    From: "Anica" <l...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: księga wieczysta pod mieszkanie?
    Date: Fri, 27 Aug 2004 08:11:29 +0200

    Witam
    W związku z przysłaniem mi przez moją Spółdzielnię Mieszkaniową pisma
    powołującego się na przepisy art. 42 i 43 ustawy o spółdzielniach
    mieszkaniowych (Dz. U. Nr 4, poz. 27 z 2001 r.), które to pismo określa
    przedmiot odrębnej własności lokalu - mojego lokalu mieszkalnego, (gwoli
    ścisłości jest to mieszkalnie własnościowe) mam pytania, na które ktoś z
    Państwa może mi odpowie (posiadając wiedzę na w/w temat):
    1. Co oznacza termin "przeniesienie prawa własności lokalu"? Czy to oznacza,
    że jeśli to przeniesienie nastąpi to ja staję się "bardziej" właścicielem
    mojego (niby) mieszkania...
    2. Czy to pismo które otrzymałam i w którym określają przedmiot odrębnej
    własności lokalu (mojego mieszkania) - jest już przeniesieniem prawa
    własności lokalu, bo jest tam uwaga w tym piśmie, że przeniesienie własności
    lokalu może nastapić wyłącznie na żądanie obojga małżonków, pomimo, że ja
    jestem członkiem spółdzielni, a ja nic od nich nie zażądałam , jak do tej
    pory. Z drugiej strony jest tam napisane, że uchwała nr.... o owym
    przeniesieniu wejdzie w życie po upływie dwóch miesięcy, chyba, że ją
    zasikarżę do Sądu. A jeszcze napisane jest, że realizacja uchwały zależy
    wyłącznie od woli członka spółdzialni i nie stanowi przymusu ustawowego?
    3. Czy mogę w zaistniałej sytuacji założyć księgę wieczystą dla mojego
    mieszkania?

    pozdrawiam
    anna tomczyk