  • 1. Data: 2005-11-16 16:31:04
    Temat: Zwolnienie pracownika bez wypowiedzenia
    Od: "Funkcyjny" <f...@o...pl>

    Sytuacja hipotetyczna:
    Mam umowę o pracę z zapisanym odpowiednim terminem możliwości jej
    wypowiedzenia.

    Załóżmy, że pracodawca chce mnie zwolnić natychmiast, choćby i ze złamaniem
    prawa.

    Czyli po prostu nakazuje mi opuścić pracę i już nie przychodzić. Oczywiście
    mogę domagać się stosownego odszkodowania za nieprawidłowe rozwiązanie umowy.

    Moje pytanie brzmi: Jak powinien postąpić pracownik, jeśli pracodawca nie
    chce potwierdzić natychmiastowego faktu rozwiązania umowy na piśmie? Chodzi mi
    o zabezpieczenie się przed sytuacją, że to pracodawca będzie twierdził, że
    sami przestaliśmy przychodzić do pracy i stąd to zwolnienie.

    Funkcyjny

  • 2. Data: 2005-11-16 19:48:21
    Temat: Odp: Zwolnienie pracownika bez wypowiedzenia
    Od: "Lukasz" <b...@b...pl>

    > Czyli po prostu nakazuje mi opuścić pracę i już nie przychodzić.
    Oczywiście
    > mogę domagać się stosownego odszkodowania za nieprawidłowe rozwiązanie
    umowy.

    W praktyce pracodawca daje Ci ekwiwalent pieniężny w takiej wysokości,
    jakbyś pracował jeszcze przez okres wypowiedzenia.
    Jest to sytuacja najwygodniejsza, bo Ty nie musisz pracować, a pracodawca
    Cię widzieć. Wąże się z z porozumieniem stron.

    W innym wypadku możesz domagać się odszkodowania za niewypłacone pensje
    należne Ci za pracę przez okres wypowiedzenia.
    Nie wiem tylko, jak z udowodnieniem.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 3. Data: 2005-11-16 20:34:46
    Temat: Re: Zwolnienie pracownika bez wypowiedzenia
    Od: "Damian Jarosch" <n...@p...pl>

    Witam,

    Po pierwsze:
    to w interesie pracodawcy jest rozwiązać z Tobą umowe a nie w Twoim.
    Więc jeśli zwlania Cię tylko słownie.. znajdź kilku świadków... niech to
    powie przy nich.

    Po drugie:
    natychmiast idź do inspekcji pracy. Oni wyślą tam inspektora który zbada
    sprawe.
    we Wrcoławiu bywało, że na drugi dzień już się pojawil

    Po trzecie:
    Jesli Twoj pracodawca tak podchodzi do sprawy to znaczy, ze spawe powinienes
    wygrać
    bez problemów. A to dla niego: 3xpensja jako odszkodowanie + przywrócenie do
    pracy+
    mandat od inspektora

    pozdrawiam
    damian

  • 4. Data: 2005-11-16 20:36:21
    Temat: Re: Odp: Zwolnienie pracownika bez wypowiedzenia
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Lukasz napisał(a):

> [...]
    >
    > W innym wypadku możesz domagać się odszkodowania za niewypłacone pensje
    > należne Ci za pracę przez okres wypowiedzenia.

    Śmiem wątpić czy taka jest praktyka.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 5. Data: 2005-11-16 21:02:06
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Damian Jarosch napisał(a):

    > Jesli Twoj pracodawca tak podchodzi do sprawy to znaczy, ze spawe powinienes
    > wygrać
    > bez problemów. A to dla niego: 3xpensja jako odszkodowanie + przywrócenie do

    Albo odszkodowanie albo przywrócenie.

  • 6. Data: 2005-11-16 21:19:06
    Od: "Damian Jarosch" <n...@p...pl>

    > Albo odszkodowanie albo przywrócenie.

    być może... ale sprawa w sądzie odbedzie sie po paru m-cach..
    zalezy oczywiscie od miasta
    a zaległą pensję bedzie musiał zapłacić

    pzdr

  • 7. Data: 2005-11-16 21:32:40
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Damian Jarosch napisał(a):

    > być może... ale sprawa w sądzie odbedzie sie po paru m-cach..
    > zalezy oczywiscie od miasta

    Nic nie zależy od miasta. Albo to albo to. Co najwyżej TY możesz mylić
    odszkodowanie z wynagrodzeniem za czas pozostawania bez pracy.