  • 1. Data: 2004-01-16 10:19:31
    Temat: kratka raz jeszcze
    Od: "piort" <p...@p...pl>

    Wczoraj zadałem pytanie czy mogę zdemontować kratkę w Citroenie C-15,
    którego kupiłem od firmy z rejestracją na 5 osób + ładunek z nazwą w
    dowodzie "ciężarowy-uniwersalny". Rok produkcji 1998, pierwsza rejestracja
    styczeń 1999. Dostałem fakturę VAT. Samochód kupiłem jako osoba prywatna,
    nie prowadząca działalności gospodarczej, po prostu był tani i w dobrym
    stanie, ma mi służyć do dojazdów do pracy i na działkę. Pani wydziale
    komunikacji wydając dowód tymczasowy zmieniła wpis na "ciężarowy" twierdząc,
    że nie istnieje "ciężarowo-osobowy" ani "ciężarowy-uniwersalny". Dostałem 22
    odpowiedzi, ale żadna nie na temat, dyskutanci kłócili się między sobą o
    sprawę przekraczania granic, a mnie chodzi tylko o to, czy polska policja
    może się czepiać braku kratki. Bardzo proszę o odpowiedź.

  • 2. Data: 2004-01-16 18:31:21
    Temat: Re: kratka raz jeszcze
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "piort" <p...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    policja
    > może się czepiać braku kratki. Bardzo proszę o odpowiedź.

    Napisałem Ci, że tak. Kratka jest elementem wyposażenia pojazdu takim
    samym jak hamulce czy światła. Za jej zdjęcie możesz zostać ukarany
    mandatem i zostanie zatrzymany Ci dowód rejestracyjny - tak jakbyś jechał
    samochodem bez zamontowanych w nim reflektorów. Chyba, że dokonasz tego
    prawnie, czyli w dowodzie rejestracyjnym zniknie zapis "ciężarowy" i
    znajdzie się "osobowy".

  • 3. Data: 2004-01-17 08:45:22
    Od: "patison" <p...@a...pl>

    Nie odpowiem ci jednoznacznie jak to jest, ale
    ja mam Renault Scenica zarejestrowanego na firme,
    wpis w dowodzie "sam. ciezar. uniwers.", rejestracja
    11.98, krate juz dawno zdjalem, ale na przegladzie
    do dow. rejestracyjnego gosc powiedzial ze oczywiscie
    mam zalozyc krate bo przegladu nie przejde, ale potem
    zadzwonil ze poniewaz rejestracja przed rokiem '99 to
    kraty nie trzeba i pieczatke dostalem. Niestety nie znam
    podstawy prawnej, moze ktos wie o co w tym chodzi?

    --
    patison