    Date: Mon, 26 Aug 2013 19:21:17 +0200
    From: marek <marek@>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: legalność pobytu i zameldowanie

    Chodzi mi o postępowanie administracyjne w sprawie meldunku. Zgoda
    właściciela lokalu nie jest potrzebna do zameldowania, ale w pierwszej
    kolejności urząd podobno go wzywa (lub inną osobę z tytułem prawnym do
    lokalu) do potwierdzenia faktu zamieszkania osoby starającej się o
    meldunek. Właściciel może ale nie musi takie potwierdzenie podpisać, ale
    bardziej zainteresował mnie następujący wpis na stronie MSW:

    http://tinyurl.com/mq3dydq

    * po złożeniu podania organ ewidencji ludności prowadzi postępowanie
    wyjaśniające (bada legalność pobytu osoby w lokalu m.in. przesłuchuje
    strony oraz świadków, przeprowadza kontrolę meldunkową). Postępowanie
    kończy decyzja administracyjna o zameldowaniu lub o odmowie zameldowania
    osoby.

    A konkretnie to, że "bada legalność pobytu osoby w lokalu". Po co urząd
    bada legalność pobytu? Przecież ma wykonać tylko obowiązek
    administracyjny. Co należy rozumieć pod ewentualnym "pobytem
    nielegalnym" i jak to się przekłada na decyzję urzędu?

    marek