  • 1. Data: 2005-08-05 08:50:36
    Temat: Clo na towary nie z UE
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Jak to w koncu jest z tym clem ? Kiedys byla pewna kwota do ktorej
    wartosci towary nie podlegaly clu. Jednakze dzis informacja Urzedu
    Celnego odpowiedziala mi, ze nic takiego nie ma juz miejsca. Istnieja za
    to okreslone tabele i kalkulatory gdzie moge sobie sprawdzic ile zaplace
    cla. Jednakze te tabele zajmuja prawie 14mega (14 mega tekstu !!!) i
    watpie czy cokolwiek tam znajde, zwlaszcza ze nie ma tam dokladnych
    informacji a tylko dane, ktore nalezy wpisac do jakichs kalkulatorow.

    Zapytuje sie wiec, ile i od jakiej kwoty wynosi clo na towary
    elektroniczne sprowadzane z USA oraz Austarlii ? Pani w sluchawce
    twierdzila, ze kazdy towar ma osobna stawke celne i to jeszcze w
    zaleznosci z jakiego kraju pochodzi (czyli np odtwarzac mp3 firmy A ma
    kilkanascie/kilkadziesiat stawek w zaleznosci od kraju pochodzenia!),
    ale jakos watpie zeby tak to wygladalo w praktyce.

    Jednak UE to paskudna biurokracja.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 2. Data: 2005-08-05 10:08:45
    Temat: Re: Clo na towary nie z UE
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

> [...]
    > kilkanascie/kilkadziesiat stawek w zaleznosci od kraju pochodzenia!),
    > ale jakos watpie zeby tak to wygladalo w praktyce.

    Zawsze tak było.

    vertret

  • 3. Data: 2005-08-05 11:46:25
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Fri, 05 Aug 2005 10:50:36 +0200, Mithos napisał(a):

    > Jak to w koncu jest z tym clem ? Kiedys byla pewna kwota do ktorej
    > wartosci towary nie podlegaly clu.

    Nigdy tak nie było. Zwolnione od cła do pewnych kwot były i są jedynie tzw.
    prezenty które przywozi się z podróży zagranicznych.
    W zakresie wykonywania DG polegającej na imporcie nigdy nie było wolnych
    kwot.

    > Zapytuje sie wiec, ile i od jakiej kwoty wynosi clo na towary
    > elektroniczne sprowadzane z USA oraz Austarlii ?

    Od kwoty 0,01 USD/EUR lub innej waluty. Musisz sprawdzić w taryfie celnej -
    a jak nie potrafisz to możesz się zwrócić do odpowiednich firm spedycyjnych
    - tylko wątpię żeby podali ci infromację za darmo.

    --
    Mieczysław
    ----