  • 1. Data: 2003-10-31 20:23:01
    Temat: krs-sp.zo.o.
    Od: "Paweł" <a...@p...fm>

    witam
    ktos moze sie orientuje jaka jest oplata
    za wpis do krs'u (sp.zo.o.)
    posiadam juz HB wiec jest to przerejestrowanie

    dziekuje, pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-11-01 00:23:29
    Temat: Re: krs-sp.zo.o.
    Od: "el" <o...@t...pl>

    tylko koszt ogłoszenia w monitorze 500 zł

  • 3. Data: 2003-11-01 11:27:37
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-11-01 01:23, el wrote:

    > tylko koszt ogłoszenia w monitorze 500 zł

    Jeżeli nie masz tekstu jednolitego umowy spółki - kłania się akt
    notarialny - dużo nie będzie, ale zawsze.
    Zakładam, że kapitał podwyższony i udziały po 500 zł (lub więcej) - może
    "ustawodawca" wyeliminuje te 500zł za szt. do końca roku, może sądy nie
    będą na to patrzeć, ale jak już coś robisz , to warto i o to zadbać.

    Wpis stały: 400 zł
    Monitor: 250 zł
    Opłata ryczałtowa: 16 zł
    Monitor musisz sobie kupić (osobno płacone) i trzymać w spółce, bo mogą
    przywalić w kły za "niemanie".

    Jak masz wątpiliwość to idź do sędziego (to nie on decyduje, ale on
    wie), żeby cię potem referendarze-przygłupy nie czołgali, bo będziesz
    płacił za nowy akt. Wystarczy np., że gdzieś 'il notario' zapisze Sp.z
    o.o. zamiast pełenego wyrażenia i już jest powód do relaksu dla
    referendarza.

    Ceny z marca.

    Pzdr: Catbert, EHRM

  • 4. Data: 2003-11-01 14:11:31
    Od: "el" <o...@t...pl>

    > Jeżeli nie masz tekstu jednolitego umowy spółki - kłania się akt
    > notarialny - dużo nie będzie, ale zawsze.

    Do tekstu jednolitego nie stosuje się przepisów o formie czynności prawnych
    (art. 9 ust. 4), co oznacza, że nie musi być sporządzony przez notariusza.

    > Wpis stały: 400 zł
    > Monitor: 250 zł
    > Opłata ryczałtowa: 16 zł
    > Monitor musisz sobie kupić (osobno płacone) i trzymać w spółce, bo mogą
    > przywalić w kły za "niemanie".

    Zgodnie z przepisami wprowadzającymi ust. o KRS, wnioski o przerejestrowanie
    złożone do końca 2003 nie podlegają opłacie sądowej (art. 7a ust 6 przepisów
    wprowadzających). Opłata za monitor wynosi przy przerejestrowaniu 500 zł, bo
    jest to ogłoszenie pierwszego wpisu w KRS.

> [...]
    > płacił za nowy akt. Wystarczy np., że gdzieś 'il notario' zapisze Sp.z
    > o.o. zamiast pełenego wyrażenia i już jest powód do relaksu dla

    Jeśli kogoś obrażasz, to nie jest tak, że TY na tle tego kogoś jesteś SUPER,
    bo WIESZ.
    To tylko i wyłącznie świadczy źle o Tobie.

  • 5. Data: 2003-11-01 20:40:42
    Od: "Paweł" <a...@p...fm>

    wielki dzieki
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2003-11-03 08:37:09
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    > Do tekstu jednolitego nie stosuje się przepisów o formie czynności prawnych
    > (art. 9 ust. 4), co oznacza, że nie musi być sporządzony przez notariusza.

    Z czystego lenistwa i wrodzonej perwersji nie podam przykładu, w którym
    "nie musi" zamienia się w "powinien".

> [...]
    > wprowadzających). Opłata za monitor wynosi przy przerejestrowaniu 500 zł, bo
    > jest to ogłoszenie pierwszego wpisu w KRS.

    Mam pokwitowania - nie ja wymyśliłem opłaty, czy mój mecenas - takie
    "dawali" w 2002 i w 2003 też. Może coś się zmieniło na przełomie
    2002/2003 o czym nie wiem. Może jesteśmy już w Stanach - co stan, to opłata.

    > Jeśli kogoś obrażasz, to nie jest tak, że TY na tle tego kogoś jesteś SUPER,
    > bo WIESZ.

    Napisałem, jak to wygląda w praktyce - a nie wygląda miło. Nie uważam
    się za kogoś super - daję jedynie wyraz swojej frustracji, że do urzędu
    utrzymywanego za moje pieniądze muszę przychodzić z tekstem ustawy czy
    rozporządzenia i pokazywać rzeczy oczywiste palcem.
    Jeżeli ludzie z wiedzą i praktyka prawniczą twierdzą (a ku memu
    przerażeniu tak twierdzą), że nie jest ważne jakie jest prawo, lecz
    ważna jest "praktyka" to jako osoba (domyślam się) związana z prawem lub
    wymiarem bardziej niż ja nie masz specjalnych powodów do dumy.

    > To tylko i wyłącznie świadczy źle o Tobie.

    Nie stronię od przypisywania głupoty samemu sobie. Tyle, że u mnie
    wynika ona ze swoistej naiwności, a nie chęci dokopania innym "na
    zapas". Jestem człowiekiem głupim, ponieważ traktuję poważnie to, co
    jest zapisane w ustawach i rozporządzeniach - w praniu okazuje się, że w
    zetknięciu z organem ważniejsze jest to, do kogo mam telefon (już go
    mam) niż to, co stanowi prawo.

    Znam również przyzwoitych i godnych szacunku urzędników państwowych -
    dlatego nie rozumiem, skąd Twoja solidarność z tymi, którzy tacy nie są.

    Pzdr: Catbert, EHRM