  • 1. Data: 2004-10-18 15:31:04
    Temat: łącze inernetowe - prawo telekomunikacyjne ?
    Od: leon <L...@n...interia.pl>

    Witam.

    Kilkakrotnie był tutaj wałkowany temat przerw w działaniu łącza
    internetowego oraz kwestia odliczania 1/30 abonamentu za każdy dzień
    awarii. Ja jednak mam inna sprawę. Dostawca zobowiązuje się oddania łącza
    do danej przepustowośi X. Co jeżeli rzeczywista przepustowość wynosi 20%
    deklarowanej ? Czy w tym wypadku też mozna domagać się obnizenia
    abonamentu ? Na jakie paragrafy sie powołać.

    pozdrawiam
    leon

  • 2. Data: 2004-10-18 18:30:52
    Temat: Re: łącze inernetowe - prawo telekomunikacyjne ?
    Od: "Realista" <r...@s...o2.pl>

> [...]
    > deklarowanej ? Czy w tym wypadku też mozna domagać się obnizenia
    > abonamentu ? Na jakie paragrafy sie powołać.

    A w umowie nie jest wpisane ze gwarantuja przepustowosc do routera
    brzegowego?

    Gwarantowanie pasma poza wlasna siecia przez operatora (CIR/EIR) to juz
    powazniejsze pieniadze i mozesz wtedy zadac rekompensaty od operatora.

  • 3. Data: 2004-10-18 18:54:32
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 18 Oct 2004 17:31:04 +0200, leon
    <L...@n...interia.pl> wrote:

> [...]
    >deklarowanej ? Czy w tym wypadku też mozna domagać się obnizenia
    >abonamentu ? Na jakie paragrafy sie powołać.
    Zakupiles usluge, ktora nie zostala wykonana. Wiec nad czym sie
    zastanawiasz?

    WAM
    --
    Sylwester 2004!
    Może nad morze?

  • 4. Data: 2004-10-18 18:54:53
    Od: "Nikodem Nijaki" <n...@g...pl>

    Użytkownik "leon" <L...@n...interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > deklarowanej ? Czy w tym wypadku też mozna domagać się obnizenia
    > abonamentu ? Na jakie paragrafy sie powołać.

    Ta tematyka była wiele razy omawiana na alt.pl.neostrada i
    pl.comp.networkimg ...

    1. Przeczytaj dokładnie umowę i regulamin.

    2. Przepustowość jest czymś innym niż faktyczny transfer.

    3. Żaden (rozsądny) usługodawca nie gwarantuje minimalnego transferu, tylko
    jego górny limit, reszta to statystyka ;)

    4. Nie masz żadnych praktycznych szans na reklamację :(

    Jak chcesz znać szczegóły - napisz na priva, bo to nie jest temat tej grupy.
    Aby sprawdzić swój faktyczny (statystyczny) transfer wejdź np. na stronę
    www.numion.com
    nn

    ---

  • 5. Data: 2004-10-18 18:59:22
    Od: "Nikodem Nijaki" <p...@n...pl>

    Użytkownik "Realista" <r...@s...o2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Gwarantowanie pasma poza wlasna siecia przez operatora (CIR/EIR) to juz
    > powazniejsze pieniadze i mozesz wtedy zadac rekompensaty od operatora.

    Mam poważne wątpliwości, czy ktokolwiek na tej grupie Cię zrozumiał ;)
    a w szczególności autor pytania.
    nn

    ---

  • 6. Data: 2004-10-18 18:59:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Oct 2004, leon wrote:
    [...]
    > + inna sprawę. Dostawca zobowiązuje się oddania łącza do danej przepustowośi X.
    > + Co jeżeli rzeczywista przepustowość wynosi 20% deklarowanej ?

    A przepustowość owa jest DO JAKIEGO MIEJSCA ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2004-10-18 19:01:03
    Od: "Nikodem Nijaki" <p...@n...pl>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości

    > Zakupiles usluge, ktora nie zostala wykonana. Wiec nad czym sie
    > zastanawiasz?

    problem leży w udowodnieniu niewykonania usługi, o ile to miało miejsce ;)

    nn

    ---

  • 8. Data: 2004-10-18 19:14:40
    Od: leon <L...@n...interia.pl>

    Fakt nie doczytalem "XKbit/s łącza miesjcowego". Notabene po lokalu
    rzeczywista predkość wynosi przynajmniej 10X wiec mozna miec dziwne
    podejrzenia.

    leon

  • 9. Data: 2004-10-18 19:32:04
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    Użytkownik "Nikodem Nijaki" <p...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Mam poważne wątpliwości, czy ktokolwiek na tej grupie Cię zrozumiał ;)
    > a w szczególności autor pytania.
    > nn

    Chodzi o gwarancje poza siecia krotko mowiac.
    Nie sadze by ktokolwiek byl na tyle nierozsadny by normalnemu userowi za
    normalne siano dac gwarancje odpowiednio szerokiego pasma poza wlasna
    siecia.
    CIR jest cholernie drogi i praktycznie tylko dla firm.

  • 10. Data: 2004-10-18 19:46:54
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    leon wrote:
    > Fakt nie doczytalem "XKbit/s łącza miesjcowego". Notabene po lokalu
    > rzeczywista predkość wynosi przynajmniej 10X wiec mozna miec dziwne
    > podejrzenia.

    Na przykład jakie?

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński