  • 1. Data: 2009-05-23 19:37:40
    Temat: 2 dokumenty dot. pobytu tymczasowego w Polsce - co za pies?
    Od: yacoll <y...@n...poczta.onet.pl>

    Witam!

    Moi znajomi, malzenstwo Amerykanow + 3 dzieci, mieszkajacy od kilku lat
    Polsce, poprosili mnie dzis o pomoc w odczytaniu dwu pism, ktore
    ostatnio dostarczyl im listonosz do domu.

    Oba pisma sa identyczne w tresci, tylko inny adresat. Jedno adresowane
    do Komendy Wojewodzkiej Policji w Poznaniu a drugie do Urzedu Strazy
    Granicznej (lub podobnie).

    W tresci obu pism bylo napisane, ze w zwiazku z rozpoczeciem procedury
    (tu nie pamietam dokladnie jakiej, czytalem te pisma dosyc szybko i nie
    zapamietalem wszystkiego; prawdopodobnie chodzi o przedluzenie pobytu
    stalego) zwracaja sie oni z prosba o udzielenie informacji, czy moi
    znajomi "nie stanowia zagrozenia dla bezpieczenstwa Rzeczpospolitej
    Polskiej", etc.
    Dodatkowo na koncu byla informacja, ze oba urzedy maja 30 dni na
    udzielenie odpowiedzi i jesli w tym czasie tego nie zrobia, to "wymog
    dostarczenia informacji zostanie spelniony", czy cos w tym stylu.

    Przepraszam, za te wszystkie niejasnosci, ale styl obu pism byl urzedowy
    a ja czytalem je "na szybko".

    W zwiazku z tym prosze Was o pomoc w rozstrzygnieciu watpliowosci:

    1. Jak to sie stalo, ze znajomi w ogole te pisma dostali? Pisma byly
    skierowane do Policji i Strazy Granicznej...
    2. Czy znajomi powinni cos z tym pismem robic? Zglosic sie do urzedu
    imigracyjnego czy cos podobnego?

    Z gory dzieki za wszelkie informacje!

    Pozdrawiam!

    --
    yacoll
    $> cd pub

  • 2. Data: 2009-05-23 21:37:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "yacoll" <y...@n...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:gv9jac$2kbq$1@opal.icpnet.pl...

    > 1. Jak to sie stalo, ze znajomi w ogole te pisma dostali? Pisma byly
    > skierowane do Policji i Strazy Granicznej...

    Normalnie. Tylko adresat powinien być przekreślony, a Twoi znajomi
    podkreśleni w rozdzielniku na dole. Postępowanie o przedłużenie karty
    stałego pobytu jest postępowaniem prowadzonym w oparciu o kodeks
    postępowania administracyjnego, a ten wymaga, by strony postępowania (Twoi
    znajomi są stroną) były informowane o podejmowanych krokach. W tym wypadku
    powiadomiono ich o zwróceniu się ze stosownymi zapytaniami poprzez
    przesłanie odpisu stosownych pism.

    > 2. Czy znajomi powinni cos z tym pismem robic? Zglosic sie do urzedu
    > imigracyjnego czy cos podobnego?

    Skoro nie dołączono jakiegoś żądania, to po prostu mają przyjąć do
    wiadomości, że zwrócono się do w/w instytucji i tyle.

  • 3. Data: 2009-05-24 19:42:21
    Od: yacoll <y...@n...poczta.onet.pl>

    Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > wypadku powiadomiono ich o zwróceniu się ze stosownymi zapytaniami
    > poprzez przesłanie odpisu stosownych pism.

    Wielkie dzieki za odzew! Dzieki niemu odnalazlem wlasciwy akt prawny
    ktory caly proces reguluje. Jest to Ustawa z dnia 13 czerwca 2003 r. o
    cudzoziemcach (Dz.U. 2003 nr 128 poz. 1175), artykul 62, punkt 3:

    "3. Przed wydaniem decyzji o udzieleniu zezwolenia na zamieszkanie na
    czas oznaczony wojewoda właściwy ze względu na miejsce zamierzonego
    pobytu cudzoziemca jest obowiązany zwrócić się do:
    1) komendanta oddziału Straży Granicznej o zajęcie stanowiska;
    2) komendanta wojewódzkiego Policji i Szefa Agencji Bezpieczeństwa
    Wewnętrznego, a w razie potrzeby także do innych organów, o przekazanie
    informacji, czy wjazd i pobyt cudzoziemca na terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej stanowią zagrożenie dla obronności lub bezpieczeństwa państwa
    albo ochrony bezpieczeństwa i porządku publicznego."

    Jeszcze jedno pytanie... Napisales powyzej: "Postepowanie (...) wymaga,
    by strony postępowania były informowane o podejmowanych krokach". Z
    jakich przepisow to dokladnie wynika?

    Jeszcze raz dzieki za pomoc!

    --
    yacoll
    $> cd pub

  • 4. Data: 2009-05-24 20:09:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "yacoll" <y...@n...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:gvc7v7$2gc2$1@opal.icpnet.pl...

  • 5. Data: 2009-05-24 20:23:45
    Od: yacoll <y...@n...poczta.onet.pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Kodeks postępowania administracyjnego.

    Ok! Wygooglalem stronke ktora wszystko pieknie opisuje i to po angielsku:

    http://www.migrant.info.pl/en/residence/permanent_re
    sidence/general_conditions/the_residence_permit_for_
    a_fixed/

    Juz przeslalem znajomym. Temat zamkniety.

    Dzieki za pomoc!

    --
    yacoll
    $> cd pub