  • 1. Data: 2008-01-28 20:46:45
    Temat: prowizja w BGŻ
    Od: "darek" <b...@h...pl>

    Witam,
    Z kilku wzgledów postanowiłem zrezygnować z reszty kredytu hipotecznego w
    banku BGŻ. Niezbęne więc było sporządzenie aneksu do umowy. Za ów aneks bank
    zazyczył sobie 150zł, niby norma ale umowa kredytu odsyła w tym zakresie do
    TOiP a tam napisane jest jednoznacznie, że opłaty za sporządzenie aneksu nie
    pobiera się w przypadku pobrania prowizji za udzielenie kredytu. Prowizję za
    przyznanie kredytu
    oczywiście zapłaciłem. W oddziale, na moje żądanie uzasadnienie pobrania tej
    prowizji po wielodniowych analizach i kontakatach z centralą uzyskałm jakże
    mądre wytłumaczenie: bank źle wydrukował TOiP, jest tam mały błąd i od
    wszystkich klientów takowa prowizja jest pobierana. Moje pytanie brzmi: na
    ile w dniu wniskowania o aneks do umowy obowiązująca TOiP jest wiążąca ? W
    takiej sytuacji chyba bank powinien ponosić skutki swojego niechlujstwa o
    ile takowe w ogóle było bo być może prowizja pobierana jest na zasadzie
    "widzimisię".

    pozdrawiam,
    darek