    From: dantes <d...@q...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kto może przesłuchiwać świadków
    Date: Thu, 25 Jan 2018 21:35:34 +0100

    Dnia Thu, 25 Jan 2018 19:25:24 +0100, Sonn napisał(a):

> [...]
    >>> http://www.rp.pl/Sadownictwo/301249920-Wypadek-premi
    er-Kontrowersje-wokol-ekspertki.html

    > Bzdura na bzdurze.
    >
    > Biegłych powołuje w postępowaniu przygotowawczym prokurator, sądowym -
    > sędzia.

    Ahhh się rozpędziłem... to dopiero przygotowawcze...

    > Biegłych wybiera się z listy.
    Problem w tym, że tej Pani na liście nie było/nie ma

    > Pani Kasia może najwyżej napisać postanowienie o powołaniu biegłych na
    > zarządzenie sędziego lub prokuratora.
    Yhm.

    > W przypadku tej akurat sprawy sędzia miał g... do gadania, bo jest ona w
    > fazie postępowania przygotowawczego.
    Faktycznie gówno.

    > Biegły poza tym nie przesłuchuje
    > świadka,
    Nikt nie mówił o przesłuchiwaniu (poza tytułem)

    > a co najwyżej uczestniczy w jego przesłuchaniu i potem wydaje
    > opinię w zakresie określonym postanowieniem o powołaniu.
    >
    > To, że w tej sprawie akurat powołano TĘ biegłą
    Ta pani nie widnieje/ła na liście bieglych więc KTOŚ zastosował tryb ad hoc
    więc to nie Pani Kasia.

    > zdecydowanie nie jest
    > przypadkiem,
    zdecydowanie nie bo Pani Kasi tego nie wolno

    > jako że jej mąż jest znajomym marionetki Szydło. Dodatkowo
    > poprzednia biegła wydawała "nieprawomyślne" opinie uznając świadków i
    > ich ich zeznania za wiarygodne.
    Klasyka gatunku.

    Teraz wystarczy wykazać, że żona męża była z mężem na cherbacie u Beaty
    i powołany zostanie trzeci biegły.