  • 1. Data: 2003-12-11 22:34:13
    Temat: kredyt i zastaw
    Od: "Eve" <s...@w...pl>

    Witam,
    mam pytanie dotyczace zdjecia zastawu.
    Moj ojciec kupowal samochod na kredyt. Na samochod zostal nalozony zastaw.
    Kredyt zostal splacony, ale ojciec niestety nie zdazyl przed smiercia
    zastawu zdjac (tzn. nie zostal zlozony w sadzie rejonowym wniosek o decyzje
    o zdjeciu zastawu). Czy my (tzn. spadkobiercy) mozemy po nadaniu spadku
    wniesc wniosek o zdjecie zastawu? Czy moze zrobic to dopiero wlasciciel
    samochodu (czyli osoba, ktorej samochod przypadnie po podziale majatku)?
    Z gory dziekuje za odpowiedz.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-12-12 13:14:41
    Temat: Re: kredyt i zastaw
    Od: "bronek" <b...@g...pl>

> [...]
    > wniesc wniosek o zdjecie zastawu? Czy moze zrobic to dopiero wlasciciel
    > samochodu (czyli osoba, ktorej samochod przypadnie po podziale majatku)?

    Po pierwsze ajlepiej by było gdyby wniosek złożył po prostu kredytodawca
    (bank).

    Jeżeli to się nie uda potrzebne będzie przynajmniej postanowienie sądu o
    stwierdzeniu nabycia spadku. W takim wypadku IMO każdy ze spadkobierców może
    złożyć wniosek gdyż jest to sprawa nie przekraczająca zwykłego zarządu.
    Do wniosku należy dołączyć oczywiście oświadczenie kredytodawcy iż
    wierzytelności już nie ma.

    Bronek

  • 3. Data: 2003-12-12 15:27:41
    Od: "Eve" <s...@w...pl>