  • 1. Data: 2005-11-16 15:27:52
    Temat: kupno mieszkania gdy ksiega wieczysta w sadzie
    Od: "jajo" <m...@p...onet.pl>

    Witam,
    Mam pewien problem. Chce kupic mieszkanie. Wlasciciele maja akt notarialny
    wlasnosci mieszkania. W sadzie jest wniosek o zalozenie ksiegi wieczystej (nie
    bylo jej wczesniej) co trwa zwykle z pol roku. Czy mozna kupic takie mieszkanie
    gdy sprawa z ksiega jest w sadzie? Czy umowa notarialna kupna takiego mieszkania
    jest wiazaca? Co mi moze grozic? jezeli ktos wie prosze o odpowiedz, z gory dziekuje

  • 2. Data: 2005-11-16 15:47:31
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

> [...]
    > jest wiazaca? Co mi moze grozic? jezeli ktos wie prosze o odpowiedz, z gory

    Moze sie stac taki numer, ze ich wniosek o zalozenie ksiegi wieczystej
    zostanie oddalony, jesli nie uzupełnią braków formalnych.

    Poza tym notariusz do przeprowadzenia tej umowy raczej zarząda odpisu z
    księgi wieczystej.

  • 3. Data: 2005-11-16 15:52:21
    Od: "jajo" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > zostanie oddalony, jesli nie uzupełnią braków formalnych.
    >
    > Poza tym notariusz do przeprowadzenia tej umowy raczej zarząda odpisu z

    no ale co to zmieni ze zostanie oddalony wniosek? wtedy nie moge kupic tego
    mieszkania?

  • 4. Data: 2005-11-16 20:30:15
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    jajo napisał
    > no ale co to zmieni ze zostanie oddalony wniosek? wtedy nie moge
    > kupic tego
    > mieszkania?

    Rozumiem, ze chodzi o mieszkanie spoldzielcze wlasnosciowe. W zasadzie
    fakt, ze wniosek obecnych wlascicieli o zalozenie ksiegi zostalby
    zwrocony lub oddalony nie ma wiekszego znaczenia. Gdy kupisz to
    mieszkanie to zlozysz swoj wniosek.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 5. Data: 2005-11-16 22:41:45
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    MałGosia napisał(a):
    > Rozumiem, ze chodzi o mieszkanie spoldzielcze wlasnosciowe.

    A skąd to założenie?

    KG

  • 6. Data: 2005-11-17 16:43:59
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    kam napisał
    > A skąd to założenie?

    Fakt - zasugerowalam sie troche postem KrzyskaPP. Wnioski objete aktem
    notarialnym ustanawiajacym odrebna wlasnosc lokalu rzadko kiedy maja
    jakies braki formalne w przeciwienstwie do wnioskow o zalozenie ksiegi
    dla mieszkania spoldzielczego. Zatem jesli przypadek opisany przez
    jajo dotyczy tej pierwszej sytuacji, to w zasadzie w ogole nie ma
    problemu. Notariusz sprawdzi wniosek zlozony przez pierwotnych
    wlascicieli i kolejna umowa kupna-sprzedazy z pewnoscia zostanie
    zawarta.

    pozdrawiam
    Gosia