. Główną
    > zasadę możesz poznać tutaj:http://www.youtube.com/watch?v=A6vnOaq7nWU

    W trzecim trymestrze. W polskim prawie zakazane i juz masz odpowiedź.

  • 12. Data: 2008-06-29 20:00:22
    Od: Shinead <S...@S...com>

    SzalonyKapelusznik pisze:

    > W trzecim trymestrze. W polskim prawie zakazane i juz masz odpowiedź.

    Zauważ, że o Partial birth abortion napisalam tylko na odpowiadając na
    Twoje pytanie czy jest taka technika aborcyjna. Ale postawione przeze
    mnie pytanie nie dotyka legalności tej metody i nie chce się na niej w
    ogóle koncentrować.
    Zadam więc pytanie jeszcze raz. Czy w polskim prawie lekarz bedzie
    zagrożony dożywociem jeżeli zakończy nieskuteczną aborcję poza ustrojem
    matki lub czy ma obowiązek ratować noworodka, którego nie udało mu się
    skutecznie uśmiercić. Patrz odpowiedź lekarzy włoskich, którzy w takiej
    sytuacji zdecydowali sie optować za ratowaniem dziecka wbrew woli matki
    http://www.lifesitenews.com/ldn/2008/feb/08020601.ht
    ml
    Dodam, że takie sytuacje nie występują tylko przy Partia birth abortion
    ale także przy legalnych metodach aborcyjnych.

  • 13. Data: 2008-06-29 20:05:34
    Od: Shinead <S...@S...com>

    argothiel pisze:

    > Nie polecam pytania na grupach dyskusyjnych o kwestie tak kontrowersyjne
    > jak aborcja. Nie otrzymasz tutaj jednoznacznej odpowiedzi, a tylko
    > wywołasz wielką kłótnię ideologiczną. :)

    > Pozdrawiam, argothiel

    Dzięki za radę. Ale zauważ, że pytanie postawione jest proste, nie
    dotyka niczyich poglądów na aborcję. Chcę poruszać się tylko na poziomie
    ratio. Wierzę, że zwykli ludzie potrafią jeszcze rozmawiać używając
    tylko rozumu, wiedzy i argumentów.

  • 14. Data: 2008-06-30 06:19:49
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Shinead napisał(a):

    > Czy jako lekarz można być oskarżonym o morderstwo jeśli płód w czasie
    > przeprowadzania legalnej aborcji urodził się jeszcze żywy i aborcja
    > została skończona poza ustrojem matki?

    Sprecyzuj okreslenie "urodzil sie jeszcze zywy".

    j.

  • 15. Data: 2008-06-30 18:50:03
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Shinead napisał(a):

    > The Sunday Times, powołując się na dane CEMACH, napisała że co najmniej
    > 50 brytyjskich dzieci rocznie przeżywa aborcję.
    > http://www.timesonline.co.uk/tol/news/uk/article5971
    36.ece
    > Wspomniane jest tam też o dwulatku, który trzykrotnie przeżył próby
    > aborcji i w końcu urodził sie żywy w 24 tygodniu.

    Tak przypuszczałem, że masz na myśli Wielką Brytanię lub USA. Tam też
    powinieneś pytać jak ichniejsze prawodastwo reguluje tę kwestię.

    Z dostępnych w necie informacji (nie prawniczych) wynika, że częścią
    procedury medycznej jest pozostawienie takiego dziecka aż samo umrze.
    Czasem jednak personel nie przestrzega procedury i wtedy dziecko ma
    szanse przeżyć np: http://en.wikipedia.org/wiki/Gianna_Jessen

    j.

  • 16. Data: 2008-06-30 19:22:17
    Od: Shinead <S...@S...com>

    januszek pisze:

    > Sprecyzuj okreslenie "urodzil sie jeszcze zywy".
    >
    > j.
    oznacza to sytuację, w której lekarz nieskutecznie przeprowadza zabieg
    uśmiercenia płodu wewnątrz łona matki i dziecko mimo wszystko rodzi się
    żywe, oddycha, płacze itp
    Pierwszy lepszy news znaleziony po polsku:
    http://serwisy.gazeta.pl/swiat/1,34180,3970586.html

  • 17. Data: 2008-06-30 20:20:57
    Od: Shinead <S...@S...com>

    januszek pisze:

> [...]
    > procedury medycznej jest pozostawienie takiego dziecka aż samo umrze.
    > Czasem jednak personel nie przestrzega procedury i wtedy dziecko ma

    Mam na myśli prawo polskie, czy lekarze jest zagrożony w Polsce
    dożywociem za zakończenie aborcji poza ustrojem matki. Podałam tylko na
    szybko wyszukane przykłady ze świata, bo zapytałeś się co znaczy
    "urodzić się żywym". Patrząc na dane brytyjskie z 2005 takie sytuacje
    powinny się zdarzać tym bardziej w Polsce.
    Dla przykładu w USA George Tiller i jego pomocnica Shelley Sella są
    zagrożoni dożywociem za taki czyn
    http://www.operationrescue.org/?p=977

  • 18. Data: 2008-07-01 04:37:25
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Shinead napisał(a):

    > Mam na myśli prawo polskie, czy lekarze jest zagrożony w Polsce
    > dożywociem za zakończenie aborcji poza ustrojem matki.

    Polskie prawo nie różnicuje "poza ustrojem" i "w organiźmie". W Polsce
    zabijanie płodów jest przecież zabronione. W pewnych, precyzyjnie
    określonych przypadkach, dopuszcza się stosowanie procedury medycznej
    "aborcji", która polega na zabiciu płodu właśnie.

    j.

  • 19. Data: 2008-07-01 06:20:37
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Shinead napisał(a):

    > Rozumiem, że według Twojej wiedzy, w Polsce lekarz może zabić noworodka
    > albo pozostawić go samemu sobie o ile na płód został wydany "prawomocny
    > wyrok" aborcji.

    Aborcja to medyczny termin na przerwanie zycia czyli zabicie
    płodu/dziecka/noworodka. Więc lekarz przeprowadzając aborcję zabija. Czy
    według Twojej wiedzy jest inaczej?

    j.

  • 20. Data: 2008-07-01 07:13:16
    Od: Shinead <S...@S...com>

    januszek pisze:

> [...]

    Rozumiem, że według Twojej wiedzy, w Polsce lekarz może zabić noworodka
    albo pozostawić go samemu sobie o ile na płód został wydany "prawomocny
    Z drugiej strony rozpatrywanie problemu zabicia noworodka jest
    najczęściej kwalifikowane przez sądy jako zabicie człowieka, czyli czyn
    z artykułu 148 kk, za co grozi nawet dożywocie.
    Nie wydaje mi się także, aby prawo w państwach, gdzie sądzeni są lekarze
    za zabójstwo noworodka, na którym zakończono aborcję poza ustrojem
    matki, precyzowało tak jak mówisz pojęcia aborcja pozaustrojowa i
    wewnątrzustrojowa, gdyż z mojej wiedzy aborcja z definicji jest
    wewnątrzustrojowa (przynajmniej głowa dziecka musi znajdować się jeszcze
    w łonie matki - Partial birth abortion)