  • 1. Data: 2009-05-23 20:33:52
    Temat: kupno mieszkania a inwestycje wspólnoty mieszkaniowej
    Od: "koment" <p...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie!
    Tytułem wstępu: kupiłem mieszkanie na rynku wtórnym wraz z przynależnym udziałem
    1/4 terenu przyległego, który został dawno temu ustalony między sąsiadami.
    Wprowadzenie się do nowego mieszkania nastąpi za 2 miesiące. Do tego czasu
    poprzedni właściciele mają pokrywać koszty eksploatacji.
    Wieczorem po podpisaniu aktu notarialnego udałem się do znajomej która będzie
    moją sąsiadką i dowiedziałem się, że będzie podłączenie do kanalizacji i już
    kilka dni wcześniej ekipa rozwaliła siatkę płotu przy działce która należy do
    mnie, usunęli krzew i zrobili rozkop (poszliśmy razem i pokazała mi gdzie to
    jest). Decyzja o inwestycji została podjęta przez wspólnotę zanim zostałem
    właścicielem, ale poprzednia właścicielka mnie o tym nie poinformowała.
    Przedwczoraj okazało się, że koparką przekopano mi na skos całą działkę niszcząc
    zieleń, krzewy i naruszono korzenie drzewa (czereśnia), a wczoraj zakopano rury
    i zostawiony został totalny bałagan.
    Podłączenie do kanalizacji na pewno zostanie rozliczone na właścicieli równo,
    ale po pierwsze - nikt mnie nie poinformował o inwestycji, a po drugie
    rozpoczęcie działań nastąpiło przed podpisaniem aktu notarialnego.
    Na razie jeszcze sie tam nie wprowadziłem i za 2 miesiące może sie okazać że
    bałagan cały czas jest, bo nie sądzę żeby poprzedni właściciele bawili sie w
    robienie na nowo trawnika czy sadzenie drzewek. Co mogę w takiej sytuacji
    zrobić - kto powinien naprawić szkody powstałe przy instalacji kanalizacji?
    Na koniec pytanie najważniejsze - kto powinien zapłacić za podłączenie
    kanalizacji - ja czy poprzednicy?

    Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

    Pozdrawiam
    Koment