    From: "XYZ" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kredyty.......????????/
    Date: Mon, 19 Sep 2005 19:44:49 +0200

    mieszkanie według prawa jest wspólne, nie
    > ma rozdzielności majątkowej.
    > I jakiś czas temu uzyskał KREDYT na 500.00 zł, w PROWIDENT-cie, przechulał
    > natychmiast wszystko, raty płacił co tydzień w sobotę, (zbierał złom) nie
    > spłacił jeszcze wszystkiego i wzioł sobie następne 500.00 do przepicia
    > natychmiast. i tu jest właściwe pytanie do grupowiczów CO ZROBIĆ ABY
    > KOBIETA NIE MUSIAŁA ZA NIEGO SPŁACAĆ TYCH KREDYTÓW, I ŻEBY NIE WESZLI NA
    > MIESZKANIE, NA JAKIEJ PODSTAWIE UDZIELAJĄ TAKICH KREDYTÓW LUDZIOM BEZ
    > DOCHODÓW, BEZ ŻADNEJ ZDOLNOŚCI KREDYTOWEJ ?????????? i tu na myśl mi
> [...]

    Może radzę niezupełnie jak prawnik, ale tak praktycznie - co ja bym zrobiła:

    1. Jeśli się da, wyłączyć mieszkanie ze wspólnosci ustawowej (notariusz
    oczywiście), najlepiej spisując intercyzę i dokonujac podziału
    dotychczasowego majątku dorobkowego. Jesli ci ludzie mają dzieci, niech
    kobieta ten krok umotywuje ich dobrem. dzieci są wspólne, a ona z pewnoscią
    nie sprzeda tego mieszkania i nie przepije, a coś dzieciom zostawi. Jeżeli
    dzieci nie ma - niech motywem będzie obawa przed windykatorami. Niech mu
    truje, ze się boi, że straci mieszkanie i ten krok ją trochę uspokoi.

    2. Zadzwonić do Providentu, rozmawiać z przełożonym tego agenta co pożyczek
    udziela i postraszyć policją. Ona, małżonka musi spłacać kredyt, który
    zaciąga jej mąż bez jej zgody. Nieważne, czy to ma prawne uzasadnienie czy
    nie. Postraszyć policją, a jeśli nie poskutkuje straszenie, złożyc
    zawiadomienie o przestępstwie (wszystko jedno jakie - wyłudzenie, oszustwo,
    podstępne wprowadzenie w bład, cokolwiek). pewnie i tak nijak się to
    skończy, ale chyba mu więcej pożyczki nie udzielą