  • 1. Data: 2005-08-21 19:38:44
    Temat: krajowy rejestr dłużników - pytanie
    Od: "azrael" <a...@D...pl>

    Witam

    Pytanie zadaję w imieniu znajomego.

    Jakiś czas temu znajomy wziął kredyt z żoną, później stracił pracę i popadł
    w dług. Po pewnym czasie dostał nową pracę i kredyt udało im się spłacić
    wraz z odsetkami. Wydawało się, że wszystko jest ok. Do czasu. Chcieli
    starać się o mały kredyt - 3-4 tys., poszli do banku, ale usłyszeli, że nie
    dostaną kredytu bo są w krajowym rejestrze dłużników. Pani w banku nie
    udzieliła innych informacji, tylko tyle, że pewnie już nigdy w życiu w
    żadnym banku nie dostaną kredytu.

    Rozumiem, że banki się chronią, ale czy to nie przesada? Każdemu może się
    noga.. poza tym, wszystkie długi zostały już dawno spłacone.

    Można coś z tym zrobić, czy też rzeczywiście już nigdy nie otrzymają
    kredytu? Czy można gdzieś uzyskać informację przez kogo i kiedy zostali
    wpisani do tego rejestru? Twierdzą, że nie dostali żadnego pisma w tej
    sprawie.

    --
    pozdr
    azrael

  • 2. Data: 2005-08-21 20:18:46
    Temat: Re: krajowy rejestr dłużników - pytanie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "azrael" <a...@D...pl> napisał w wiadomości

    Poszukaj w sieci informacji o Biurze Informacji Kredytowej. Tam
    znajdziesz odpowiedź na większość postawionych pytać. Ja tylko dołożę,
    że powinni najpierw wystąpić o udzielenie informacji kto dokonał wpisu
    i z jakiego tytułu, a następnie - jeśli dług faktycznie nie istnieje -
    zażądać od wpisującego sprostowania. Bo sam BIK na ich wniosek tego
    zrobić nie może.

  • 3. Data: 2005-08-21 23:15:52
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    azrael napisał(a):
> [...]
    > kredytu? Czy można gdzieś uzyskać informację przez kogo i kiedy zostali
    > wpisani do tego rejestru? Twierdzą, że nie dostali żadnego pisma w tej

    Muszą mieć zaświadczenie z banku o całkowitej spłacie kredytu, i zwykle
    po roku mogą już wziąć np. kartę kredytową pod zastaw lokaty (np. w
    Multibanku lokata 110% limitu karty). Po paru miesiącach nieduży
    kredycik, przeniesienie karty do innego banku, znów jakiś kredyt,
    wszystko obsługiwane bez opóźnień i zdolność kredytowa im wróci. Ten
    międzybankowy rejestr dłużników nie ma tak jak BIK okresu, po którym
    informacje są kasowane, więc trzeba sobie jakoś powoli odkręcić sytuację.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 4. Data: 2005-10-24 16:05:54
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 22 Aug 2005 01:15:52 +0200,
    osoba podpisana: Beniamin <b...@c...pl>
    napisała:
    [...]
    > międzybankowy rejestr dłużników nie ma tak jak BIK okresu, po którym
    > informacje są kasowane, więc trzeba sobie jakoś powoli odkręcić sytuację.

    Mówisz o MIG-BR ? To zdaje się 2 lata od spłaty. Poza tym zdaje się, ze
    można poskarżyć się GIODO i, przynajmniej w jednym przypadku, ZBP
    musiało usunąć dane klienta który spłacił kredyt.
    KJ

    Linux: The OS people choose without $ 200,000,000 of persuasion.
    -- Mike Coleman