  • 11. Data: 2009-04-28 22:25:40
    Temat: Re: kupno "prawie samochodu"....
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "J.S" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:gt7vdb$55e$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Sprzedał go obywatel polski przebywający tam ileś lat i który odkupił go
    > od swojej znajomej /obywatelki Danii/ i który po przyjeździe tutaj
    > postanowił go sprzedać

    Czyli on sprowadzil auto na teren Rzeczpospolitej Polskiej i to jego psim
    obowiazkiem jest IMHO zaplacic akcyze.
    Nie wiem tylko jak ze skarbowka (VAT) i recyklinkiem.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 12. Data: 2009-04-28 22:26:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    > Sprzedał go obywatel polski przebywający tam ileś lat i który odkupił go
    > od swojej znajomej /obywatelki Danii/ i który po przyjeździe tutaj

    To było dla mnie już wcześniej mniej więcej jasne, tylko niewiele wnosi do
    sprawy w kwestii możliwości rejestracji pojazdu. Wyrejestrowanie pojazdu
    jest obowiązkiem sprzedającego, a nie kupującego w Polsce pojazd.

  • 13. Data: 2009-04-28 22:29:33
    Od: "J.S" <r...@g...pl>

> [...]
    > W Urzedzie Celnymm przede wszystkim dowiedz sie, czy przypadkiem
    > cfaniaczek, ktory Ci sprzedal auto nie mial obowiazku zaplaty akcyzy -
    > jesli to on mial, to Urzad Celny sobie go dupnie, a Ty w WK si ezapytaj o
    > to zarejestrowanie, czy da rade. Jak da rade, to jak auto warte swieczki,
    > to jak juzm,dupna goscia o akcyze i ladnbie na 4 lapkach Ci przyniesie w
    > zebach potwierdzenie jej oplacenia (wraz z kara mam nadzieje) - to samo
    > zreszta w skarbowce z VATem i pewnei recycklingiem. Jak nie warte, to po
    > prostu uznajesz fakt nieoplacenia akcycy itp. za wade prawna i kazesz

    Obyś miał rację.... mniejsza o karę dla gościa ale autko kupiłem żonie w
    prezencie imieninowym i trochę głupio wyszło .... :)

  • 14. Data: 2009-04-28 22:31:03
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Obyś miał rację.... mniejsza o karę dla gościa ale autko kupiłem żonie w
    > prezencie imieninowym i trochę głupio wyszło .... :)

    Moge sie myslic :) - zwlaszcza z ta akcyza. Ale w UC Ci to powiedza z
    pewnoscia niemal 100%-wa :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 15. Data: 2009-04-28 22:33:05
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "J.S" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Obyś miał rację.... mniejsza o karę dla gościa ale autko kupiłem żonie w
    > prezencie imieninowym i trochę głupio wyszło .... :)

    W najgorszym wypadku zafundujesz jej jeszcze romantyczny rejs promem do
    Kopenhagi :)

    Pozdraiwiam
    SDD

  • 16. Data: 2009-04-29 05:14:24
    Od: "J.S" <r...@g...pl>

> [...]
    > sprawy w kwestii możliwości rejestracji pojazdu. Wyrejestrowanie pojazdu
    > jest obowiązkiem sprzedającego, a nie kupującego w Polsce pojazd.

    Też tak sądzę dlatego uważam że samochód został sprzedany z wadą prawną....

  • 17. Data: 2009-04-29 08:13:03
    Od: "Darek." <n...@g...pl>

    Takich przypadkow jest bardzo duzo. Na przykladzie z niemiec, potrzebujesz
    do auta dwa briefy, duzy i maly.
    Ten mniejszy wydaje urzad jak wyrejestrowuje auto. Przy rejestracji w
    urzedzie komunikacji w polsce, wymagaja tego dokumentu - w innym wypadku nie
    zarejestrujesz go. Wydaje mi sie ze kupiles sobie
    figurke do ogrodka :))). Jesli nie zalatwisz drugiego dokumentu, to nie
    zarejestrujesz.
    Kto to powinien zalatwic - to juz niech inni osądzą. Jakis czas temu
    zmienily sie przepisy (wczesniej mozna bylo rejestrowac tylko na podstawie
    briefu duzego) i bardzo duzo ludzi sie na tym przejechalo...

    Pozdrawiam - Darek.