  • 11. Data: 2005-08-05 16:56:38
    Temat: Re: legalne oprogramowanie
    Od: "Krzysiek" <sirwieprz@WYTNIJ_TO_I_ZAMIEN_spam3_NA_tlen.spam3.pl>

    Przemek R... wystukał(a):
    > ale przeciez gogole tez pokazuja ze to byl nowy watek :)

    Gogole maja to do siebie, ze jak ktos zmieni temat wiadomosci przy
    odpisywaniu to biora ja (wiadomosc) za poczatek nowego watku. ;)

    --
    Krzysztof Lityński
    Zainteresowany przekierowaniem w domenie Krzysiek.org? Pisz na maila.

  • 12. Data: 2005-08-05 18:11:17
    Od: Marek Kozlowski <k...@W...pwTO.PROSZEedu.pl>

    :-)

    > ale przeciez gogole tez pokazuja ze to byl nowy watek :)

    Zagonilem szare komorki do pracy. Efekt glebokich rozmyslan jest
    nastepujacy:

    "A moze Adwersarzowi nie chodzi o kwestie techniczne, lecz po prostu moj
    post nie podoba sie od strony jezykowej. Przemek R... jest wrogiem
    rozpoczynania zdan wielka litera, niechetnie patrzy na przecinki, kropki
    i inne obrzydliwe znaki interpunkcyjne, ale niewlasciwy szyk zdania jest
    czyms, czego jego subtelny organizm zniesc nie moze? Ta zniewaga (zly
    szyk zdania) i umiarkowana umiejetnosc jasnego wyrazania sie w pelni
    uzasadniaja dlugi i nie na temat watek, ktory iles tam lat bedzie lezal
    w archiwum google."

    Hmmm...

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 13. Data: 2005-08-05 18:34:29
    Od: "Padre" <s...@e...wroc.pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał ...

    > [...]
    > ale przeciez gogole tez pokazuja ze to byl nowy watek :)

    Bo wątek pt. "legalne oprogramowanie" to jest nowy wątek :-)
    Wydaje mi się, że nieporozumienie polega na tym że początek listu
    Marka został przez Ciebie źle zrozumiany.
    Uśmieszek oraz pierwsze zdanie "Tak juz mam, że ..." nie są komentarzem
    do żadnego poprzedniego postu, lecz opisem sytuacji.
    A sytuacja jest taka, że autor wątku używa albo oprogramowania legalnego,
    albo "wolnego". Czyli w domyśle - nie chce używać programów nielegalnie.
    Po prostu "tak już ma" ;-)

    A skoro tak, to stawia pytanie: co ma zrobić gdy chce legalnie używać
    starego programu którego nie może już legalnie nabyć z powodu
    niemożności znalezienia autora/producenta lub dystrybutora.

    Przynajmniej ja właśnie tak zrozumiałem treść listu.

    Odpowiadając (częściowo) na pytanie - majątkowe prawa autorskie
    do programu nie wygasły ustawowo (nawet gdyby ich posiadacz
    zmarł w 1996(7) r.), nie wygasają także z powodu nieistnienia
    na rynku dystrybutora lub producenta.

    Sławek

  • 14. Data: 2005-08-05 18:35:47
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > inne obrzydliwe znaki interpunkcyjne, ale niewlasciwy szyk zdania jest
    > czyms, czego jego subtelny organizm zniesc nie moze?

    nie badz koles bezczelny,

    ":-)
    Tak juz mam, ze albo uzywam wolnego oprogramowania, albo mam legalna
    wersje (tj. Windows i "Malysza", bo reszta jest wolna)."

    tak sie nie rozpoczyna nowych watkow. Ewidentnie widac ze odpawiadasz na
    na cudzy post rozpoczynajac nowy watek stad "???"

    eot

    P.

  • 15. Data: 2005-08-05 19:05:04
    Od: Marek Kozlowski <k...@W...pwTO.PROSZEedu.pl>

    :-)
> [...]
    > do programu nie wygasły ustawowo (nawet gdyby ich posiadacz
    > zmarł w 1996(7) r.), nie wygasają także z powodu nieistnienia

    Dziekuje. Zgadza sie. Tylko mam dwie watpliwosci:

    i) jesli posiadacz praw zmarl, to prawa przechodza na spadkobiercow.
    Jesli firma ulega samorozwiazaniu - to na kogo..?

    ii) skoro majatkowe prawa autorskie nie wygasly, to co powinienem zrobic
    aby praw tych nie naruszyc?

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 16. Data: 2005-08-06 00:37:38
    Od: "Jakub" <...@...com>

    "Marek Kozlowski" <k...@W...pwTO.PROSZEedu.pl> wrote in message
    > :-)
    >
    > Dziekuje. Zgadza sie. Tylko mam dwie watpliwosci:
    >
    > i) jesli posiadacz praw zmarl, to prawa przechodza na spadkobiercow. Jesli
    > firma ulega samorozwiazaniu - to na kogo..?

    Skarb Państwa.

    > ii) skoro majatkowe prawa autorskie nie wygasly, to co powinienem zrobic
    > aby praw tych nie naruszyc?

    Bardzo trudna sytuacja. Bo znając administracje publiczną ;), to nikt nie
    wie w Skarbie Państwa, że Państwo jest w posiadaniu takowych praw.

    Ale jest jeszcze coś takiego jak Syndyk Upadłościowy, który zarządza
    własnością oraz należnościami bankrutującej firmy (jeśłi firma zbankrutowała
    w przeciwieństwie do zakończenia działalności), który to Syndyk ma za
    zadanie sprzedać wszystko co się da.

    Tak na sarkastycznym marginesie.... musiałbyś im (Sdkarbu Pańswa) drogimi
    ekspertyzami, na własny koszt udowodnić, że nikt inny oprócz przepadłej fimy
    nie posadał praw, a potem by Ci zaśpiewali że możesz odkupić licencje za
    kwotę która przewyższa koszty Twojego dochodzenia.

  • 17. Data: 2005-08-06 07:01:37
    Od: Marek Kozlowski <k...@W...pwTO.PROSZEedu.pl>

    :-)

> [...]
    > nie posadał praw, a potem by Ci zaśpiewali że możesz odkupić licencje za
    > kwotę która przewyższa koszty Twojego dochodzenia.

    Zeby sprawe utrudnic dodam, ze firma byla (chyba) amerykanska ;-)

    /M

  • 18. Data: 2005-08-06 08:14:32
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > Uśmieszek oraz pierwsze zdanie "Tak juz mam, że ..." nie są komentarzem
    > do żadnego poprzedniego postu, lecz opisem sytuacji.

    mozliwe, tylko nie wiem po co sie tak pieniaczyl :)

    P.

  • 19. Data: 2005-08-06 12:28:04
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    Przemek R... napisał(a):

    > mozliwe, tylko nie wiem po co sie tak pieniaczyl :)

    bo nikt nie ma obowiązku domyślania się "o co chodzi Przemkowi R".Jego
    post byl jasny, twój już nie.

    pozdr.

    ms

  • 20. Data: 2005-08-07 09:00:37
    Od: Piotr Wojcicki <pwl@NO_SPAM.4me.pl>

    Przemek R... napisał(a):
    > mozliwe, tylko nie wiem po co sie tak pieniaczyl :)

    Wyluzuj czlowieku. To raczej nie wiadomo o co tobie chodzi.
    Sam sie pieniaczysz.