  • 1. Data: 2004-07-18 06:38:21
    Temat: Zapis w regulaminie
    Od: "Alek" <a...@A...onet.pl>

    Witam,
    czy poniższy zapis jest legalny:
    "4. Faktura zostanie wystawiona na życzenie Abonenta po dokonaniu
    zapłaty (w ciągu 7 dni) natomiast Abonentowi prowadzącemu działaność
    gospodarczą Operator wystawia fakturę VAT za kolejny okres
    rozliczeniowy. ..."

    Chodzi mi o wystawianie faktur tylko na życzenie?

    z góry dzięki
    Alek

  • 2. Data: 2004-07-18 07:09:55
    Temat: Re: Zapis w regulaminie
    Od: "@_nteneum" <n...@a...com>

    Użytkownik "Alek" <a...@A...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > gospodarczą Operator wystawia fakturę VAT za kolejny okres
    > rozliczeniowy. ..."
    >
    > Chodzi mi o wystawianie faktur tylko na życzenie?

    tak. nie ma obowiązku wystawiania faktury VAT osobie fizycznej, za to w
    przypadku, gdy osoba fizyczna poprosi o fakturę Vat, to istnieje wtedy
    obowiązek jej wystawienia.

    pozdro

  • 3. Data: 2004-07-18 11:23:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Alek" <a...@A...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Chodzi mi o wystawianie faktur tylko na życzenie?

    Z życia wzięte: Idziesz do kiosku i kupujesz zapałki. Przecież nie dostajesz
    faktury. Ale jak zażądasz, to nie ma silnych i wystawić Ci muszą.

  • 4. Data: 2004-07-18 11:49:18
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "Alek" <a...@A...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Z życia wzięte: Idziesz do kiosku i kupujesz zapałki. Przecież nie dostajesz
    > faktury. Ale jak zażądasz, to nie ma silnych i wystawić Ci muszą.

    E, akurat kiepski przykład... jak idę do okolicznych kiosków po zapałki
    to nawet paragonu nie dostaję - a powinienem.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 5. Data: 2004-07-18 21:24:19
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Travis wrote:
    > Ale masz podstawe prawna aby go egzekwowac, wiec po czesci twoj wybor.

    No podstawę prawno do egzekwowania faktury też mam, więc to też mój
    wybór. Tyle że paragon powinniśmy dostać "bez proszenia czy
    egzekwowania", a nie dostajemy, stąd mój wniosek że przykład kiosku jako
    instytucji działającej prawnie jest nienajlepszy. Nie bardzo rozumiem co
    chciałeś przekazać przez swoją wypowiedź.

    Pozdrawiam

    Czarek gorzeński

  • 6. Data: 2004-07-18 21:35:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Czarek Gorzeński" <c...@p...org> napisał w wiadomości

    > E, akurat kiepski przykład... jak idę do okolicznych kiosków po zapałki
    > to nawet paragonu nie dostaję - a powinienem.

    Pod warunkiem, że kiosk ma kasę fiskalną. Wiele nie ma, bo nie osiąga
    granicznych obrotów.

  • 7. Data: 2004-07-18 22:21:12
    Od: "Travis" <r...@o...pl>

    > E, akurat kiepski przykład... jak idę do okolicznych kiosków po zapałki
    > to nawet paragonu nie dostaję - a powinienem.

    Ale masz podstawe prawna aby go egzekwowac, wiec po czesci twoj wybor.

    Pzd Travis

  • 8. Data: 2004-07-19 09:40:44
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Travis wrote:
    > To ze Pani w kiosku nie daje Ci paragonu za zapalki
    > z puktu widzenia ekonomicznego jest dosc logiczne.

    AFAIK o ile ma kase fiskalna powinna dawać bez pytania, a ekonomia - to NTG.

    > Ale jej powiesz ze chcesz ten paragon to go dostaniesz, wiec
    > ja nie widze tutaj problemu.

    Tia, pomięty i wyciągnięty z kosza. :) To akurat nie tylko kioski, ale i
    sporo mniejszych sklepów spożywczych.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 9. Data: 2004-07-19 09:51:09
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Travis pisze:

> [...]
    > z puktu widzenia ekonomicznego jest dosc logiczne.
    > Ale jej powiesz ze chcesz ten paragon to go dostaniesz, wiec

    Marza na zapalkach took 4 grosze, aparagon kosztuje ponad
    pol grosza...
    Ale pani wg prawa MA OBOWIAZEK dac paragon na same zapalki

    Boguslaw

  • 10. Data: 2004-07-19 10:33:34
    Od: "Travis" <r...@o...pl>

    --