  • 1. Data: 2009-04-28 21:31:15
    Temat: kupno "prawie samochodu"....
    Od: "J.S" <r...@g...pl>

    Może tym razem ktoś mi pomoże:

    W skrócie:

    3 dni temu nabyłem w drodze kupna samochód sprowadzony z Danii i nie
    przerejestrowany, do samochodu sprzedawca dołączył dowód rejestracyjny,
    ubezpieczenie, umowę między nim a poprzednim właścicielem /wszystko
    oczywiście w języku tambylców/, kuczki itd....

    Zapewnił mnie że po podpisaniu umowy między nami /co uczyniliśmy/ wystarczy
    odbyć typową ścieżkę czyli akcyza, skarbowy, wydział komunikacji....

    Dzisiaj sie dowiedziałem że nie koniecznie bo samochód nie został w Danii
    wyrejestrowany czyli krótko mówiąc mogę na niego sobie popatrzeć, jeździć
    już raczej nie...

    i kilka pytań:

    - Zgłosić na Policji /w/g mnie sprzedawca sprzedał auto z wada prawną/ ale
    może się mylę? Podpisał standardową umowę że jest właścicielem i przedmiot
    sprzedaży jest wolny od wad prawnych...
    - czy musze opłacić akcyzę i pochodne skoro wiem że nie można go
    zarejestrować w Polsce?
    - Co z tym dalej zrobić?

  • 2. Data: 2009-04-28 21:43:30
    Temat: Re: kupno "prawie samochodu"....
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "J.S" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wyrejestrowany czyli krótko mówiąc mogę na niego sobie popatrzeć, jeździć

    Zawsze możesz go tam wyrejestrować.

> [...]
    > ale może się mylę? Podpisał standardową umowę że jest właścicielem i
    > przedmiot sprzedaży jest wolny od wad prawnych...

    A na czym wada parwna tego pojazdu polega?

    > - czy musze opłacić akcyzę i pochodne skoro wiem że nie można go
    > zarejestrować w Polsce?

    Ależ ten samochód zarejestrować można, tylko trzeba dopełnić odpowiednich
    formalności.

    > - Co z tym dalej zrobić?

    Napisać, kto i na jakiej podstawie twierdzi, ze konieczne jest
    wyrejestrowanie tego pojazdu w Danii. Na zdrowy rozsądek, to przyjeżdża do
    Polski Duńczyk swoim samochodem i postanawia go sprzedać. Nie może? Czemu?
    Ale zdrowy rozsądek nie zawsze tu działa, wiec ciekawy jestem z czego niby
    miałby ten obowiazek wynikać i czemu obciąża Ciebie, a ne obywatela
    duńskiego, który samochód sprzedał.

  • 3. Data: 2009-04-28 21:52:17
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "J.S" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > - czy musze opłacić akcyzę i pochodne skoro wiem że nie można go
    > zarejestrować w Polsce?

    A na umowie jest, ze gdzie ja zawarliscie?
    W Polsce? W takim razie on mial akcyze zaplacic.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2009-04-28 21:57:26
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > A na umowie jest, ze gdzie ja zawarliscie?
    > W Polsce? W takim razie on mial akcyze zaplacic.

    Z tym, z ejesli nie zaplacil, to nei wiem, co teraz, bo bez dowodu oplaty
    akcyzy nie beda chcieli zarejestrowac :)
    Co do wyrejestrowanai w Danii to nei wiem. Ja kupowalem we Francji, to
    normalnie tam na mnei zarejestrowali samochod na francuskie numery (tak samo
    jak Francuzowi - tylko, ze czasowka na miesiac) a potem bez uprzednego
    wyrejestrowaia stamtad zarejestrowalem auto na siebie w Polsce.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2009-04-28 22:08:00
    Od: "J.S" <r...@g...pl>

    Samochód kupiłem w Polsce i jako miejsce zawarcia umowy jest miasto w
    Polsce..

    Papiery są w języku Duńskim i gościu twierdził że kompletne wymagane do
    rejestracji, okazuje się że jednak że nie jest wyrejestrowane.... po
    prostu mieszkał tam ileś lat /ale zameldowany w Polsce/ i przyjechał nim do
    kraju po czym zapragnął sprzedać.....

    Tylko że gościu może twierdzić że może chciałem kupić ten samochód aby stał
    na podwórku a nie w celu jeżdżenia po ulicach :)

    Wobec tego że już wiem że zarejestrować go nie da rady czy musze płacić
    akcyzę?

  • 6. Data: 2009-04-28 22:12:20
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > prostu mieszkał tam ileś lat /ale zameldowany w Polsce/ i przyjechał nim
    > do kraju po czym zapragnął sprzedać.....

    Skontaktowalbym sie jak najszybciej z Izba Celna - to raz.
    Skoro masz dunski dowod rejestracyjny i umowy to niby dlaczego nie mialoby
    sie go dac zarejestrowac?
    Pytales kompetentna osobe w wydziale komunikacji?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2009-04-28 22:13:18
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]

    > prostu mieszkał tam ileś lat /ale zameldowany w Polsce/ i przyjechał nim
    > do kraju po czym zapragnął sprzedać.....

    Skontaktowalbym sie jak najszybciej z Urzedem Celnym - to raz.

  • 8. Data: 2009-04-28 22:15:28
    Od: "J.S" <r...@g...pl>

> [...]
    > sie go dac zarejestrowac?
    > Pytales kompetentna osobe w wydziale komunikacji?

    Przyznam że nie... Dowiedziałem się tego jak na razie tylko w biurze
    tłumaczy..... powiedzieli
    że na ichniejszym dowodzie rejestracyjnym brakuje pieczątki o brzmieniu
    Exportelspedition, co oznacza wyrejestrowanie tego pojazdu...

  • 9. Data: 2009-04-28 22:17:16
    Od: "J.S" <r...@g...pl>

> [...]
    > Ale zdrowy rozsądek nie zawsze tu działa, wiec ciekawy jestem z czego niby
    > miałby ten obowiazek wynikać i czemu obciąża Ciebie, a ne obywatela

    Sprzedał go obywatel polski przebywający tam ileś lat i który odkupił go od
    swojej znajomej /obywatelki Danii/ i który po przyjeździe tutaj postanowił
    go sprzedać

  • 10. Data: 2009-04-28 22:24:15
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > że na ichniejszym dowodzie rejestracyjnym brakuje pieczątki o brzmieniu
    > Exportelspedition, co oznacza wyrejestrowanie tego pojazdu...

    Tlumacze sa od tlumaczenia.
    Urzednicy Urzedu Celnego od ustalenia obowiazku akcyzowego, a biurwy w
    wydziale komunikacji od rejetrowania.
    Tak wiec jutro (dzisiaj) obowiazkowo zaliczasz najpierw Urzad Celny, a potem
    Starostwo (Urzad Miasta)
    W Urzedzie Celnymm przede wszystkim dowiedz sie, czy przypadkiem cfaniaczek,
    ktory Ci sprzedal auto nie mial obowiazku zaplaty akcyzy - jesli to on mial,
    to Urzad Celny sobie go dupnie, a Ty w WK si ezapytaj o to zarejestrowanie,
    czy da rade. Jak da rade, to jak auto warte swieczki, to jak juzm,dupna
    goscia o akcyze i ladnbie na 4 lapkach Ci przyniesie w zebach potwierdzenie
    jej oplacenia (wraz z kara mam nadzieje) - to samo zreszta w skarbowce z
    VATem i pewnei recycklingiem. Jak nie warte, to po prostu uznajesz fakt
    nieoplacenia akcycy itp. za wade prawna i kazesz gosciowi zwracac kase.

    Pozdrawiam
    SDD