  • 11. Data: 2012-04-09 17:31:26
    Temat: Re: kto moze żądać nagrania z monitoringu..
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Tak po prawdzie, postawić można problem uboczny - czy policja może
    > tego żadać za darmo.

    A jakie są koszta udostępnienia kopii?

  • 12. Data: 2012-04-09 17:33:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.04.2012 16:25, qwerty pisze:

    > To może inny teoretyczny przypadek.
    > Załóżmy, że do drugiego domu jeżdżę okazjonalnie. Akurat przyjeżdżam w
    > sobotę. Okazuje się, że dzień wcześniej został okradziony sklep i moje
    > kamery mogły uchwycić zakazany czyn. Jednak pogoniłem policjantów, żeby
    > przyszli z nakazem. Przez następne 3 miesiące nie pojawiam się w owym

    W takiej sytuacji niezrozumiałego oporu na miejscu tych policjantów
    nabrałbym przekonania, że masz nielegalne oprogramowanie w tym systemie
    monitoringu ;->

    > domu, bo nie mam potrzeby (nie będę jechać 100 km w jedną stronę, żeby
    > policja sobie pooglądała materiał). Gdy już przyjeżdżam okazuje się, że
    > nagranie zostało nadpisane.
    > Czy to będzie utrudnianie śledztwa?

    Z nakazem nie potrzebowaliby ciebie do pomocy - po 3 miesiącach
    zastałbyś swoje pomieszczenie opieczętowane po rewizji i zabraniu
    sprzętu do ekspertyzy.

  • 13. Data: 2012-04-09 17:40:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    M@T wrote:

    > Może żdać, ty nie musisz mieć tego nagrania.
    > Ja powiedziałem, że nagranie skasowałem i tyle.

    to masz wiecej szczescia niz rozumu.

  • 14. Data: 2012-04-09 17:42:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    qwerty wrote:
    > Czy to będzie utrudnianie śledztwa?

    to zalezy jak bardzo wk..wisz tym policjantów.
    Bo jak sie uprą to zostaniesz skazany, a sedzia oswiadczy ze zrobiles to
    celowo.

  • 15. Data: 2012-04-09 19:19:53
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup
    > W takiej sytuacji niezrozumiałego oporu na miejscu tych policjantów nabrałbym
    > przekonania, że masz nielegalne oprogramowanie w tym systemie monitoringu ;->

    Od kiedy w rejestratorach może być nielegalne oprogramowanie? :< Akurat ostatnio
    mam bliski kontakt z rejestratorami BCS.

  • 16. Data: 2012-04-09 19:20:53
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    > to zalezy jak bardzo wk..wisz tym policjantów.
    > Bo jak sie uprą to zostaniesz skazany, a sedzia oswiadczy ze zrobiles to
    > celowo.

    Za to, że mieszkam gdzie jestem zameldowany, a nie gdzie mam monitoring?

  • 17. Data: 2012-04-09 19:21:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.04.2012 19:19, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup
    >
    > Od kiedy w rejestratorach może być nielegalne oprogramowanie? :< Akurat
    > ostatnio mam bliski kontakt z rejestratorami BCS.

    Od chwili, kiedy jako rejestratory wykorzystywane są także pecety.

    To już nie czasy ściany z kasetami VHS ;)

  • 18. Data: 2012-04-09 19:47:24
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup
    > Od chwili, kiedy jako rejestratory wykorzystywane są także pecety.
    >
    > To już nie czasy ściany z kasetami VHS ;)

    Ale mam na myśli rejestrator, a nie komputer robiący za rejestrator. To, że ma
    dysk twardy (na ogół 0,5-1 TiB( to nie znaczy, że możesz na niego wgrywać różne
    programy (ale robi się OT).

  • 19. Data: 2012-04-09 19:58:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.04.2012 19:47, qwerty pisze:
> [...]
    > że ma dysk twardy (na ogół 0,5-1 TiB( to nie znaczy, że możesz na niego
    > wgrywać różne programy (ale robi się OT).

    Pomijając taki detal, że wiele specjalizowanych rejestratorów od peceta
    różni się tylko kosmetyką, niemniej popularne jest wykorzystywanie
    standardowych pecetów/serwerów do monitoringu, zwłaszcza przy kamerach IP.

  • 20. Data: 2012-04-09 20:36:14
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "BETON" <b...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Kamera zarejestrowała incydent. mój były klient ząda ode mnie kopi
    > nagrania- Ja za to ze on zachował sie wobec mnie nielojalnie i
    > przeszedł do konkurencji- chciałbym nie udostęniać tego nagrania.( w
    > koncu to miała być wartosc dodana dla moich klientów).
    > Czy policja może zażądać ode mnie tego nagrania ?

    Może jestem nienormalny, ale dałbym nagranie bez pytania w takim przypadku.
    Dziś on, jutro to mogę być ja poszkodowany. I co z tego jak kamera nagrała
    jak auto spalone, chałupa wyczyszczona. Ale jak zwykle Polak mądry dopiero
    po szkodzie, w naszym narodzie coś takiego jak prewencja nie działa.

    Inna sprawa, jak się ostro stawiasz policja może węszyć o podejrzenie o
    współudział i nie zdziwiłbym się, gdyby zapukali z taką informacją.

    Klienta bym pogonił jakby chciał zobaczyć o której żona z sąsiadem wyszła,
    ale nie kurde kradzież/włamanie. Piękna reklama firmy... ehh..

    --
    Irokez