  • 1. Data: 2009-05-23 19:25:38
    Temat: Osoba młodociana 17lat-problem z zatrudnieniem ?
    Od: "robert@@op.po" <p...@v...pl>

    Witam
    Pytanie brzmi:kto w zakładzie produkcyjnym (elementy ze stali) decyduje o
    zatrudnienu osoby młodocianej (chłopak 17 lat,uczeń liceum ).
    Kadry zgodę wyraziły,dyrektor także.Jedyny dylemat to forma umowy :
    zlecenie,akord,może praktyka....bądz inne.Problem zaczął się z bhp-owcem,ktory
    twierdzi że w zakładzie o tym profilu produkcji możliwości takiej nie ma. W KP
    jest napisane o czasie poracy,warunkach,ograniczeniach co do
    ciężaru ...etc.Bhp-owiec dodał ze mmusi najpierw zbadać działanie czynników
    ryzyka,czy szkodliwości produkcji na organizm osoby młodocianej.To chyba jakiś
    absurd?
    Wydaje mi się zę jago zadaniem jest go po prostu przeszkolić ogólnie,tak jak
    każdego nowego pracownika....na stanowisku zrobi to kierownik i do
    pracy.Oczywiście badania lekarskie.
    Proszę odpowiedzi-pozdrawiam Seweryn

  • 2. Data: 2009-05-23 21:39:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "robert@@op.po" <p...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wydaje mi się zę jago zadaniem jest go po prostu przeszkolić ogólnie,tak
    > jak każdego nowego pracownika....na stanowisku zrobi to kierownik i do

    Jeśli chodzi o zatrudnienie w zakłądzie w ogóle, to oczywiście
    przedstawiony przez Ciebie sposób jest właściy. Ale podejrzewam, że
    BHP-owiec ma wątpliwości w odniesieniu do niektórych stanowisk, a nie
    ogólnie do zatrudnienia młodocianego. I tu moze być problemem to, że praca
    może być tylko na tych etatach, gdzie młodociany pracować nie może.

  • 3. Data: 2009-05-24 04:22:08
    Od: "sewer...2op.pl" <p...@v...pl>

> [...]
    > ogólnie do zatrudnienia młodocianego. I tu moze być problemem to, że praca
    > może być tylko na tych etatach, gdzie młodociany pracować nie może.
    Jezeli dyr wskaze stanowisko gdzie praca bedzie lekka i bezpieczna...zgodnie
    z KP to nie powinin robic problemow -a robi

    poydr

  • 4. Data: 2009-05-24 11:40:13
    Od: "u" <$@qr.st>

> [...]
    > czynników
    > ryzyka,czy szkodliwości produkcji na organizm osoby młodocianej.To chyba

    BHP-owiec ma rację
    Myślisz, ze powinien iść do pierdla jak cokolwiek się młodemu stanie?
    Prawnicy mieliby używanie , "suchej nitki" na BHP-owcu by nie zostawili.