    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kratka raz jeszcze
    Date: Fri, 16 Jan 2004 19:31:21 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@pc12.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "piort" <p...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:bu8e2u$iij$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > którego kupiłem od firmy z rejestracją na 5 osób + ładunek z nazwą w
    > dowodzie "ciężarowy-uniwersalny". Rok produkcji 1998, pierwsza
    rejestracja
    > styczeń 1999. Dostałem fakturę VAT. Samochód kupiłem jako osoba
    prywatna,
    > nie prowadząca działalności gospodarczej, po prostu był tani i w dobrym
    > stanie, ma mi służyć do dojazdów do pracy i na działkę. Pani wydziale
    > komunikacji wydając dowód tymczasowy zmieniła wpis na "ciężarowy"
    twierdząc,
    > że nie istnieje "ciężarowo-osobowy" ani "ciężarowy-uniwersalny".
    Dostałem 22
    > odpowiedzi, ale żadna nie na temat, dyskutanci kłócili się między sobą o
    > sprawę przekraczania granic, a mnie chodzi tylko o to, czy polska
    policja
    > może się czepiać braku kratki. Bardzo proszę o odpowiedź.

    Napisałem Ci, że tak. Kratka jest elementem wyposażenia pojazdu takim
    samym jak hamulce czy światła. Za jej zdjęcie możesz zostać ukarany
    mandatem i zostanie zatrzymany Ci dowód rejestracyjny - tak jakbyś jechał
    samochodem bez zamontowanych w nim reflektorów. Chyba, że dokonasz tego
    prawnie, czyli w dowodzie rejestracyjnym zniknie zapis "ciężarowy" i
    znajdzie się "osobowy".