  • 1. Data: 2008-05-22 19:43:40
    Temat: Umowa kupna-sprzedaży samochodu
    Od: "macias" <n...@t...pl>

    Witam

    Jutro sprzedaje samochod i chcialbym zeby mi kupujacy przelal pieniadze
    przez internet (u mnie w domu), czy jest mozliwosc wprowadzenia do umowy
    zapisu ze auto przechodzi na wlasnosc kupujacego w chwili wplywu xxx zl na
    konto o nr xxxxx? A moze inaczej sie zabezpieczyc? Pisze o tym bo wiem ze
    jest mozliwosc anulowania operacji

  • 2. Data: 2008-05-22 20:27:39
    Temat: Re: Umowa kupna-sprzedaży samochodu
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    macias wrote:
> [...]
    > konto o nr xxxxx? A moze inaczej sie zabezpieczyc? Pisze o tym bo wiem ze

    gotówką, nie kombinuj.

  • 3. Data: 2008-05-22 20:37:30
    Od: "Maciek C" <m...@o...pl>

    witek wrote:

    > gotówką, nie kombinuj.

    Polecam inaczej... Jeżeli kwota jest na tyle duża, że boisz się przyjąć taką
    gotówkę, to niech kupujący przeleje pieniądze z tego samego banku na Twoje
    konto. W umowie wpiszcie numer konta, udajcie się do Twojego banku i niech tam
    kupujący wpłaci gotówkę na Twoje konto, tam sprawdzą autentyczność bankonotów
    itp. W momencie zaksięgowania wpłaty dajesz mu egz umowy, kluczyki i dokumenty.
    Jeżeli osoba kupująca nie chce nosić gotówki, to niech poszuka wśród znajomych /
    rodziny osoby z kontem w tym samym banku co Ty. Przelew przejdzie w kilka minut,
    po zaksięgowaniu wpłaty dajesz klucze, umowe i dokumenty.

    Maciej C

  • 4. Data: 2008-05-22 20:44:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Maciek C wrote:
    Jeżeli osoba kupująca nie chce nosić
    > gotówki, to niech poszuka wśród znajomych / rodziny osoby z kontem w tym
    > samym banku co Ty.

    - puk puk
    - kto tam
    - urzad skarbowy
    - a czego chce
    - podatku

  • 5. Data: 2008-05-22 21:12:51
    Od: "tg" <1...@a...ie>

    macias w news:g14ij2$ofg$1@mx1.internetia.pl napisal:
    > wiem ze jest mozliwosc anulowania operacji

    mozesz rozwinac?

  • 6. Data: 2008-05-23 03:14:39
    Od: "macias" <n...@t...pl>

    > mozesz rozwinac?

    jesli zdefiniuje przelew poprzez konto internetowe to moge w ciagu jakiegos
    krotkiego czasu anulowac ta operacje

    ps. dodam ze ja tak zaplacilem za samochod, u goscia w domu wszedlem na
    swoje konto, przelalem i wydrukowalem potwierdzenie

  • 7. Data: 2008-05-23 07:28:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 May 2008, macias wrote:

    > jesli zdefiniuje przelew poprzez konto internetowe to moge w ciagu jakiegos
    > krotkiego czasu anulowac ta operacje

    Tak jest tylko w przypadku kiedy przelew jest międzybankowy lub bank nie
    ma pełnej obsługi online (AFAIR w kilku bankach tak było).
    I nie "krótkiego czasu", lecz "do najbliższej sesji Elixiru" :)
    W tym samym (znaczy przy obu kontach w tym samym) onlineowym banku
    przelew odbywa się "natychmiast" i już.

    > ps. dodam ze ja tak zaplacilem za samochod, u goscia w domu wszedlem na
    > swoje konto, przelalem i wydrukowalem potwierdzenie

    Jakbyście obaj mieli konto w siakimś Inteligo albo innym mBanku, to
    *ON* by sobie wydrukował ;) (znaczy sprawdził że wpłynęło).
    Zdecydowanie lepszy dowód :)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2008-05-23 07:35:31
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "macias" <n...@t...pl> napisał w wiadomości

    > jesli zdefiniuje przelew poprzez konto internetowe to moge w ciagu
    > jakiegos krotkiego czasu anulowac ta operacje

    Zazwyczaj do czasu przyjęcia zlecenia do sesji Elixir.

  • 9. Data: 2008-05-23 07:37:25
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    IMHO nie bo to jest umowa kupna a nie przyrzeczenia kupna. Możesz natomiast
    na pewno zawrzeć klauzulę, że samochód zostanie wydany po zaksięgowaniu
    wpłaty na rachunku X.

  • 10. Data: 2008-05-23 08:08:26
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    William pisze:

    > IMHO nie bo to jest umowa kupna a nie przyrzeczenia kupna.

    sprzedaż z zastrzeżeniem prawa własności
    art.589 i nast. kodeksu cywilnego

    K?G