  • 1. Data: 2008-10-18 23:21:12
    Temat: Liczniki kaloryferowe
    Od: Kinga <k...@w...pl>

    Czy ktoś ma może też w jednym pokoju 2 kaloryfery? (a na kaloryferach
    liczniki elektroniczne).
    U mnie jeden kaloryfer ma 14 żeberek, a drugi 6 żeberek.
    Oba liczniki pokazują prawie takie samo zużycie ciepła. Ten większy
    kaloryfer: 865, a mniejszy 864.
    Czy tak musi być, bo mi już w tamtym roku reklamacji administracja nie
    uwzględniła, że licznik zepsuty. Powiedziano, że licznik nie jest zepsuty.

    Kinga

  • 2. Data: 2008-10-19 00:44:48
    Temat: Re: Liczniki kaloryferowe
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kinga wrote:
> [...]
    > Czy tak musi być, bo mi już w tamtym roku reklamacji administracja nie
    > uwzględniła, że licznik zepsuty. Powiedziano, że licznik nie jest zepsuty.

    865 czego?
    masz rozliczenie na koniec
    są tam jakieś współczynniki przez które przemnażane są te wskazania.

    Najpierw ustalmy co mierzą te liczniki, potem będziemy gadać dalej.

  • 3. Data: 2008-10-19 07:02:29
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Kinga" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > U mnie jeden kaloryfer ma 14 żeberek, a drugi 6 żeberek.

    hmm masz nieocieplony blok???
    czy moze te automaty do zliczania ciepla maja jakies termostaty
    uniemozliwiajace calkowite wylaczenie jednego kaloryfera??

  • 4. Data: 2008-10-19 09:13:38
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > U mnie jeden kaloryfer ma 14 żeberek, a drugi 6 żeberek.
    > Oba liczniki pokazują prawie takie samo zużycie ciepła. Ten większy

    Najprawdopodobniej ten wynik pomnazany jest przez ilosc zeberek. Wskazanie
    pokazuje ile cziepla poszlo przez jedno zebro.

  • 5. Data: 2008-10-19 11:50:23
    Od: Yyy <y...@m...o2.pl>

    Kinga <k...@w...pl> wrote in news:gddlol$5t7$1@node1.news.atman.pl:

    > U mnie jeden kaloryfer ma 14 zeberek, a drugi 6 zeberek.
    > Oba liczniki pokazuja prawie takie samo zuzycie ciepla. Ten większy
    > kaloryfer: 865, a mniejszy 864.

    ha, dobre! :))

    --
    Y?

  • 6. Data: 2008-10-19 17:58:07
    Od: agent73 <a...@g...pl>

    On Sun, 19 Oct 2008 01:21:12 +0200, Kinga <k...@w...pl> wrote:

    >Czy ktoś ma może też w jednym pokoju 2 kaloryfery? (a na kaloryferach
    >liczniki elektroniczne).

    To nie są żadne liczniki tylko podzielniki, różnica zasadnicza.
    A do obliczania "zużytego" ciepła służą odpowiednie wzory (na żądanie
    spółdzielnia czy wspólnota muszą to udostępnić) gdzie są odpowiednie
    współczynniki, m. in. uwzględniające ilość żeberek w kaloryferze.

    --
    A.

  • 7. Data: 2008-10-19 21:19:22
    Od: Kinga <k...@w...pl>

    W dniu 2008-10-19 02:44 witek napisał/a:

    > 865 czego?

    Nie wiem czego, ale jednostek to na pewno.

    > masz rozliczenie na koniec

    To jest zużycie za poprzedni okres grzewczy.

    > są tam jakieś współczynniki przez które przemnażane są te wskazania.

    Są jakieś współczynniki, ale teraz nie mogę znaleźć rozliczenia

    > Najpierw ustalmy co mierzą te liczniki, potem będziemy gadać dalej.

    Ok.

    Kinga

  • 8. Data: 2008-10-19 21:24:24
    Od: Kinga <k...@w...pl>

    W dniu 2008-10-19 09:02 Szerszen napisał/a:
    > Użytkownik "Kinga" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > hmm masz nieocieplony blok???

    Ocieplony. Styropianem. Jak zimno to zimno a w lecie wieczorem to się
    można udusić, bo ten styropian nagrzewa się od słońca.
    Mieszkanie szczytowe.

    > czy moze te automaty do zliczania ciepla maja jakies termostaty
    > uniemozliwiajace calkowite wylaczenie jednego kaloryfera??

    Mają. Tylko, że jak się nastawi na 2, to tak jakby na 0 bo wtedy
    przestają grzać. Ponadto jest w piwnicy automatyka pogodowa, ale to w
    tym przypadku jest nieistotne.

    Kinga

  • 9. Data: 2008-10-19 21:26:25
    Od: Kinga <k...@w...pl>

    W dniu 2008-10-19 13:50 Yyy napisał/a:

    > ha, dobre! :))

    Może i dobre, ale ja tam się nie znam :-(

    Kinga

  • 10. Data: 2008-10-19 21:33:26
    Od: Kinga <k...@w...pl>

    W dniu 2008-10-19 19:58 agent73 napisał/a:

    > To nie są żadne liczniki tylko podzielniki, różnica zasadnicza.

    Może i podzielniki, ale jakiś czas temu zmienili na elektroniczne.
    Przedtem były na jakiś wymienialny płyn. Kiedyś zapomnieli tej fiolki
    wymienić, tzn nie włożyli nowej w miejsce poprzedniej i ten "termometr"
    był na full.

    > A do obliczania "zużytego" ciepła służą odpowiednie wzory (na żądanie
    > spółdzielnia czy wspólnota muszą to udostępnić) gdzie są odpowiednie
    > współczynniki, m. in. uwzględniające ilość żeberek w kaloryferze.

    Mam gdzieś przy poprzednich fakturach te wyliczenia, ale teraz mam
    remont w mieszkaniu i nie mam cierpliwości tego szukać.

    Kinga