  • 1. Data: 2009-05-23 17:33:30
    Temat: Alimenty-zabezpieczenie przed rozwodem
    Od: "k...@w...oop" <p...@v...pl>

    Witam
    Nie mieszkam z zona.Mamy dwoje dzieci.Robie zakupy,zaopatruje dzieci ,zanosze
    to wszystko do ich mieszkania.Niczego im nie brakuje.Sytuacja ta trwa od 2
    lat.Pare dni temu zona powiedziala ze do zakladu pracy sad wyslal pismo w
    celu zabezpeczenia alimentow.Nie mamy rozwodu ani seperacji.Na wszystkie
    wydatki mam dowody zakupu(faktury ,paragony,swiadkow )
    Czy istnieje taka mozliwosc wyzej opisana,czy to tylko jej wymysl? Jezeli tak
    to co moge zrobic ?

    Adam

  • 2. Data: 2009-05-23 20:40:12
    Temat: Re: Alimenty-zabezpieczenie przed rozwodem
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "k...@w...oop" <p...@v...pl> napisał w wiadomości

    a wogole to byla jakkas sprawa w sadzie?

    i jak rozumiem do twojego zakladu pracy, to w kwestii alimentow to cos moze
    wyslac komornik, w sensie wejsc ci na pensje, ale do tego to musza byc te
    alimenty sadownie zasadzone, a do tego to chyba rozwod jest potrzebny

  • 3. Data: 2009-05-23 21:09:45
    Od: wombi <w...@o...eu>

    szerszen pisze:
    > a do tego to chyba rozwod jest potrzebny

    Nie jest. Przeciwko małżonkowi, który nie przyczynia sie do zaspokajania
    potrzeb rodziny można wytoczyć powództwo właśnie o "przyczynianie się".

  • 4. Data: 2009-05-24 04:12:25
    Od: "kaern"opp.pl" <p...@v...pl>

    > Nie jest. Przeciwko małżonkowi, który nie przyczynia sie do zaspokajania
    > potrzeb rodziny można wytoczyć powództwo właśnie o "przyczynianie się".
    Cyzli moze to zrobic nawet bez mojego udzialu w sprawie ?
    Co zatem moge zrobic aby wstrzymac te dzialania ?

    poydr

  • 5. Data: 2009-05-24 05:34:39
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    kaernopp.pl" <p...@v...pl>" pisze:

    > Co zatem moge zrobic aby wstrzymac te dzialania ?
    >
    > poydr

    Dowiedzieć, się w zakładzie pracy czy to prawda. To raz.
    Jeśli tak, to wziąć sygnaturę akt i zobaczyć w sądzie, czemu nie
    dostałeś ( a może zresztą dostaniesz równolegle). To dwa
    Złożyć zażalenie na postanowienie, o ile nie było doręczenia przez awizo
    i o ile termin jest otwarty. To trzy.

    A jeśli naprawdę chcesz rozwiązać sytuację, to wnieś pozew o rozwód.
    Tylko, że jeśli dzieci mają mieszkać przy żonie, to żadne tam "robię
    zakupy, niczego im nie brakuje" tylko będzie kasa co miesiąc i tyle.

    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl

  • 6. Data: 2009-05-24 07:15:28
    Od: "karennn@op..pl" <p...@v...pl>

    > A jeśli naprawdę chcesz rozwiązać sytuację, to wnieś pozew o rozwód.
    > Tylko, że jeśli dzieci mają mieszkać przy żonie, to żadne tam "robię
    > zakupy, niczego im nie brakuje" tylko będzie kasa co miesiąc i tyle.

    Dzieki
    Czyli sa to dzialania bez udzialu komornika-jezeli oczywiscie sa ?
    Oczywiscie ze sie dowiem.Jezeli to prawda to po zlozeniu zarzalenia zaklad na
    ten czas wstrzymuje i zabezpiecza kasę?...Bo tak wlasciwie nie wiadomo czy
    rozwod dojdzie do skutku.

    pozdr

  • 7. Data: 2009-05-24 07:49:48
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    karennn@op..pl pisze:

    > Dzieki
    > Czyli sa to dzialania bez udzialu komornika-jezeli oczywiscie sa ?

    Nie wiem. To moze być z udziałem komornika. Jeżeli złożono pozew o
    alimenty, wraz z wnioskiem o udzielenie zabezpieczenia tymczasowego, to
    sąd mógł wydać postanowienie o udzieleniu zabezpieczenia na posiedzeniu
    niejawnym. Postanowienie takie jest natychmiast wykonalne. Zona mogła
    poprosić o odpis z klauzulą wykonalności i zanieść to do komornika. Ty
    dostaniesz to dopiero za kilka dni.

    > Oczywiscie ze sie dowiem.Jezeli to prawda to po zlozeniu zarzalenia zaklad na
    > ten czas wstrzymuje i zabezpiecza kasę?

    Nie. Ani komornik, ani zakład nie ma prawa się wstrzymać, chyba ze w
    zażaleniu napiszesz wniosek o wstrzymanie wykonania, do czasu
    rozpoznania zażalenia, a sąd wstrzyma. Bez tego egzekucja będzie szła.

    ...Bo tak wlasciwie nie wiadomo czy
    > rozwod dojdzie do skutku.

    To nie jest żaden argument dla sprawy o alimenty na rzecz rodziny.

  • 8. Data: 2009-05-24 08:37:40
    Od: "k...@o...pl...@@@" <p...@v...pl>

    > Nie jest. Przeciwko małżonkowi, który nie przyczynia sie do zaspokajania
    > potrzeb rodziny można wytoczyć powództwo właśnie o "przyczynianie się".

    Oczywiscie ze mozna.Tylko ze te potrzeby sa zaspokajane.To zona doprowadzila
    do sytuacji ze nie mieszkamy razem,a mimo to nie zostawilem ani dzieci ani Jej
    w zadnej sytuacji-oplaty w szkolach,osobiste ich potrzeby,art potrzeb
    zyciowych...etc. wymiana mebli .Co tu pisac.
    Osobisie uwazam ze to kolejny krok aby ponizyc.W koncu mozna usiasc i wszytko
    ustalic a nie mieszac wspolpracownikow..pracodawcow.

  • 9. Data: 2009-05-24 22:41:25
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik k...@o...pl...@@@ napisał:

    > Oczywiscie ze mozna.Tylko ze te potrzeby sa zaspokajane.To zona doprowadzila
    > do sytuacji ze nie mieszkamy razem,

    Obawiam się, że to tylko Kolegi zdanie. Podejrzewam, że "szanowna
    małżonka" myśli o tym cokolwiek inaczej ;-)

    a mimo to nie zostawilem ani dzieci ani Jej
    > w zadnej sytuacji-oplaty w szkolach,osobiste ich potrzeby,art potrzeb
    > zyciowych...etc. wymiana mebli .Co tu pisac.

    I to niestety błąd :-( Jeśli mogę coś poradzić (choć rada spóźniona juz
    o te dwa lata), to żadnych pieniędzy do ręki "na gębę" ! Co miesiąc
    przelew na konto "szanownej" z wpisem w tytule "Alimenty na rzecz
    małoletnich dzieci za miesiąc....itp.". Oczywiście dzieciakom nie można
    żałować i jakieś dodatkowe ekstra wydatki trzeba pokryć, ale w tej
    sytuacji niestety nawet jak zabierzesz dzieciaki do McDonalda to tego
    paragonu nie wyrzucaj... wiem, że to przykre, ale te świstki mogą okazać
    się potrzebne.

    > Osobisie uwazam ze to kolejny krok aby ponizyc.W koncu mozna usiasc i wszytko
    > ustalic a nie mieszac wspolpracownikow..pracodawcow.

    Oczywiście, że można usiąść i pogadać, ale to nie daje takiej
    satysfakcji :-]

    Rób wszystko aby dzieci miały jak najmniejszą krzywdę. Choć i tak sam
    fakt rozstania rodziców jest dla nich wystarczająco krzywdzący.

    Pozdrawiam i życzę wytrwałości
    Grzegorz