  • 1. Data: 2008-10-19 10:01:54
    Temat: kto moze przeglądac akta sadowe
    Od: "wiechu" <e...@o...eu>

    Proszę o opinię w takiej sprawie:

    Jest sprawa rozwodowa między powódką X i powodem Y w wydziale cywilnym sądu
    okręgowego.
    Sprawę prowadzi sędzia A. Powódka X jest prawnikiem i ma w tym wydziale
    cywilnym koleżankę - sedzia B. Sdzia B w żaden sposób nie jest formalnie
    zwiazana ze sprawą. Powódka X jest informowana przez sedzię B o stanie
    sprawy - sędzia B przegląda dokumenty, przekazuje powódce X informacje, co
    znajduje się w aktach sprawy, wyraża swoją opinię jak wg niej zachowa się
    sąd, radzi, jak ma się zachowac powódka X żeby sprawę "wygrac". Wg mnie
    sedzia B nie ma prawa dostępu do akt nie swojej sprawy, a na pewno nie ma
    prawa przekazywac komukolwiek zawartych w nich informacji.
    Sprawa jest zakończona, rozwód bez orzekania o winie.

    Czy w takiej sytuacji istnieje możliwośc złożenia skargi (lub inna forma) na
    zachowanie sedziego B?

    wiechu

  • 2. Data: 2008-10-19 10:03:10
    Temat: Re: kto moze przeglądac akta sadowe
    Od: "wiechu" <e...@o...eu>

    Użytkownik "wiechu"

    "powodem Y"

    oczywiscie - pozwanym Y

    wiechu

  • 3. Data: 2008-10-19 23:04:43
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    wiechu pisze:

> [...]
    > sąd, radzi, jak ma się zachowac powódka X żeby sprawę "wygrac".

    > Sprawa jest zakończona, rozwód bez orzekania o winie.

    Nie można "wygrać" sprawy o rozwód bez orzekania o winie, a tym bardziej
    zakończonej.

    > Wg mnie sedzia B nie ma prawa dostępu do akt nie swojej sprawy, a na pewno nie ma
    > prawa przekazywac komukolwiek zawartych w nich informacji.

    Prawo to pewnie by się znalazło, ale rzeczywiście nieładnie ze strony
    pani B.

    > Czy w takiej sytuacji istnieje możliwośc złożenia skargi (lub inna forma) na
    > zachowanie sedziego B?

    Papier wszystko przyjmie.

    --
    @2008 Johnson
    Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.

  • 4. Data: 2008-10-20 16:42:57
    Od: "wiechu" <e...@o...eu>

    Użytkownik "Johnson"

    > Nie można "wygrać" sprawy o rozwód bez orzekania o winie, a tym bardziej
    > zakończonej.

    Na pewnym etapie był wniosek o rozwód z winy pozwanego. Ujawnienie mojej
    wiedzy o zachowaniu sedzi B spowodowało zmianę postawy powódki.

    pozdr

    wiechu

  • 5. Data: 2008-10-20 19:02:57
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    wiechu pisze:

    > Na pewnym etapie był wniosek o rozwód z winy pozwanego. Ujawnienie mojej
    > wiedzy o zachowaniu sedzi B spowodowało zmianę postawy powódki.

    No widzisz, w istocie rzeczy pani sędzia ci sie przysłużyła ...