  • 1. Data: 2006-03-28 22:34:55
    Temat: którzy urząd celny
    Od: jaceklo <j...@w...pl>

    Witam

    Sytuacja:
    Wynająłem gościa (wersja a: osoba fizyczna, inny powiat zamieszkania niż
    ja; wersja b: obywatelstwo niemieckie i tam jest zameldowany, aczkolwiek
    ma także obywatelstwo i zameldowanie w PL, jak osoba w wersji a) do
    tego, żeby dla mnie:
    1. sprowadził auto z Niemiec (umowa zakupu na mnie jako osobę fizyczną,
    przeze mnie w Niemczech podpisana)
    2. zrobił odprawę celną, zgłosił i opłacił akcyzę, uzyskał zaświadczenie
    o opłacie akcyzy
    3. zrobił przegląd rejestracyjny

    O ile punkty 1 i 3 to wyglądają dla mnie jako normalnie możliwe do
    przeprowadzenia przez niego, o tyle mam zgryz z punktem 2. Zgryz wynika
    z tego, że - zastrzegam nie jestem prawnikiem - chyba istnieje coś
    takiego jak właściwość terytorialna urzędu celnego, w którym należy to
    wszystko załatwić. I teraz: jeżeli ten gość będzie przedstawicielem
    bezpośrednim, to chyba nalezy sprawy załatwiać w UC właściwym dla mojego
    miejsca zameldowania? A jeżeli ten gość byłby przedstawicielem
    pośrendnim, to czy może sprawy załatwiać w UC wlaściwym dla swojego
    miejsca zameldowania, przy czym zgłoszenie.AKC/zaświadczenie były by
    imiennie na mnie? Jeżeli drugi przypadek dobrze rozpoznałem, to
    upowaznienie do przedstawicielstwa pośredniego muszę zrobić pisemnie
    (czy +notariusz?)

    pozdrawiam, j.

  • 2. Data: 2006-03-28 23:25:14
    Temat: Re: którzy urząd celny
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    jaceklo [###j...@w...pl.###] napisał:

    Do wykonania punktu 2 wystarczy mu Twoje upoważnienie. Wówczas bedzie
    działał w Twoim imieniu. Tylko nie chce mi się szukać teraz, czy
    czasem świadczenie usług w odprawie pojazdów nie wymaga jakiegoś
    zezwolenia. Coś mi się tak tłucze po głowie. Jeśli tu nikt nie
    odpowie, to zapytaj na pl.soc.prawo.podatki.

  • 3. Data: 2006-03-29 04:46:55
    Od: jaceklo <j...@w...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > zezwolenia. Coś mi się tak tłucze po głowie. Jeśli tu nikt nie
    > odpowie, to zapytaj na pl.soc.prawo.podatki.

    Dzięki!
    [dalej mam zgryz z właściwością urzędu celnego :-(]

  • 4. Data: 2006-03-29 17:13:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    jaceklo [###j...@w...pl.###] napisał:

    > [dalej mam zgryz z właściwością urzędu celnego :-(]

    Twój. Przecież będzie działał w Twoim imieniu.