  • 1. Data: 2008-07-02 05:40:00
    Temat: Polisa OC rowerzysty
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Czy rowerzyści będą musieli wykupić polisę
    Agata Łukaszewicz 01-07-2008, ostatnia aktualizacja 02-07-2008 04:09

    Wprowadzenie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej - taki
    pomysł pojawił się w Ministerstwie Zdrowia

    Ubezpieczyć można się niemal od wszystkiego. Czasem dobrowolnie, czasem
    obowiązkowo. Czy taki przymus czeka rowerzystów?

    Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że Ministerstwo Zdrowia rozważa
    wprowadzenie obowiązkowego ubezpieczenia dla rowerzystów. O takim pomyśle
    słyszeli też ubezpieczyciele.

    Andrzej Maciążek, członek zarządu Polskiej Izby Ubezpieczeń, ocenia, że
    pomysł może jest i dobry, ale trudno będzie taki obowiązek wyegzekwować.
    Jedynym sposobem byłaby policyjna kontrola. W większych miastach mogłoby to
    zadziałać, ale w małych miejscowościach już byłby problem.

    - Zatrudnienie policji do kontrolowania 2o mln rowerzystów, czy mają
    opłacone OC, odciągnie uwagę od istotniejszych problemów i przez to
    pogorszy stan bezpieczeństwa na polskich drogach - uważa z kolei Krzysztof
    Bartkowiak ze Sowarzyszenia Miłośników Dwóch Kółek w Kołobrzegu.

    Maciążek twierdzi też, że już dziś jest taki rodzaj ubezpieczenia, ale
    dobrowolnego. I każdego roku dziesiątki tysięcy ludzi się na nie decydują.

    - Często ubezpieczenie dla rowerzystów zawierane jest w pakiecie, np. z
    ubezpieczeniem mieszkania czy domu.

    Pomysł pojawił się przy okazji prac nad zmianami w ustawie o świadczeniach
    opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.

    - Projekt jest już gotowy do uzgodnień zewnętrznych - informuje ,,Rz" Jakub
    Gołąb z MZ, ale twierdzi, że obowiązkowego OC nie ma w noweli.

    Znosi ona natomiast obowiązek zakładów ubezpieczeń uiszczania na rzecz
    Narodowego Funduszu Zdrowia comiesięcznej opłaty ryczałtowej pokrywającej
    koszty opieki zdrowotnej udzielanej ofiarom wypadków komunikacyjnych.

    Nowela ma wprowadzić zamiast tego system oparty na dochodzeniu roszczeń
    odszkodowawczych od zakładów lub sprawców zdarzeń odpowiedzialnych za
    szkodę.

    Z roku na rok przybywa rowerzystów. Szacuje się, że w Polsce ponad 20 mln
    ludzi przynajmniej raz na jakiś czas wsiada na rower. Cena ubezpieczeń,
    które dziś funkcjonują na rynku, to średnio 10 zł rocznie.
    Źródło : Rzeczpospolita
    http://www.rp.pl/artykul/156942.html

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Granica PL/UA: http://tiny.pl/nvbp

  • 2. Data: 2008-07-02 05:53:34
    Temat: Re: Polisa OC rowerzysty
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

    [ciach ...]

    Już od dawna piszę że "Jest coraz gorzej ...".
    Głupota rządzi. Niedługo będą postulować by piesi mieli obowiązkowe OC.
    Po prostu kasy im brakuje.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 3. Data: 2008-07-02 06:03:27
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    m.edu.pl
    użytkownik *Krzysztof 'kw1618' z Warszawy* napisał(a):

    [...]

    Bzdura. Co ma Ministerstwo Zdrowia do OC rowerzystów? Ale faktem jest, że
    rowerzysci są sprawcami wypadków, tak samo jak piesi i wtedy zaczynają się
    schody uzyskaniem odszkodowania.

    --
    Big Jack
    //////

  • 4. Data: 2008-07-02 06:05:36
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Big Jack napisał(a):

    > Bzdura. Co ma Ministerstwo Zdrowia do OC rowerzystów? Ale faktem jest, że
    > rowerzysci są sprawcami wypadków, tak samo jak piesi i wtedy zaczynają się
    > schody uzyskaniem odszkodowania.

    Ten bumerang co roku wraz z upałami wraca...

    j.

  • 5. Data: 2008-07-02 06:16:57
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@z...pl>
    napisał w wiadomości news:g4f4bq$g7e$1@achot.icm.edu.pl...
    > Czy rowerzyści będą musieli wykupić polisę

    Czekam, aż ktoś wymyśli konieczność rejestrowania rowerów tak jak pojazdów
    mechanicznych.
    I obowiązkowe badanie techniczne :-)

    --
    Paweł
    wszytkie posty z hotmail.com yahoo.com, lycos.com, gmail.com i

  • 6. Data: 2008-07-02 06:53:39
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Big Jack pisze:

    > Co ma Ministerstwo Zdrowia do OC rowerzystĂłw?

    To chyba oczywiste. pieniążki chce wyciągnąć. Ma udział w oc.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 7. Data: 2008-07-02 07:31:46
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Niedługo będą postulować by piesi mieli obowiązkowe OC.

    bo tak powinno byc, kazdy jest uczestnikiem ruchu drogowego i kazdy powinien
    miec ubezpieczenie oc
    ale nie w takiej formie, ze oddzielne na samochody, oddzielne na rowery i
    pieszych

    powinno byc jedno oc na czlowieka niezaleznie czy idzie, jedzie rowerem czy
    samochodem, wtedy wszystko byloby jasne i klarowne i wtedy czlowieka
    dochodzacego swoich praw nie nazywano by bezdusznym czy krwiozerczym,
    jesliby dochodzil swoich pieniedzy od rodziny potraconego np dziecka, ktore
    wtargnelo mu na jezdnie

  • 8. Data: 2008-07-02 07:38:14
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@s...pregiesz.kom>

    > Czekam, aż ktoś wymyśli konieczność rejestrowania rowerów tak jak pojazdów
    > mechanicznych.
    > I obowiązkowe badanie techniczne :-)

    W niektórych przypadkach takie badania mają miejsce.
    A tablice rejestracyjne rowerów już były.

    BTW ja polisę OC mam, bo przezorny zawsze ubezpieczony.
    ;-)

    zyga
    --
    warning!
    http://zarzecki.com

  • 9. Data: 2008-07-02 08:01:53
    Od: MH <O...@h...org>

    Johnson wrote:

    > Już od dawna piszę że "Jest coraz gorzej ...".
    > Głupota rządzi. Niedługo będą postulować by piesi mieli obowiązkowe OC.
    > Po prostu kasy im brakuje.

    Kazdy powinien miec OC (nie tylko uczestnik ruchu).

  • 10. Data: 2008-07-02 08:06:07
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    zeta.pl
    użytkownik *Johnson* napisał(a):

    > To chyba oczywiste. pieniążki chce wyciągnąć. Ma udział w oc.

    Projekt podobno zakłada uwolnie ubezpieczycieli od odprowadzania haraczu do
    NFZ, co - miejmy nadzieję - przełożyłoby się na obniżenie składek OC

    --
    Big Jack
    //////