  • 1. Data: 2008-05-22 20:30:28
    Temat: kredyt
    Od: "Easy" <e...@m...org>

    witam serdecznie.
    nie znalazlam nigdzie informacji na ten temat ( byc moze zle szukalam) ale
    mam pytanie dotyczace kredytu.

    bliska mi osoba zaciagnela kredyt na auto, wplacila kilka rat potem
    przestala placic.
    w umowie zawarta byla zawarta klauzula, ze o trzech latach od dnia
    wymagalnosci kretytu kredytodawca traci wszelkie prawa do tego kredytu.
    w pewnym momencie umowa zostala wypowiedziana przez bank, i od tej daty
    minely juz trzy lata.
    w miedzyczasie dokonano jeszcze jednej, czy dwoch wplat.
    pytanie brzmi, czy kredyt faktycznie sie przedawnil po trzech latach od
    wypowiedzenia go przez bank czy tez trzy lata liczy sie od ostatniej
    dokonanej wplaty?

    kilka slow wytlumaczenia. kredyt zaciagneito dla kogos, ktos olal
    zaciagajacego kredyt.. zycie... i glupota ludzka

    Ania

  • 2. Data: 2008-05-24 21:15:09
    Od: "Easy" <e...@m...org>

    że sie przzpomne....

  • 3. Data: 2008-05-28 21:56:27
    Temat: Re: kredyt
    Od: "Easy" <e...@m...org>

    sorki za natretnosc, ale sprawa dla mnie wazna a jakos nie bardzo potrafi mi
    ktokolwiek odpowiedziec...

  • 4. Data: 2008-05-29 09:39:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 May 2008, Easy wrote:

> [...]
    > pytanie brzmi, czy kredyt faktycznie sie przedawnil po trzech latach od
    > wypowiedzenia go przez bank czy tez trzy lata liczy sie od ostatniej

    Rozdzieliłbym dwie rzeczy:
    - utożsamianie daty wypowiedzenia z datą wymagalności. Wcale nie jest dla
    mnie oczywiste, że to musi być ta sama data
    od
    - pytania o wpłatę

    IMHO nie jest oczywiste, czy kredyt się przedawnił.

    Ale, o ile dobrze pamiętam wnioski z przeszłych dyskusji na ten temat,
    wpłacenie określonej kwoty (o ile rzecz jasna przy okazji wpłaty ktoś
    nie podał w tytule wpłaty "zapłata 10% kredytu" czy podobnego kfiatka)
    stanowi uznanie ZAPŁACONEGO roszczenia, a nie NIEZAPŁACONEJ części.

    pzdr, Gotfryd