  • 51. Data: 2006-06-19 13:55:26
    Temat: Re: legalność (?) prostytucji a opodatkowanie
    Od: Tomasz Trystula <t...@t...pl>

    Dnia 18.06.2006 Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał/a:

    > Naprawiał? Naprawiał. Sprzęt RTV? Sprzęt RTV.
    >
    > Z czym do wodza?

    > Mocno naciągane.

    Działalność rekreacyjna? Rekreacyna. Niesklasyfikowana?
    Niesklasyfikowana.

    "Z czym do wodza?"

    --
    Tomasz Trystuła

  • 52. Data: 2006-06-19 14:02:27
    Od: "Huckleberry" <n...@n...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa@temporary_unavailable> napisał w wiadomości
    > Co ty nie powiesz... Ciekawe, co miałaby wpisać jako rodzaj prowadzonej
    > działalności...

    Co za problem???
    Wg Polskiej Klasyfikacji Działalności np.:
    "93.05.Z Działalność usługowa pozostała, gdzie indziej
    niesklasyfikowana" :)
    pozdrawiam

  • 53. Data: 2006-06-19 18:09:53
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Robert napisał:
    > Co ty pitolisz?
    > To osoby fizyczne musza placic podatki po popelnia przestepstwo a osoby
    > prawne lub podmioty prawne nie majace osobowosci prawnej nie musza
    > placic bo nie popelniaja przestepstw???

    Podstawy prawa karnego pitolę. Jak jakaś spółka akcyjna nie zapłaci
    podatku, to nikt jej (spółki) za to nie wybatorzy ani do więzienia nie
    wsadzi. Ściągnie podatek z odsetkami: owszem. Ukarze osobiście członków
    zarządu: owszem.

    > A poza tym po zmianach KK odpowiedzialnosc karna ponosza tez osoby
    > prawne jezeli w skutek dzialan pracujacych na ich rzecz innych osob (w
    > tym fizycznych) uzyskaly one korzysci.

    Nie zmianach, tylko wprowadzeniu. Nie kk, tylko ustawy o
    odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą
    kary. Nie osób w tym fizycznych, tylko osób fizycznych. Nie jeżeli
    uzyskały korzyści (bo zarabianie jest przecież w pełni legalne!), tylko
    jeżeli osoba fizyczna popełniła czyn zabroniony. Innych błędów w
    powyższym zdaniu nie widzę.

    > pomyśl RP, podatki --> skarp panstwa, kto odpowiada za dzialania SP jako
    > podmiotu stosunkow prawnych??

    Poszukaj na pierwszej stronie wspomnianej ustawy słów "z wyłączeniem
    Skarbu Państwa".

    -------------------+
    -------------------+

  • 54. Data: 2006-06-19 18:10:46
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Andrzej Lawa napisał:
    > Podatki też ściągają konkretne osoby.

    W większości przypadków nie ściągają, podatnik sam wpłaca.

    -------------------+
    -------------------+

  • 55. Data: 2006-06-19 18:18:29
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Andrzej Lawa napisał:

    > Naprawiał? Naprawiał.

    Nie. Konserwował.

    > Sprzęt RTV? Sprzęt RTV.

    Niezupełnie, bo to w klasyfikacji jest podpięte jako artykuły użytku
    osobistego i domowego.

    -------------------+
    -------------------+

  • 56. Data: 2006-06-19 18:22:14
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Grzech napisał:
    > Problem jest nieco głębszy. Zarejestrowanie takich usług wiązałoby się z
    > zalegalizowaniem prostytucji, czyli przyznaniem uprawnień prostytutkom np.
    > prawa do emerytury, świadczeń lekarskich, renty. Wyobrażasz to sobie w
    > naszym pseudokatolickim kraju.

    Przychodzi kobieta do urzędu gminy, wręcza formularz z wpisanym
    "działalność rekreacyjna pozostała, gdzie indziej niesklasyfikowana". Za
    parę dni otrzymuje decyzję o zarejestrowaniu DG wg zgłoszenia. Co tu
    sobie wyobrażać?

    Jak zareaguje LPR, kiedy się dowie, że w Polsce jakaś prostytutka od
    paru miesięcy zarabia sobie wdziękami na emeryturę z ZUS, to inna
    kwestia.

    -------------------+
    -------------------+

  • 57. Data: 2006-06-19 21:26:07
    Od: "Grzech" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    >"działalność rekreacyjna pozostała, gdzie indziej niesklasyfikowana". Za
    >parę dni otrzymuje decyzję o zarejestrowaniu DG wg zgłoszenia. Co tu

    Na tej zasadzie były (są?) rejestrowane agencje towarzyskie. Nie przeszkadza
    to stosownym władzom szykanować ich. Jak to się ma do przepisów prawa bliżej
    nie wnikałem.

    Grzech

  • 58. Data: 2006-06-20 10:11:30
    Od: Robert <b...@g...pl>

    Paweł Sakowski wrote:

> [...]
    > podatku, to nikt jej (spółki) za to nie wybatorzy ani do więzienia nie
    > wsadzi. Ściągnie podatek z odsetkami: owszem. Ukarze osobiście członków

    łooo matko a jak ukarze osoby odpowiedzialne to moze ukarac podmiot
    prawny. na podstawie nizej przytaczanej ustawy.

    Przyznaje do bledu nie z KK tylko przepisy karne w ustawie o ktorej mowiles.

    Na jedno wychodzi Tak czy siak podmiot prawny moze zostac ukarany.

    pzdr R.