  • 1. Data: 2004-10-18 14:30:01
    Temat: część wspólna nieruchomości, a szyld
    Od: Alex747 <a...@o...pl>

    Witam wszystkich!
    Widziałem gdzieś na www opinię (autor nieznany?), że wspólnota
    mieszkaniowa nie może żądać opłat za szyld, który wisi sobie na ścianie
    budynku. Uzasadnienie było takie, że miejsce prowadzenia działalności
    gospodarczej musi być oznaczone, a skoro tak to nie można za to pobierać
    opłat (co innego reklamy, bo za to podobno można brać pieniądze).

    Znacie może jakiś wyrok sądu albo wiarygodną opinię w tej sprawie?

    Pozdrowienia,
    a'lex

  • 2. Data: 2004-10-18 16:03:00
    Temat: Re: część wspólna nieruchomości, a szyld
    Od: "KM" <k...@p...onet.pl>

    Witam!!
    A jeżeli ktoś wiesza reklame na ścianie sąsiada, to czy ten sąsiad ma prawo
    rządać jakieś rekompensaty ??
    Kolo
    Ps.
    Sprawa dzieje się we wspólnocie.

  • 3. Data: 2004-10-18 18:56:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Oct 2004, KM wrote:

    >+ Witam!!
    >+ A jeżeli ktoś wiesza reklame na ścianie sąsiada, to czy ten sąsiad ma prawo
    >+ rządać jakieś rekompensaty ??

    Rozpatrzmy...
    Kilka możliwości widzę:
    1. Mowa o tym samym budynku.
    a. sąsiad jest właścicielem ściany. No to jest również właścicielem
    naszego mieszkania, bo inaczej *nie* mógłby być właścicielem
    ściany (tylko współwłaścicielem) bo byłaby wspólnota
    b. sąsiad nie jest właścicielem ściany. No to nie ma nic do gadania.
    Zakładam optymistycznie że nie rozważamy WEWNĘTRZNEJ strony
    ściany od mieszkania sąsiada ;)
    2. Mowa o innym budynku. No to nic dziwnego że sąsiad ma pretensje
    do SWOJEJ ściany...

    >+ Kolo
    >+ Ps.
    >+ Sprawa dzieje się we wspólnocie.

    No to gdzie "ściana sąsiada" skoro ściany są wspólne ?

    BTW: możesz odpowiadać "pod" ? Sensowniej się układa...

> [...]
    >+ > opłat (co innego reklamy, bo za to podobno można brać pieniądze).

    Moment. Taka argumentacja prowadzi do wniosku że wszystko co jest
    OBOWIĄZKOWE musi być ZA DARMO ??

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2004-10-18 19:07:25
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <cl0k82$5eq$1@nemesis.news.tpi.pl>, Alex747 wrote:
> [...]
    > budynku. Uzasadnienie było takie, że miejsce prowadzenia działalności
    > gospodarczej musi być oznaczone, a skoro tak to nie można za to pobierać

    Czy uważasz, że sam szyld, skoro jest obowiązkowy, też ktoś powinien
    wykonać ci za darmo?

    Renata
    i 20 długości geograficznej wschodniej
    wylosowałem Polskę