    From: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: księga wieczysta pod mieszkanie?
    Date: Fri, 27 Aug 2004 20:52:50 +0200

    Użytkownik "Anica" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:cgmj1r$cge$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > 1. Co oznacza termin "przeniesienie prawa własności lokalu"? Czy to
    oznacza,
    > że jeśli to przeniesienie nastąpi to ja staję się "bardziej" właścicielem
    > mojego (niby) mieszkania...

    Oznacza to ze staniesz sie wlascicielem lokalu i wspolwlascicielem
    nieruchomosci wspolnej (tzn "reszty budynku i gruntu" z wylaczeniem
    oczywiscie innych lokali stanowiacych odrebna wlasnosc.

    > 2. Czy to pismo które otrzymałam i w którym określają przedmiot odrębnej
    > własności lokalu (mojego mieszkania) - jest już przeniesieniem prawa
    > własności lokalu

    Nie. Przeniesienie wlasnosci dokona sie z chwila podpisania aktu
    notarialnego. Pismo traktuj jako informacje ze jest juz mozliwe
    przeniesienie wlasnosci (ale nie znam tresci pisma i uchwaly wiec nic wiecej
    nie moge powiedziec).

    > 3. Czy mogę w zaistniałej sytuacji założyć księgę wieczystą dla mojego
    > mieszkania?

    Majac wlasnosciowe spoldzielcze prawo do lokalu- mozesz.

    NoMAD