  • 1. Data: 2005-04-20 12:31:25
    Temat: kupno uzywanego samochodu na fakture - podatek
    Od: Kroolik Wodny <k...@s...pl>

    Kupilem samochod uzywany od firmy bez umowy
    kupna/sprzedarzy tylko na fakture. Jestem osoba
    prywatna, nie prowadze dzialalnosci gosp. Czy
    w zwiazku z tym musze uiscic jakis podatek
    w urzedzie skarbowym?

    --
    pozdrawia
    Kroolik

  • 2. Data: 2005-04-20 17:25:40
    Temat: Re: kupno uzywanego samochodu na fakture - podatek
    Od: "P." <r...@o...pl>

    Użytkownik "Kroolik Wodny" <k...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Kupilem samochod uzywany od firmy bez umowy
    > kupna/sprzedarzy tylko na fakture. Jestem osoba
    > prywatna, nie prowadze dzialalnosci gosp. Czy
    > w zwiazku z tym musze uiscic jakis podatek w urzedzie skarbowym?

    Nie. Podatkowi od czynnosci cywilnoprawnych podlega umowa kupna sprzedazy -
    2 % od wartosci pojazdu, do 1000 zl wolne od oplat (wlasciwie 16 zl w US za
    zaswiadczenie, 11+5 w znakach oplaty skarbowej). Autko kupione na fakture
    nie podlega ujawnieniu tego w US celem oplacenia podatku. W WK do
    rejestracji musisz miec i fakture i dowod przyjecia do komisu poprzedniego
    wlasciciela, jezeli chodzi o komis samochodowy i autko bylo juz rej. w RP.

    --
    P.
    r...@o...pl